Welke schroeven voor Gardena ophangbeugel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:48
Goedemiddag allen,

Via via ben ik aan een Gardena Comfort 35 Roll-up Automatic gekomen, alleen zonder ophangbeugel.
Nu heb ik een ophangbeugel binnen gekregen, maar zonder de bijhorende schroeven.

Op internet ben ik de schroeven wel tegen gekomen, maar voor 12,95 EUR (heb de spuitmondjes ook niet nodig). Ik denk dat als ik naar de bouwmarkt toe ga het goedkoper kan krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Npvz0JWIZUUQ3ApZ_KeQ2wWhrRU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XL3J86AFztM325n1wVbvu3ZJ.jpg?f=user_large

Echter, welke maat is dit? Ik kan het namelijk nergens vinden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:42

The End

!Beginning

Dat kan je op de foto niet zo goed zien, maar 5.0x60 mm of 5.0x80 lijkt me prima daarvoor. Met een 8x40 plug erbij b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-04 09:15
Dat hoeven toch helemaal geen bijzondere schroeven/pluggen te zijn? Gewoon een paar willekeurige schroeven en pluggen die groot genoeg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04 11:43

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

M8 pluggen en 6.0x80 bouten is waar je naar zit te kijken volgens mij. Schroeven werken net zo goed uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
Oké super!
Ben niet thuis in die wereld, dus sta anders uren lang voor het vak te kijken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:56
Waar wil je de beugel aan ophangen?

Een bakstenen muur vraagt natuurlijk om een andere aanpak dan een houten tuinhuis.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-04 14:46
De bouten op het foto'tje zijn houtdraadbouten. Maar idd een andere (hout)schroef die goed door de gaten van de beugel past zal net zo goed werken. En qua plug ligt het eraan watvoor muur je hebt. Op het doosje van de pluggen staat voor welke diameter schroef ze geschikt zijn.

Misschien is het aan te raden om voor RVS te kiezen gezien het waarschijnlijk buiten komt en nogal eens nat kan worden.

[ Voor 19% gewijzigd door mcDavid op 27-10-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04 11:43

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

mcDavid schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:51:
De bouten op het foto'tje zijn houtdraadbouten. Maar idd een andere (hout)schroef die goed door de gaten van de beugel past zal net zo goed werken. En qua plug ligt het eraan watvoor muur je hebt. Op het doosje van de pluggen staat voor welke diameter schroef ze geschikt zijn.

Misschien is het aan te raden om voor RVS te kiezen gezien het waarschijnlijk buiten komt en nogal eens nat kan worden.
Die bouten gaan prima in een plug in een stenen wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
Xander schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:51:
Waar wil je de beugel aan ophangen?

Een bakstenen muur vraagt natuurlijk om een andere aanpak dan een houten tuinhuis.
De beugel zal aan de stenen muur opgehangen worden, dus niet aan een houten muur.
mcDavid schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:51:
Top, zal voor een RVS gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

(jarig!)
Wandhouder monteren (afb. C) :De meegeleverde pluggen zijn geschikt voor betonmuren (pleisterlaagtot 1 cm). Bij andere muren moeten speciale pluggen worden gebruikt.
1. Gaten met behulp van de wandhouder (7) markeren, met een 8-mm-boor in de muur boren en de pluggen (8) erin steken.
2. Wandhouder (7), met de 4 schroeven (9) (sleutelmaat 10 mm) en de 4 onderlegplaatjes (10) aan de muur schroeven.
Aldus de handleiding zoals die bij hornbach te downloaden is: https://cdn.hornbach.nl/d..._02_NL_20190515061751.pdf

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pLabel schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:22:
Goedemiddag allen,

Via via ben ik aan een Gardena Comfort 35 Roll-up Automatic gekomen, alleen zonder ophangbeugel.
Nu heb ik een ophangbeugel binnen gekregen, maar zonder de bijhorende schroeven.

Op internet ben ik de schroeven wel tegen gekomen, maar voor 12,95 EUR (heb de spuitmondjes ook niet nodig). Ik denk dat als ik naar de bouwmarkt toe ga het goedkoper kan krijgen.
[Afbeelding]

Echter, welke maat is dit? Ik kan het namelijk nergens vinden.

Alvast bedankt!
Houtdraadbouten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04 10:08
Ik heb het ook met M10 houtdraadbouten opgehangen. Bijpassende Fischer Duopower pluggen gepakt.
Zo vast als een huis :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

(jarig!)
De handleiding heeft het over sleutelmaat 10. Dat is dus M6. Wat ook wel klopt met de instructie om een 8mm gat te boren voor de pluggen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
Super bedankt allemaal, ga ik vanavond even gluren bij de bouwmarkt.
Pagina: 1