Onderdelen :
AMD 3600 (stock)
MSI Evoke OC 5700XT (stock) of 1000mv,1900mhz (maakt niet uit)
SSD Kingston 128gb
HD 2TB 7200RPM
Xilence 730Watt
Gigabyte B450M S2H B450
G.Skill 16 GB DDR4-3200 Kit (XMP Profile)
AOC IPS 144hz 27"
--------------------------------------------------------------------------------------
Probleem :
Mijn pc schommelt in prestaties,
de ene moment loopt hij perfect (Rocket League, Warzone (Warzone staat op HD))
de andere moment meestal in de ochtend loopt hij niet goed,
lagere fps, stutter.
Soms is dit opgelost door een reboot, soms niet.
--------------------------------------------------------------------------------------
Weetjes :
PC staat enkel aan wanneer ik hem gebruik.
Stofvrij.
Internet via kabel (300mbps download) (180mbps upload).
Geen Bluescreens/Freezes.
Wat heb ik al gedaan :
- Temperaturen gecontroleerd :
-- CPU max. 75°C
-- GPU max. 85°C Junction (dit is normaal volgens Alternate.be)
- Drivers/Software :
-- Chipset, GPU, WindowsUpdate UP-TO-DATE .
-- Al talloze GPU drivers uitgeprobeerd dit zonder resultaat.
-- Windows OS reinstalled (zelfs Windows7 geprobeerd
)
- Clockspeed CPU/GPU/RAM :
-- CPU Op standaard laten lopen, 3,6GHz @ 1,2/1,3/1,35/1,4v :: 4,0GHz @ 1,2/1,3/1,35/1,4v :: 4,2GHz @ 1,3v/1,35/1,40v.
-- GPU ook hier heb ik verschillende voltages en core&mem snelheden uitgeprobeerd zoals, 900mv @ 1800MHz, 1000mv @ 1900MHz, 1100 @ 2000MHz.
-- RAM Gewoon standaard en XMP profile.
- Settings Adrenaline/Windows/Games :
-- Adrenaline van standaard tot eSports, niets helpt.
-- Windows Power options ; AMD Ryzen profielen (HighPerformance, Balanced) of Gewoon de High performance, Ultimate performance, Balanced maakt allemaal niets uit.
-- In mijn spellen ; alles naar low pushen of high settings maakt ook niets uit.
Waar ik nog aan denk om te doen maar dit wel niet zonder advies :
-- Voeding veranderen (Omdat dit bijv. geen Gold,Silver,Bronze certificaat heeft)
-- Moederbord?(Oke dit is geen duur moederbord maar heb hier eerst research naar gedaan of dit kan 'bottlenecken' en het antwoord was Nee.
-- GPU terugsturen (6weken
)
-- CPU terugsturen (6weken
)
Ben hier al een jaar met bezig om alles goed perfect te krijgen en mijn geduld raakt stilletjes aan op.
Na dagen,weken,maanden te zoeken naar een oplossing loop ik steeds tegen dezelfde problemen!
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Groeten.
AMD 3600 (stock)
MSI Evoke OC 5700XT (stock) of 1000mv,1900mhz (maakt niet uit)
SSD Kingston 128gb
HD 2TB 7200RPM
Xilence 730Watt
Gigabyte B450M S2H B450
G.Skill 16 GB DDR4-3200 Kit (XMP Profile)
AOC IPS 144hz 27"
Probleem :
Mijn pc schommelt in prestaties,
de ene moment loopt hij perfect (Rocket League, Warzone (Warzone staat op HD))
de andere moment meestal in de ochtend loopt hij niet goed,
lagere fps, stutter.
Soms is dit opgelost door een reboot, soms niet.
Weetjes :
PC staat enkel aan wanneer ik hem gebruik.
Stofvrij.
Internet via kabel (300mbps download) (180mbps upload).
Geen Bluescreens/Freezes.
Wat heb ik al gedaan :
- Temperaturen gecontroleerd :
-- CPU max. 75°C
-- GPU max. 85°C Junction (dit is normaal volgens Alternate.be)
- Drivers/Software :
-- Chipset, GPU, WindowsUpdate UP-TO-DATE .
-- Al talloze GPU drivers uitgeprobeerd dit zonder resultaat.
-- Windows OS reinstalled (zelfs Windows7 geprobeerd

- Clockspeed CPU/GPU/RAM :
-- CPU Op standaard laten lopen, 3,6GHz @ 1,2/1,3/1,35/1,4v :: 4,0GHz @ 1,2/1,3/1,35/1,4v :: 4,2GHz @ 1,3v/1,35/1,40v.
-- GPU ook hier heb ik verschillende voltages en core&mem snelheden uitgeprobeerd zoals, 900mv @ 1800MHz, 1000mv @ 1900MHz, 1100 @ 2000MHz.
-- RAM Gewoon standaard en XMP profile.
- Settings Adrenaline/Windows/Games :
-- Adrenaline van standaard tot eSports, niets helpt.
-- Windows Power options ; AMD Ryzen profielen (HighPerformance, Balanced) of Gewoon de High performance, Ultimate performance, Balanced maakt allemaal niets uit.
-- In mijn spellen ; alles naar low pushen of high settings maakt ook niets uit.
Waar ik nog aan denk om te doen maar dit wel niet zonder advies :
-- Voeding veranderen (Omdat dit bijv. geen Gold,Silver,Bronze certificaat heeft)
-- Moederbord?(Oke dit is geen duur moederbord maar heb hier eerst research naar gedaan of dit kan 'bottlenecken' en het antwoord was Nee.
-- GPU terugsturen (6weken

-- CPU terugsturen (6weken

Ben hier al een jaar met bezig om alles goed perfect te krijgen en mijn geduld raakt stilletjes aan op.
Na dagen,weken,maanden te zoeken naar een oplossing loop ik steeds tegen dezelfde problemen!
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Groeten.