Transmissie geluid Pc-->Pc als vroeger via huurlijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-04-2024
Wij zijn een stel geluidsjagers die af en toe een live bijdrage leveren aan een webradio uitzending (ook live) in Frankfurt.
Om ons live programma in Frankfurt te krijgen draaien wij op onze Pc (W10) een webradio programma met in ons geval slechts één luisteraar (de man in Frankfurt, ook Windows).
Dit gaat niet altijd vlekkeloos.
Vroeger huurde je bij de PTT een lijn van goede kwaliteit en daarover stuurde je dan jouw item.
Is zoiets simpels ook in de huidige tijd mogelijk, gewoon van Pc naar Pc?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:34

heuveltje

KoelkastFilosoof

alles is mogelijk als je maar genoeg betaalt :)
Maar bij mijn weten is een simpele site to site oplossing niet meer mogelijk.
Je kunt een zakelijke verbinding met QoS huren, dat is simpel, maar neit goedkoop.

Overigens heb ik nu een site gezien, maar het is mij nog steeds compleet onduidelijk wat een geluidsjager is :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik zou zeggen stuur de man in Frankfurt een mp3-tje van de uitzending, via de e-mail
Een fysieke lijn huren naar Duitsland kan, maar dat wil je niet betalen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Brahiewahiewa schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 03:41:
Ik zou zeggen stuur de man in Frankfurt een mp3-tje van de uitzending, via de e-mail
Een fysieke lijn huren naar Duitsland kan, maar dat wil je niet betalen
Ik denk dat je het woord "live" gemist hebt.

Maar er zijn tegenwoordig toch zo verdomd veel manieren om "Live" met elkaar in contact te staan, inclusief audio, dat ik me echt niet kan voorstellen dat dit vandaag de dag nog een issue is.

Zo heeft Microsoft Teams bijvoorbeeld, in een call, ook de mogelijkheid om naast beeld, het geluid van je PC mee te streamen naar de andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
Een aantal van die manieren kennen wij, we gebruiken ze ook als vervanging voor onze 14-daagse bijeenkomsten.
Maar de geluidskwaliteit van die moderne vergaderingen is nou niet de kwaliteit die onze man in Frankfurt graag wil horen, laat staan wil uitzenden via zijn webradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Je zoekt dan mogelijk een ding als de Barix Exstreamer. En Instreamer voor ontvangst. Er zijn meerdere opties maar dat Barix is wel zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Normaal gebruiken radiomakers daar een satellietverbinding voor maar die heeft wel een hoge latency want geostationair.
Wat is de maximale latency?
Hoeveel mag het kosten?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
@Juup Tot nu toe gebruiken wij gratis software en dat willen we zo houden. Het is slechts een hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Oh je zoekt software die het gewoon over internet verstuurt?
Dat rijmt niet helemaal met:
jan_oniem schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:40:
Vroeger huurde je bij de PTT een lijn van goede kwaliteit en daarover stuurde je dan jouw item.
Is zoiets simpels ook in de huidige tijd mogelijk, gewoon van Pc naar Pc?

[ Voor 72% gewijzigd door Juup op 28-10-2020 19:30 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 16:23
Vroeger, Toen er nog ISDN was (waar je bij KPN Evenementen overal ter wereld een isdnlijn kon laten afleveren. Geen grap, in Frankrijk aankomen en daar vind je in the middle of nowhere lang de route van de Tour de France een rj11 kabel met de connector getaped aan een hectometer paaltje) gebruikte de omroepen een Prodys Pronto ISDN codec om in te bellen naar de studio.
Hilversum hing er vol mee want het werd bij bijna alle uitzendingen gebruikt.

In de studio hingen de 19" versies die gerouteerd werden naar de mengtafels. De reporter op locatie had een klein kastje wat het nummer van de studio belde en kon daar in prachtige kwaliteit audio over heen sturen (en indien gewenst een 2e audiospoor voor de regisseur om buiten de uitzending om toch instructies te kunnen geven aan de reporter.

Ik werk helaas niet meer in Hilversum dus ik kan je niet vertellen met welke apparaten ze nu werken. Maar het zal wel een apparaatje zijn die verbind met het internet en met een dure audiocodec je audio verstuurt naar de studio (server)
Voor audio en video kan je kijken naar LiveU of MobileViewPoint (WMT).
Maar dit zijn natuurlijk allemaal hele dure opties. Misschien kan je eens kijken bij Broadcast Rental . Wellicht hebben ze een optie die bij je past.

Als het gratis moet zijn... kan je misschien toch bellen en willen ze met je meedenken.

edit: Oh.. het moet dus inderdaad gratis zijn. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:03
Is ShoutCast wat je zoekt? Dit wordt (werd? luister al jaren geen online radio meer) wel gebruikt door diverse online radio stations.

https://www.shoutcast.com

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Die kost geld tegenwoordig.
Icecast is dan een betere optie.

Heeft de webradio al draaien? dan zou je gewoon via transcoder al resultaat moeten hebben.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 19:44
Hiermee zou het moeten lukken.
https://now.source-elements.com/

It's All In The "Mix"

Pagina: 1