[Webhosting] Op zoek naar juist pakket

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGrasmat
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-09 04:15
Hoi Tweakers!

Ik ben de laatste tijd vrijwel dagelijks het internet aan het afspeuren naar de perfecte (of bijna perfecte ;) ) web hosting provider. Ik heb een klein bedrijfje waar ik websites maak voor klanten en de hosting en onderhoud daarvoor regel. Op het moment heb ik ongeveer 30 sites voornamelijk kleine informatieve WordPress websites, met een paar uitzonderingen (iets grotere met WooCommerce, of niet-WordPress sites in Concrete5 :+ ). De websites zijn gemiddeld 750 MB en hebben gemiddeld een dataverkeer van 1,5 GB per maand.

Ik snap dat ik op dit moment geen gigantisch groot pakket nodig heb, maar ik wil graag naar de toekomst kijken en de mogelijkheid hebben om uit te breiden. Ook vind ik het belangrijk dat alle klanten in één control panel te vinden zijn, dus dat ze niet verspreid zijn over een webhostingpakket hier, een VPS daar en een aantal in reseller hosting hier.

Momenteel heb ik drie partijen op het ook, maar die hebben allemaal zijn voor- en nadelen. Ik ben het meest fan van Antagonist, maar hun reseller pakket is zeer gedateerd (€ 5,-/maand per 5 GB opslag, 50 GB traffic, 5 accounts). Daarnaast spreekt het reseller pakket van Neostrada mij wel aan, aangezien zij voor € 25,-/maand 'onbeperkte' schijfruimte aanbieden (alleen voor web hosting doeleinden dus), echter schrikken de reviews over hen mij een beetje af. Ten slotte is er nog de budgetknaller Vimexx, die voor € 20,-/maand 100 GB reseller opslag aanbieden, maar dit is dan weer niet verder uit te breiden.

Ik vroeg me dus af wat jullie suggesties zijn. Is reseller hosting wel de beste optie? Kan ik beter naar een andere oplossing kijken? Hieronder kort samengevat een lijstje van mijn wensen:
  • Hosting en e-mail (domein niet noodzakelijk)
  • Niet de duurste optie, ongeveer de prijzen van Neostrada
  • Ik wil me niet bezighouden met veilgheidszorgen en updates van de server (zoals bij een unmanaged VPS)
  • Al mijn klanten in één control panel (in volgorde van voorkeur: DirectAdmin, Plesk, cPanel)
  • Mogelijkheid om uit te breiden in de toekomst
  • Het liefst geen limieten op dataverkeer (onder FUP natuurlijk), domeinen, e-mailadressen
Ik snap dat ik nogal veeleisend ben, en ik snap dat de wensen misschien niet realistisch zijn, maar ik ben benieuwd of er opties zijn die ik over het hoofd heb gezien.

Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via iGrasmat op 01-11-2020 05:53)

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Persoonlijk zou ik voor een Reseller account gaan, omdat je dan je websites allemaal netjes een eigen account kunt geven. Dat maakt het makkelijk om inzichtelijk te krijgen hoeveel resources er per website gebruikt worden en tevens voorkom je dat je per ongeluk wijzigingen doorvoert die invloed hebben op andere sites (bijv. PHP versie of modules).

Ikzelf ben recent overgestapt van Neostrada naar Brixly (UK). Voor mij is cPanel een harde eis en die vind je haast niet in Nederland. De performance van Neostrada was zo dramatisch, tezamen met de bizarre prijsverhogingen en het amateuristische niveau van dienstverlening, dat ik de keuze heb gemaakt om over de grens te kijken. Buiten dat de performance van Brixly dubbel zo goed is als die van Neostrada, verstuurd Brixly alle mail met Mailchannels i.p.v. over het gedeelde IP adres van de webserver (waar Neostrada makkelijk 300+ sites op knalt en je dus continue op blacklists staat). Daarnaast ontwikkeld Brixly in-house plugins voor cPanel die het leven wat gemakkelijker maken, zoals het automatisch migreren van websites.

Ik heb geen aandelen in Brixly, maar ze bieden ook DirectAdmin reseller hosting aan met 'unlimited storage' en 250 accounts. Wellicht het overwegen waard.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Persoonlijk zou ik voor een Reseller account gaan, omdat je dan je websites allemaal netjes een eigen account kunt geven. Dat maakt het makkelijk om inzichtelijk te krijgen hoeveel resources er per website gebruikt worden en tevens voorkom je dat je per ongeluk wijzigingen doorvoert die invloed hebben op andere sites (bijv. PHP versie of modules).

Ikzelf ben recent overgestapt van Neostrada naar Brixly (UK). Voor mij is cPanel een harde eis en die vind je haast niet in Nederland. De performance van Neostrada was zo dramatisch, tezamen met de bizarre prijsverhogingen en het amateuristische niveau van dienstverlening, dat ik de keuze heb gemaakt om over de grens te kijken. Buiten dat de performance van Brixly dubbel zo goed is als die van Neostrada, verstuurd Brixly alle mail met Mailchannels i.p.v. over het gedeelde IP adres van de webserver (waar Neostrada makkelijk 300+ sites op knalt en je dus continue op blacklists staat). Daarnaast ontwikkeld Brixly in-house plugins voor cPanel die het leven wat gemakkelijker maken, zoals het automatisch migreren van websites.

Ik heb geen aandelen in Brixly, maar ze bieden ook DirectAdmin reseller hosting aan met 'unlimited storage' en 250 accounts. Wellicht het overwegen waard.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGrasmat
Bedankt voor je antwoord, @Freekers! Ik heb even op de site van Brixly gekeken en het ziet er inderdaad erg goed uit! Bijna te goed om waar te zijn, daarom nog een paar vragen: heb je nadelen ervaren van het feit dat het geen Nederlandse partij is? Is het een groot probleem dat de servers in de UK staan? Hoe bevalt de support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jirad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-10 09:22
Heb na het lezen van het bericht Brixly geprobeerd en bevalt tot nu toe hardstikke goed.

Support voor enkele vragen benaderd en 1 keer omdat ik een extra taalpakket geïnstalleerd wou hebben. Had via chat vrijwel direct antwoord en hielpen gelijk met oplossen.

Snelheid is tot nu toe niks op aan te merken, en na enkele testjes heb ik besloten om er een pakket af te nemen voor mijn eigen sites en wat kleine sites van kennissen.

Dat het geen Nederlandse partij is merk ik voornamelijk aan dat ik alleen de optie zag om met PayPal of creditcard te betalen.

Na het proberen van reseller hosting op basis van Plesk, DirectAdmin en cPanel, heb ik uiteindelijk besloten om Plesk te nemen omdat ik dat het prettigste vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:55
Ik zou voor transip bladevps X4 gaan met direct admin of cpanel. Je kan er voor 25-35 per maand erg veel websites op draaien, je hebt 5tb aan tradfic en 150gb opslag. Heb je meer opslag nodig kan je big storage nemen, of als je meer data nodig hebt kan je de X4 nog een keer kopen (ivm pooled traffic en X4 heeft beste prijs/dataverkeer). Kost iets meer moeite, maar dan heb je wel wat moois.

Een kennis van mij die ook websites bouwt doet dit ook.

[ Voor 33% gewijzigd door peize9 op 30-10-2020 07:06 ]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik zou ook voor een TransIP VPSje gaan. Een DirectAdmin licentie is bij hun zeer goedkoop, en je kan gebruik maken van hun mail service die je een hele hoop gezeur scheelt.
Daarbij komt nog dat de routing van TransIP in Nederland gewoon één van de allebesten is; ik heb zelfs een aantal Amerikaanse websites gedraaid en ze waren daar heel tevreden over de snelheid, ondanks de afstand.
TransIP levert hier dan standaard een CentOS VPS met hun eigen image met DirectAdmin al voorgeïnstalleerd, het enige dat je hoeft te doen is eens in de week/maand via yum nieuwe packages binnenhalen en dan custombuild een rebuild laten doen, dit duurt ongeveer een halfuur tot een uur en dan is het weer klaar (hoef je verder zelf weinig mee te doen, al is het wel aan te raden om dit in een screen of tmux sessie te doen). TransIP doet (in mijn ervaring) ook helemaal niet moeilijk over ondersteuning als er eens iets fout gaat, maar de VPS is niet managed, dus je zal wel zelf het initiatief moeten nemen om updates te draaien. Mocht je deze keuze maken en hulp nodig hebben met het instellen van de mailservice dan zou ik je daar nog best mee willen helpen.

Een andere (ook zeer acceptabele) optie is om gewoon voor iedere website een lost webpakketje af te nemen (daar zou ik ook TransIP voor aanraden), en die kosten door te berekenen aan je klant, of je klant zelf een hostingpakket laten afnemen bij TransIP. Zoals in hun KB staat, hebben ze geen echte reseller pakketten maar hebben ze dit wel in het achterhoofd gehouden bij het ontwikkelen van hun platform.

Persoonlijk zie ik geen reden om niet voor TransIP te kiezen, zeker als het zakelijk is. Je zit dan op een hele stabiele infrastructuur waar ieder deel gewoon goed werkt en makkelijk te beheren is. Ik heb zelf diverse reseller pakketten en VPSen bij andere providers gehad, maar ik werd een beetje moe van steeds aan mijn klanten moeten uitleggen waarom hun website offline of traag was.

Puur een recommendatie uit eigen ervaring, ik werk niet voor TransIP, maar zowel freelance als bij mijn vaste werkgever heb ik hele goeie ervaringen met ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:31

jurroen

Security en privacy geek

Oon schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:14:
[...] levert hier dan standaard een CentOS VPS met hun eigen image met DirectAdmin al voorgeïnstalleerd, het enige dat je hoeft te doen is eens in de week/maand via yum nieuwe packages binnenhalen en dan custombuild een rebuild laten doen,
De opmerking die je maakt is een goede; dit is namelijk wel een belangrijk aspect. Ik heb zelf al verschillende DirectAdmin doosjes gevonden die bijvoorbeeld een kwetsbare versie van Exim draaide omdat er geen beheer werd uitgevoerd; men dacht er met de installatie wel te zijn; "uhm, updates? wist niet dat ik die moest regelen".

Daarnaast zou je kunnen overwegen om voor CloudLinux te gaan. Dat is een aangepaste versie van CentOS die specifiek ontwikkeld is voor het bieden van een degeljk hostingplatform. Met CageFS kun je klanten hun eigen afgeschermde omgeving geven, dankzij LVE kun je harde limieten toepassen op processor, geheugen en iops. Dankzij PHP Selector met HardenedPHP kun je klanten ook een oude PHP versie laten kiezen, CloudLinux backport security patches. Dat mag (in mijn ogen) nooit de insteek zijn, maar het kan handig zijn om een oude website naar een staging omgeving toe te trekken en vanaf daar een rebuild/refactor te doen. Het is overigens mogelijk om een CentOS installatie "in-place" te upgraden naar CloudLinux.

Verder het advies om naast wekelijks updates door te voeren, ook de logs te checken, of alles nog goed draait, er geen issues zijn en ook bijvoorbeeld of je mail-stack nog naar behoren werkt. Als je die mail-stack trouwens hebt opgezet, test het dan even met mail-tester.com; persoonlijk houd ik de hoogste score (een 10) aan als solide baseline.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

iGrasmat schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:39:
heb je nadelen ervaren van het feit dat het geen Nederlandse partij is?
Nee. Betalen kan niet met iDeal maar moet met PayPal of Credit Card. En alle support is natuurlijk in 't Engels.
iGrasmat schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:39:
Is het een groot probleem dat de servers in de UK staan?
Voor mij persoonlijk niet, maar ik weet niet of jij bijv. met kritische data werkt die alleen in NL opgeslagen zou mogen worden. Daarnaast voegt het een (beetje) latency toe, maar dat compenseren ze met de performance van hun webservers.
Zeer goed. Reageren zeer vlot en zijn kundig. En als ze er niet uit komen, escaleren ze zelf naar 'senior management' ofwel de eigenaar. Ze hebben ook een uitgebreide kennisbank die verder gaat dan de standaard 'have you tried switching it off and on again' artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
jurroen schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:27:
Ik heb zelf al verschillende DirectAdmin doosjes gevonden die bijvoorbeeld een kwetsbare versie van Exim draaide omdat er geen beheer werd uitgevoerd; men dacht er met de installatie wel te zijn; "uhm, updates? wist niet dat ik die moest regelen".
cPanel, Plesk, etc. het zelfde verhaal, ook al updaten die tegenwoordig uit hun zelf.

Zonder panels kan je ook zelf een cron draaien die alles update en herstart.

Draai nu al mijn servers zonder die panels en daardoor niet vast zit aan oude trage/onveilige software. Exim en SpamAssassin de deur uit.

Echter, ik begrijp ook dat TS dat nog niet kan en overgeleverd is aan de nukken van reseller providers.
Logisch ook dat die niet zomaar updaten, je kan immers binnen een minuut websites kapot maken, door over te stappen op Apache 2.4 of PHP 7.4.
Dan wordt er opeens niks geupdatet...

Op papier kan een leverancier het juiste pakket hebben en toch problemen leveren.

Gewoon proberen en als het niet meer bevalt... verhuizen.

[ Voor 7% gewijzigd door DJMaze op 30-10-2020 22:44 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGrasmat
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb voor nu besloten om voor Brixly te gaan. Niet omdat TransIP geen goede optie is, maar juist omdat ik een BladeVPS X4 had, en daar eigenlijk niks mee deed omdat ik er elke keer tegenop zag om alles uit te voeren. Van uitstel kwam toen afstel.

Mocht ik in de toekomst niet tevreden zijn dan ga ik inderdaad eens nadenken over een VPS met control panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmritxDhillon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 16:38
jirad schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 01:26:
Heb na het lezen van het bericht Brixly geprobeerd en bevalt tot nu toe hardstikke goed.

Support voor enkele vragen benaderd en 1 keer omdat ik een extra taalpakket geïnstalleerd wou hebben. Had via chat vrijwel direct antwoord en hielpen gelijk met oplossen.

Snelheid is tot nu toe niks op aan te merken, en na enkele testjes heb ik besloten om er een pakket af te nemen voor mijn eigen sites en wat kleine sites van kennissen.

Dat het geen Nederlandse partij is merk ik voornamelijk aan dat ik alleen de optie zag om met PayPal of creditcard te betalen.

Na het proberen van reseller hosting op basis van Plesk, DirectAdmin en cPanel, heb ik uiteindelijk besloten om Plesk te nemen omdat ik dat het prettigste vind werken.
Je geeft aan dat je over bent gegaan naar Brixly, maar dat je uiteindelijk besloten hebt om Plesk te gebruiken als controlsysteem. Echter zie ik bij hun de optie niet om een reseller hosting pakket op basis van Plesk af te nemen. Zie ik hier iets over het hoofd?

EDIT: Via het menu is de Plesk reseller hosting niet te vinden, maar hij staat in de footer van de site verstopt haha, lekker dan. Maar heb het gevonden!

[ Voor 6% gewijzigd door AmritxDhillon op 25-11-2020 13:32 . Reden: vraag is beantwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 20:51
Ook ik ben op zoek naar een andere reseller hosting cPanel pakket. Ik zit nu bij Neostrada, maar door de enorme prijsverhoging wil ik daar weg. Ik heb ook naar Brixly gekeken. Zij gaven trouwens aan dat ze Plesk gaan uitfaseren, waardoor deze minder goed op de website is te vinden. Plesk en cPanel zijn van dezelfde eigenaar en ik denk dat cPanel het gaat winnen daar.

In mijn zoektocht kwam ik Verpex tegen. Ook een Engels bedrijf, maar met servers over de hele wereld. Ook in Amsterdam. Iemand ervaring met dit bedrijf?
Pagina: 1