Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHeer-4
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-11-2020
Goedenavond,

Ons 18 jaar oude Intergas ketel doet het nog wel alleen laat hij best wel van zich horen, dus willen wij hem vervangen voordat hij ermee stopt.

Op de benedenverdieping hebben wij alleen vloerverwarming en op de 1ste en 2de verdieping radiatoren.
In de badkamer hebben we een regendouche en apart bad.

Wij hebben een drietal offertes ontvangen en die komen alle 3 met een ander merk CV ketel;
- Intergas HRE 36/30 mét 2-wegklep
- Remeha Tzerra Ace 39c
- ATAG i36ECZ

Ik kom er niet goed uit welke ketel nu de beste is voor ons. De ketel moet laag kunnen branden qua verwarming en een beetje zuinig zou ook niet verkeerd zijn.

Wat zijn nu de verschillen en bijvoorbeeld ook in onderhoud en rendement.

Groeten,
Linda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:43
Het laag branden moet je zelf eenvoudig kunnen uitzoeken. Rendementen zijn van alle ketels ongeveer gelijk. Als je het door een installateur wilt laten aanleggen en onderhouden is het fijn een ketel te kiezen die hij/zij goed kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-05 22:32
Als je in de komende jaren anders wilt verwarmen zou ik een huurketel die goed instelbaar is uitkiezen en dan een plan maken hoe het economischer en efficiënter kan. Na het eerste jaar is een huurketel maandelijks opzegbaar en zo hou je de deur naar een warmtepomp open

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:26
raar dat je op het duurzaamheidsforum komt vragen naar een gasketel, dan krijg je een warmtepomp als advies! Fijn dat je vloerverwarming hebt, warmtepompboiler erbij en je bent klaar!

maar met wie praten we nu, Ronald of Linda?

[ Voor 11% gewijzigd door technopeuter op 27-10-2020 19:26 ]

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 22:53
Ik heb laatst ook een topic hierover geopend en ik kan je meegeven dat je goed je situatie op een rijtje moet zetten. Isolatie van het huis? Hoeveel liter per minuut trekt je regendouche?
Het tapwater kan je bereken door de opgegeven specificaties te nemen op 60C, dus bijvoorbeeld 9 liter op 60C geeft 9*1,67=15,0l per minuut op 40C. Het water wat door de leidingen stroomt naar je mengkraan toe zal 60C zijn i.v.m. legionella.
In het najaar en voorjaar kan het zijn dat je ketel vaak moet pendelen omdat het een te hoge onderwaarde heeft voor de verwarming. Zeker als je huis goed geïsoleerd is gebeurt dat al snel, sommige ketels zijn daar beduidend slechter in.
De A-merk ketels zijn altijd wel prima, zoals Intergas, Remeha, Vaillant, Nefit, Atag etc.

De ketel die het laagst brand is de Intergas Extreme 36, zie o.a. de test van de consumentenbond: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c56BnqE7P3pJz6gLHKcDVXFVS-Q=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/29JjXuSkwZuYjxPb1YP1Dw4D.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHeer-4
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-11-2020
Bedankt allemaal hier kom ik een stuk verder mee.
Pagina: 1