Advies over HDD's en een eventuele NAS voor opslag

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views

• Sallyriana
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik zoek een?
Betrouwbare en stille harde schijf van minstens 4TB, dit omwille van het vollopen van mijn huidige schijven waarvan de kleinste 2TB zijn.
Omdat mijn sloten op het moederbord vol zijn gaat dit over vervangingen en niet extra, dus misschien is kijken naar een simpele NAS ook een optie?
Met simpele NAS bedoel ik dan iets waar ik oude films en series kan op opslaan, de NAS uitzetten en opzetten wanneer nodig als ik bv via plex iets wil kijken.

Wat is je budget?
Voor een harde schijf liefst onder 150 euro indien mogelijk? NAS geen idee, alle opties zijn welkom.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Stil en betrouwbaar

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Opslag van oude films/series die ik niet direct nodig heb. Maar ooit eens op een avond is wil kunnen kijken.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
Een NAS die je kan uitzetten voor een enkele schijf met een budget van 150 euro heet ook wel een externe schijf. Hier zie je de meest bekeken.

• Sallyriana
Djarune schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:51:
Een NAS die je kan uitzetten voor een enkele schijf met een budget van 150 euro heet ook wel een externe schijf. Hier zie je de meest bekeken.
Wie spreekt hier over een NAS met 1 schijf? Ik alvast niet.

• Djarune
Sallyriana schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:35:
[...]

Wie spreekt hier over een NAS met 1 schijf? Ik alvast niet.
een NAS staat voor Network Attached Storage. Een RPi met een usb stick aan het netwerk kan ook een NAS zijn ;)

@Sallyriana Voor 150 euro krijg je niet veel meer dan een externe harde schijf. Dit is misschien geen NAS, maar wel verstandig om te nemen. Kun je ook op de smart TV of mediacenter etc. aansluiten.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je naar een NAS kijkt kan je best ook specifiëren hoeveel schijven je er dan wél minimaal in wil. Ook voor één schijf bestaan er kant en klare NAS-modellen van bv. Qnap of Synology.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Sallyriana
Borromini schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:53:
Als je naar een NAS kijkt kan je best ook specifiëren hoeveel schijven je er dan wél minimaal in wil. Ook voor één schijf bestaan er kant en klare NAS-modellen van bv. Qnap of Synology.
2 schijven, anders wordt het wat duur voor me.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 23:09
Onder de 150 euro zit je denk ik al gauw aan een tweedehandsje, zowel voor de NAS als de hardeschij(f|ven).

• Sallyriana
gekkie schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 01:20:
Onder de 150 euro zit je denk ik al gauw aan een tweedehandsje, zowel voor de NAS als de hardeschij(f|ven).
Hoezo, er bestaan toch talloze harde schijven van 4TB voor onder de 150 euro? Zoals ik zei is de 150 nvt op de NAS.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@Sallyriana Qua NAS zou je voor de pricewatch: Synology DS220+ kunnen kijken, mocht je wat geld willen besparen dan kan je voor een tweedehands DS218+ gaan.

Qua schijven dan deze pricewatch: WD Red (256MB cache), 4TB

pricewatch: WD Red (64MB cache), 4TB

Als je het kan veroorloven 2 stuks voor in de NAS.

[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 28-10-2020 12:06 ]

• Djarune
Voor een budget oplossing. Misschien zoiets?: V&A aangeboden: Synology DS220j 4TB (2x2TB)

@Greatsword dat zijn SMR schijven en niet zo geschikt voor RAID en NAS.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@Djarune Ah, ze waren inderdaad aan het kloten met die schijven.

Dit moet hem dan worden als het goed is, pricewatch: WD Red (64MB cache), 4TB

De "J" modellen zijn volgens mij niet iedeaal voor Plex i.v.m. transcoding.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Sallyriana schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

Hoezo, er bestaan toch talloze harde schijven van 4TB voor onder de 150 euro? Zoals ik zei is de 150 nvt op de NAS.
Waarom mis ik dan jouw eigen voorstel in je topicstart? Lijkt me handig een nieuw topic te starten waarbij je aangeeft wat je zelf gevonden hebt en wat daar eventueel niet aan je wensen en eisen voldoet. Nu is het niet echt productief
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.