Chromebook: Waarom moet ik constant mijn wordbestand opslaan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StreekKMA
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-10-2020
Goedendag,

Ik heb sinds een maandje een Chromebook waar ik mee werk (Acer Chromebook 315). Allereerst een grote fout vanuit mijn kant om mij niet eerst hierin te verdiepen want ik kan hier totaal niet goed mee werken.

Maar goed, probeer het te begrijpen.

Nu loop ik constant tegen 2 kleine probleempjes aan...
1. Telkens als ik vanuit mijn bestanden een word bestand open moet ik perse dit bestand eerst (onder een nieuwe naam) opslaan om het te kunnen bewerken. Dat lijkt niet zo'n probleem, maar als je bijvoorbeeld zoals ik een bestand 10 á 20 keer per dag opent om een kleine wijziging te maken heb je zo 10 verschillende bestanden staan. Ik heb al tussen de beperkte instellingen gezocht maar kan geen oplossing vinden.

2. Dan mijn tweede punt... ik kan op één of andere manier niet twee verschillende excel of word bestanden tegelijk openen. Als ik de één open heb staan en open een nieuw of ander bestand, word het eerste bestand automatisch gesloten...?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Voor je eerste vraag: openen vanuit Word zou het probleem moeten verhelpen: https://support.google.com/chromebook/thread/921871?hl=en

Voor je 2e vraag: het lijkt alsof je niet snapt dat je vanuit een browser omgeving werkt. Dus als je de browser sluit sluit je ook je bestand. Zoek even op internet voor multitasking in Chrome OS. Je moet met meerdere tabs gaan werken of wellicht met browsers naast elkaar.