Van 2.1 set naar Wifi speakers op tv?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-05-2024
Uitdaging:
Van de subwoofer, versterker en meeste kabels af

Momenteel heb ik een:
Epson TW480 beamer
HDMI to HDMI+optical audio
Chromecast
Harman Kardon hk210 2.1 audio set met sub

Huidige nadelen:
-Het neemt veel te veel ruimte in
-"Kabel management"
-Geluidsconverter geeft af en toe storing waardoor de versterker in een andere modus schiet
-"Even" goed muziek aanzetten in huis lukt alleen op de Google mini in de keuken (niet echt mooi geluid)
Ik kan de huiskamer erbij pakken, maar dan moet de versterker al aan staan.

Nu de google home audio uit is, lijkt me 2 van deze speakers als stereo opstelling heel fijn werken.
Nadeel is natuurlijk de power. Dit gaat nooit het geluid geven als de HK210, maar het mag ook echt een stapje minder. Wij zijn geen actie film of concert kijkers, maar luisteren wel graag naar muziek en dat hoeft eigenlijk nooit met hoog volume.
Ik heb nog geen andere wifi speakers gevonden die in stereo kunnen, bestaat dat wel?

Ik sta ook open voor een andere verandering om van de subwoofer, versterker en kabels af te komen :)

Budget is 50-200 euro.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u65vgxcTExK1t2zufsVkXP9PvmQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cFYI3g4k4Qdw8dGs9ysrqG8z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:58
Vergeet niet dat een beetje goed geluid ook veel rustiger luistert. Heeft niks met volume te maken.

Ik zie vaak Edifier voorbij komen, het voorbeeld heeft de versterker in de speaker zitten:

https://www.bol.com/nl/p/...NyacCb3EcQOcaAnyrEALw_wcB

Een wifi speaker heeft natuurlijk ook een kabel nodig :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:35
Je hebt een goed klinkend audiosetje van €400 (minimumprijs) - €600 (maximumprijs), en je wilt dat vervangen door smart spul wat zich qua audio (kwaliteit, synchroniciteit, ...) nog niet bewezen heeft voor max €200? Succes!

Overigens, een Google Home Audio werkt niet op de zuurstof uit de lucht, daar moet gewoon een snoer naar toe voor de elektriciteit.

Mijn advies: houden wat je hebt, eventueel de tip van LuisjeNL volgen, je hebt dan geen versterker en sub meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
Bedankt beide, maar niet helemaal het antwoord waar ik op zat te wachten ;)
Het draadloos slaat vooral op het feit dat ik ze via wifi wil aansturen, stroompunt is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:02
Ik had het topic gelezen maar snap er ook niet echt iets van... Je hebt nu een 2.1 setje maar je wilt er vanaf en voor max 200 euro een draadloos stereo systeem er voor terug wat ook nog oké klinkt.

Misschien moet je wat voorbeelden geven van wat je acceptabel zou vinden? Waarom gebruik je niet gewoon de speakers in je TV? Kijk je naar serieuze wifi speakers dan praat je toch al snel over 200 euro per speaker, maar dan heb je ook wel iets betere kwaliteit.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1