Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Hallo,

Ik ben niet zo thuis in netwerken maar wel wat over gelezen (uiteraard) op de diverse fora. Toch een vraag waarmee ik speel maar niet echt kon vinden.

We hebben al wat langer last van onbetrouwbaar wifi in huis en dat irriteert me mateloos (4g is over het algemeen betrouwbaarder). Nu zit ik er over na te denken om de huidige wifi router (TP Archer C3200) te demoveren tot een seq. een router en als wifi een AP van Ubiquiti te gaan gebruiken (of meerdere). Dit ook omdat ik er al eentje heb voor het buiten vergroten van mijn wifi bereik wat eigenlijk best goed werkt (beide netwerken, dezelfde SSID).

Ik kan geen ervaringen met deze mogelijke oplossing vinden voor een stabieler wifi netwerk. Dus vandaar mijn vraag of dit een goede oplossing kan zijn?

Dus:
Primaire aansluiting: ziggo modem. Van dit modem naar de router voor het verdelen van het netwerkverkeer en op deze router een AP van ubiquiti aansluiten en waarschijnlijk nog eentje die het signaal overneemt en opnieuw uitzendt.

Ik hoor graag jullie mening/advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:25
dus je hebt al een accesspoint van unifi? Nou dan is het simpel, 2e erbij kopen en wifi op de archer utizetten.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Je kan je nog afvragen wat (dan) de meerwaarde van je router tov het Ziggo modem is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
lier schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:26:
Je kan je nog afvragen wat (dan) de meerwaarde van je router tov het Ziggo modem is.
ah.. nou dat is nog een ouderwetse.. dus daar zit een bar slechte wifi in (vind ik tenminste) ;-). Bij mij staat ie in ieder geval uit. Ook om te voorkomen dat er teveel 'netwerkdruk' is zeg maar en dat ze elkaar tegenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

justme27 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:23:
ah.. nou dat is nog een ouderwetse.. dus daar zit een bar slechte wifi in (vind ik tenminste) ;-). Bij mij staat ie in ieder geval uit. Ook om te voorkomen dat er teveel 'netwerkdruk' is zeg maar en dat ze elkaar tegenwerken.
Maar Wifi ga je van beiden niet gebruiken...dus is de vraag of je router (sec) als router beter is dan het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
lier schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:33:
[...]

Maar Wifi ga je van beiden niet gebruiken...dus is de vraag of je router (sec) als router beter is dan het modem.
Je bedoelt de Archer te gebruiken als modem voor het signaal van ziggo? Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

justme27 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:05:
Je bedoelt de Archer te gebruiken als modem voor het signaal van ziggo? Kan dat?
Je Ziggo modem heeft al een router ingebouwd (die je kan bypassen door hem in bridge te laten zetten).
Volgens mij heeft je Archer (dan) totaal geen nut en kan je die beter verkopen en een paar Unifi's daarvoor in de plaats aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
lier schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

Je Ziggo modem heeft al een router ingebouwd (die je kan bypassen door hem in bridge te laten zetten).
Volgens mij heeft je Archer (dan) totaal geen nut en kan je die beter verkopen en een paar Unifi's daarvoor in de plaats aanschaffen.
Check!
Pagina: 1