Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanvanmourik
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-01-2021
Goedemiddag,

Ik ben momenteel bezig om een template voor een foto rapportage te maken op mijn werk, alle tekstinvoer etc is nu gemaakt door middel van de invoertoepassingen.

Nu kom ik bij het kopje foto's en loop ik tegen 1 vast probleem aan, hoe zorg ik er voor dat de afbeelding die ingevoerd word niet van maat verspringt?

Ik wil natuurlijk hebben dat al mijn foto's op de zelfde grootte blijven, echter pakt hij standaard de maatvoering
3,97x4,30 cm. Ik heb al geprobeerd om via opmaak de maatvoering aan te passen echter wanneer je de afbeelding verwijderd en een nieuwe invoert springt deze weer terug naar de standaard maatvoering.

Ik heb online het een en ander gegoogled maar ook hier krijg ik niet een helder antwoord gevonden.

Ik maak gebruik van office 2016 en heb wel wat basisverstand van office , dit is echter de eerste keer dat ik met de ontwerpmodus werk.

[ Voor 6% gewijzigd door stefanvanmourik op 27-10-2020 14:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zegt Office, maar bedoelt specifiek MS Word? Of bijvoorbeeld Powerpoint?

Anyway, afhankelijk van het gebruikte tool: elke foto zal inderdaad eigen maten kunnen hebben. Je zou met wat VBA-code dat kunnen standaardiseren, maar dat wil je alleen doen als je daar al enige kennis van hebt (of eerst een paar dagen dat wil aanleren..)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanvanmourik
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-01-2021
F_J_K schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:59:
Je zegt Office, maar bedoelt specifiek MS Word? Of bijvoorbeeld Powerpoint?

Anyway, afhankelijk van het gebruikte tool: elke foto zal inderdaad eigen maten kunnen hebben. Je zou met wat VBA-code dat kunnen standaardiseren, maar dat wil je alleen doen als je daar al enige kennis van hebt (of eerst een paar dagen dat wil aanleren..)
Ja inderdaad office Word, excuus.

Zit er hier echt geen standaard tool voor in Word? Wat bizar lijkt me toch een vrij basis functie.