Mobiele data uit toch internetkosten in het buitenland Tele2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Hallo allemaal,

Ik vond net dit artikel:
https://tweakers.net/reviews/7042/roaming-uit-en-toch-kosten-ongewenst-dataverkeer-in-het-buitenland.html

Ik heb namelijk hetzelfde ervaren dit jaar met tele2. Ik heb iedere maand extra kosten op mijn factuur en er staan "Internetverbruik in het buitenland". Ik ben nu al een tijdje in het buitenland voor mijn werk, maar ik heb mobiele data/roaming op mijn iPhone XS max uit staan en deze gaat nooit aan!

Ik heb heb tele2 benaderd, het enige wat zij zeggen is "Tjah meneer, de simkaart registreert heel nauwkeurig wanneer de telefoon op het internet gaat".

Het gaat maar om een paar euro per maand op dit moment (al sinds januari 2020) maar ik ben bang dat het straks ineens 100+ euro wordt terwijl ik toch roaming en mobiele data uit heb...

Tele2 werkt niet echt mee. Iemand nog suggesties wat ik kan doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27
kan je niet gewoon mobiele data uitzetten? (Dat is dus niet hetzelfde als roaming uitzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Mobiele data staat uit maar ik heb ook roaming erbij vermeld, zodat mensen niet gaan vragen "staat roaming wel uit?'

[ Voor 3% gewijzigd door sytrusze op 27-10-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:52
Je kan weinig eraan doen, de iphone gebruikt data, zelfs als je data uit zet. Dit is in grote orde van kb's, normaal schelden de niet-budget bedrijven je dat kwijt.
Kan je geen simkaart kopen van het land waar je bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 16:46
4G op de betreffende sim kaart uitzetten werkt het beste. Via 4G lekt er toch nog altijd data door die je vervolgens moet betalen. 3G en 2G hebben dit niet.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Jassy schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:21:
4G op de betreffende sim kaart uitzetten werkt het beste. Via 4G lekt er toch nog altijd data door die je vervolgens moet betalen. 3G en 2G hebben dit niet.
Dit is alleen van toepassing in Zweden, Kroatië, Estland, Letland en Litouwen.
Tele2 biedt alleen in die landen 4g aan, in alle andere landen is het 3g.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Ik zal even proberen 4g uit te zetten en kijken of dit werk. Dit is echter wel een optie die staat onder "mobiele data" dus ik ging er vanuit dat dit ook uit staat wanneer je mobiele data uitschakelt.
Edit: Hmm zoals @123lodewijk aangeeft, zal dit weinig nut hebben.

Ik heb hier met t-mobile overigens nooit last van gehad, nu met tele2 wel. Het is dus niet provider gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 16:46
123lodewijk schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:25:
[...]

Dit is alleen van toepassing in Zweden, Kroatië, Estland, Letland en Litouwen.
Tele2 biedt alleen in die landen 4g aan, in alle andere landen is het 3g.
bron
Alle sim kaarten worden naar T-Mobile gemigreerd en dan heb je overal in het buitenland 4G.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
99ruud99 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:07:
Kan je geen simkaart kopen van het land waar je bent?
Kan...maar liever niet. Ik vind gewoon dat de provider hier coulant mee om zou moeten gaan gezien de gebruiker (ik in dit geval) de instellingen netjes heeft uitstaan. Tele2 zou nu in feite 300 euro op mijn factuur kunnen kwakken en zeggen "Ja sorry, kunnen wij ook niets aan doen :F "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
sytrusze schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:30:
[...]

. Ik vind gewoon dat de provider hier coulant mee om zou moeten gaan gezien de gebruiker (ik in dit geval) de instellingen netjes heeft uitstaan.
Jou telefoon gebruikt data ondanks dat je alles uit had staan.
Daar kan jou provider niks aan doen. Dus de kbs staan wat mij betreft gewoon terecht op de rekening.

Wat ik erger vind is dat telefoon producten en os makers het dus toestaan dat een telefoon tegen de wens en instellingen van de gebruiker online kan komen/zich aanmeld op het netwerk .

PS. Zit zelf bij VF en daar kan je aanzetten dat als je bundel leeg is je toch gratis super sloom internet kan gebruiken. Dus geen extra kosten buiten de bundel als een gsm zich aanmeld op een buitenlands netwerk zonder dat daar toestemming voor gegeven is.

[ Voor 17% gewijzigd door jack zomer op 28-10-2020 18:16 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:52
@sytrusze daar heb je gelijk in voor "goede" providers, maar tele2 was een budget- provider, dus alles waar je overheen gaat is dubbel betalen . Je krijgt waar je voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
jack zomer schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:38:
[...]
Wat ik erger vind is dat telefoon producten en os makers het dus toestaan dat een telefoon tevens de wens en instellingen van de gebruiker online kan komen/zich aanmeld op het netwerk .
Heb je ook een punt indd...

@99ruud99 Ook jij hebt een punt haha!

Ik probeer even 4g uit en op 3g te zetten. Kijken of dat verschil maakt. Anders stap ik gewoon over naar T-mobile, daar had ik nooit last mee in het buitenland :)
Pagina: 1