Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vix-ducis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-03 15:17
Mijn grootouders kijken momenteel nog via de analoge kabel televisie op een vrij oude CRT. Doordat telenet het analoge signaal gaat schrappen, ben ik op zoek naar een nieuw toestel voor hen met een CI+ slot zodat ze op een eenvoudige manier verder digitaal kunnen kijken.

Waar ik vooral op zoek ben is simpliciteit (bijna tot in het extreme, ze zijn absoluut niet technisch onderlegd). Ik overweeg sowieso al om een zeer eenvoudige afstandsbediening (voorbeeld) bij te kopen om ongelukjes met menu's te beperken. Maar door de onvermijdelijkheid van het smart-aspect zoek ik ook naar een tv waar je standaard gewoon in het live tv-aspect gedumpt wordt na het ontwaken zonder via homescreens te moeten passeren. Ik ben niet zo vertrouwd met de verschillende tv OSen, en ben dus vooral op zoek naar advies naar het beste OS voor deze use case.

Eventuele voorstellen voor specifieke modellen zijn ook altijd welkom, we zijn op zoek naar een (ongeveer) 40"-formaat van onder de 500 euro. Beeldkwaliteit is daarbij uiteraard liefst zo goed mogelijk, maar ondergeschikt aan bovenstaande wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:18
Ik weet dat veel tv's gewoon ontwaken in de stand waarin je hem voor het laatst gebruikt hebt. Voor gewoon tv kijken voldoet dus bijna elke tv. Loop BCC in en kijk even rond, laat je opa de afstandsbediening vast houden, vraag hoe de tv werkt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Moet je de CAM CI+ module kopen of huren? Dat kan ook nog €70 kosten of enkele euro's per maand; je provider moet in ieder geval een smartcard voor de CI+ module leveren.

Biedt Telenet ook digitale zenders zonder CI+ aan? En missen je grootouders dan geen zenders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Heb daar zelf ook mee te maken gehad. Echte senioren tv's zijn er uiteraard niet. Heb toen op een briefje geschreven welke handelingen zij moeten verrichten om het toestel aan en uit te zetten en hoe i.e Netflix op te zetten. Punt voor punt opgeschreven en geplastificeerd. Gaat best goed.

Verder zijn er speciale afstandsbedieningen voor senioren waar je eens naar zou kunnen kijken

https://www.hollandmedica...standsbediening-senioren/

Ah, die had je al gezien....naja dubbel is nooit weg...

[ Voor 31% gewijzigd door NoahAmber op 27-10-2020 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vix-ducis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-03 15:17
NoahAmber schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:19:
Heb daar zelf ook mee te maken gehad. Echte senioren tv's zijn er uiteraard niet. Heb toen op een briefje geschreven welke handelingen zij moeten verrichten om het toestel aan en uit te zetten en hoe i.e Netflix op te zetten. Punt voor punt opgeschreven en geplastificeerd. Gaat best goed.
Netflix e.d. zijn niet echt aan de orde; ze hebben zelfs geen internetaansluiting. Simpele handleidingen maken was ook al bij me opgekomen maar het zou uiteraard nog veel handiger zijn moest dat in de eerste plaats niet nodig zijn.
Gadget Freak schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:26:
Moet je de CAM CI+ module kopen of huren? Dat kan ook nog €70 kosten of enkele euro's per maand; je provider moet in ieder geval een smartcard voor de CI+ module leveren.

Biedt Telenet ook digitale zenders zonder CI+ aan? En missen je grootouders dan geen zenders?
Telenet biedt enkel de zenders van de openbare omroep (één en canvas) ongeëncrypteerd aan, dat is iets te karig qua aanbod. De aanschaf van die CI+ module is niet echt een probleem hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 12:59
Ik denk dat vrijwel iedere tv aan je wensen voldoet. Voor senioren zal ik de volgende eisen toevoegen.
  • Goede speakers (Down en back firing speakers kunnen ervoor zorgen dat spraak lastig te verstaan is), desnoods budget reserveren voor een HDMI ARC soundbar.
  • Simpele afstandsbediening of compatibiliteit met een simpele afstandsbediening mocht je deze los aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
Zijn jouw grootouders gewend om te zappen, of gebruiken ze de cijfertoetsen veel? Let erop dat de afstandsbediening in ieder geval de cijfertoetsen hebben indien ze die veel gebruiken. Maken ze gebruik van teletekst? En bestaat dat nog in België? Kijk dan of daarvoor ook knoppen op de remote zitten.

Elke tv met de CAM CI+ ondersteuning door Telenet en juiste remote zal volstaan. De remote is eventueel te vervangen door een universele (paar euro bij de Action) indien je een tv met remote zonder cijfers kiest.

Doe voor hoe de tv werkt met zappen en eventueel de gids, en zorg dat je de eerste dagen telefonisch bereikbaar bent.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 18:47
Tip! Vraag nu al de digitale benodigdheden aan bij de provider, en koop dan pas een TV. Dan kan je direct aan de slag met installeren na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
Bijvoorbeeld deze LG zal volstaan, volgens de kenmerken:
Het betreft hier een model geschikt voor het Nederlandse of Belgische digitale (kabel)netwerk, dat meestal out-of-the-box werkt, zonder extra instellingen. In enkele gevallen zijn er wel extra instellingen nodig, informeer hierover bij je digitale tv-provider.
Hij heeft een remote met cijfers en een knop voor teletekst. Plus nog heel veel andere...

Meer tv's achter dit filter.

[ Voor 6% gewijzigd door Gadget Freak op 28-10-2020 10:27 . Reden: Opmerking remote ]

Pagina: 1