Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Ben op zoek naar filters van B+W. Bijvoorbeeld een groenfilter in 39mm of oranje in 46mm.

Maar waar ik ook zoek, nergens zie je winkel waar ze een ruim aanbod hebben. Laat staan een winkel die het totale aanbod van B+W aanbied. Alles heeft een kleine selectie en bijna niets op voorraad.

Weten jullie een goede winkel waar ik kan zoeken?

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Moet het per se een fysieke winkel zijn? Of is online ook oké?

Nu is een groenfilter in 39mm/46mm wel een beetje een buitenbeentje.
Z/W fotografie?

Zoals hier b.v.:
https://www.bw-filtershop...rten/schwarz-weiss-filter

[ Voor 23% gewijzigd door ehtweak op 28-10-2020 10:34 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:57

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

RobertJRB schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:24:
Ben op zoek naar filters van B+W. Bijvoorbeeld een groenfilter in 39mm of oranje in 46mm.

Maar waar ik ook zoek, nergens zie je winkel waar ze een ruim aanbod hebben. Laat staan een winkel die het totale aanbod van B+W aanbied. Alles heeft een kleine selectie en bijna niets op voorraad.

Weten jullie een goede winkel waar ik kan zoeken?
Gok dat je zeker voor 39mm al snel een step up ring moet gebruiken met een groter filter.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:43
RobertJRB schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:24:
...Laat staan een winkel die het totale aanbod van B+W aanbied...
Met alle soorten en maten zit je al snel op honderden filters. B+W prijs gemiddeld tussen de 50 en 100 euro.
Dat is een voorraad van tienduizenden euro's waarbij je de weinige gebruikte filters je waarschijnlijk nooit meer vanaf komt. Daar zit voor geen enkele winkel een business case achter.

https://www.degreef-partner.nl/ is in ieder geval de Nederlandse partner van B+W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Het gaat me niet om het totale aanbod voorradig hebben. Snap dat dat niet reeel is voor een winkel. Maar aanbieden zou volgens mij wel gewoon moeten kunnen. Bijvoorbeeld camera express heeft wel een 55mm rood filter staan, maar niet donker rood of andere kleuren. En dat rood filter is er weer niet in 39 of 46mm.

Maakt het erg lastig prijzen te zien en keuzes te maken. Ik ben nu steeds heen en weer aan het flippen tussen de B+W gids en internet. Zelfs Degreef heeft maar een selectie op de website staan..

@ ventieldopje, 39mm is de standaard leica maat en gelukkig vaak wel voorradig.
@ ehtweak, klopt, zwart wit fotografie. Inderdaad een redelijk buitenbeentje maar zeker bij leica sinds de monochrom niet meer ongewoon.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar @RobertJRB de genoemde:
https://www.bw-filtershop...rten/schwarz-weiss-filter
heeft toch gewoon van alles van B+W?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Ja vergeet ik dat erbij te melden.. Dank je voor de link, precies wat ik zocht :)
Ze hebben alleen geen groenfilter staan maar ik twijfel nu of B+W die uberhaupt nog maakt..

Leica MM + Sony A9

Pagina: 1