Toon posts:

Help, m'n voeding geeft geen rpm meer door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Silverado op m'n KT7-RAID geschroefd. Die Silverado heeft 2 fans.

Vroeger zat er een CPU fan op met 1 fan, op fanheader 1. M'n voeding zat op fan header 2.

Nu zitten de 2 fans van de Silverado op fanheader 1 en 2, en m'n voeding op fanheader 3. Maar daar blijft de voeding 0 rpm aangeven! :'(

En wat ik ook doe, ik krijg geen rpm weergegeven. Wat doe ik nou fout?

Op fan header 4 geeft ie ook geen rpm weer. Alle 4 de fanheaders zijn speed-reporting op de KT7 zover ik weet. Toch? Alle draadjes zitten goed vast.

Edit : ik heb nu de Enermax (voeding) weer op fanheader 2 zitten. En de 2e fan van de silverado op fanheader 3. Nu kan ik dus geen rpm zien van de 2e CPU fan :(

Verwijderd

waarom wil je rpm zien :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 07:40 schreef limp_bizkit het volgende:
waarom wil je rpm zien :?
Omdat dat verband houdt met het lawaai. En ik wil het kunnen zien als het te laag zakt.

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Kun je de RPM van je fannetjes niet zien in de BIOS of met een programma als MBM.

Als je het wel kan zien in je BIOS, dan zit er ergens een fout in MBM.

Als het je BIOS is....tja.... tough question.

-

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vannacht al eens gekeken. Daar staan maar 2 rpm (en op 0 in de BIOS).

CPU en PWR.

Maar ik heb 4 fan headers op m'n KT7-RAID. En in de manual staat dat je bij een dual-fan CPU koeler de voeding op header 3 moet doen. En dat zit ie ook. Maar het lijkt wel alsof alleen fanheader 1 en 2 speed reporting zijn.

Als dat zo is zuigt dat enorm. Wat is er aan te doen?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
Op zaterdag 11 augustus 2001 08:40 schreef HlpDsK het volgende:
Als dat zo is zuigt dat enorm. Wat is er aan te doen?
Bios upgrade of anders.... nix? :?

Verwijderd

Topicstarter
WZ zit er op. En die is goed zat. Ik heb niks gelezen over meer monitoring in nieuwe BIOSsen. En dat zouden ze dan al wel in de 1e BIOS gedaan hebben.

Verwijderd

Nee,
je doet niets fout. Op de KT7-RAID geven alleen de headers 1 en 2 een toerental weer.

That's it...
K' vintookjammer, maarhetisnoueenmaalzo....

:Y)

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
In de manual van de KT7(RAID) ondervermelding van NOTE 3-8-1 (pag 3-45):

The hardware monitoring features for temperatures, fans and voltages will ocupy the IO address from 294H to 297H. If you have a network adapter, sound card or other add-on cards that might use those addressses, please adjust your add-on card IO address, to avoid the use of those adresses.
Heb je hier ook al na gekeken?? Zou een oplossing kunnen zijn.

-

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 08:52 schreef Hooi het volgende:
Nee,
je doet niets fout. Op de KT7-RAID geven alleen de headers 1 en 2 een toerental weer.

That's it...
K' vintookjammer, maarhetisnoueenmaalzo....

:Y)
BAH! :r

Nou heb ik al 2 reporting fan's die niks weergeven.

Is er geen kit of zo waar je die zooi op kunt aansluiten dat wel report?

Verwijderd

Topicstarter
Is dat trouwens ook zo bij de KT7A-RAID?

Welk Socket-A bord heeft wel gewoon 4 speed reporting fanheaders?

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:40
tijd voor een digidoc 5. Temperatuur gestuurde fan aansluitingen. Werkt perfect. Het enige minpuntje is dat ie aan of uit gaat. Helaas kun je geen range instellen, waartussen hij steeds harder gaat draaien.
Afbeeldingslocatie: http://www.mikhailtech.com/articles/other/digidoc5/DSCF0147.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mikhailtech.com/articles/other/digidoc5/imm01.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Mja .. maar ik kijk niet naar me kast, maar naar me scherm. MBM5 is erg handig.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:40
Ik had MBM5, maar door de digidoc ben ik er volledig van af! Bovendien scheelt dat weer resources enzo. Je heft er niet eesn naar te kijken, als de temp te hoog wordt zet ie extar fans aan. Als het echt te warm wordt gaat ie ook nog piepen. En zo'n mooie oranje LCD staat ook errug stoer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet het wel uit te schakelen zijn. Als ik een DivXje kijk moet ik geen oranje gloed hebben natuurlijk.
Pagina: 1