Welke kabel extender voor 1440p 144Hz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiracleTostie
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-11-2020
Beste allemaal,

Ik heb twee beeldschermen bij mijn computer staan. Bij gaming trek ik altijd de kabel uit mijn tweede beeldscherm, omdat ik in games anders micro-stutters krijg. Simpelweg de monitor uitzetten helpt niet, ik heb al van alles geprobeerd. De kabel eruit is de enige echte oplossing.

Nu is het zo dat een displayport kabel uit je monitor halen en erin doen een vreselijk gepiel is. Ik ben dan ook op zoek naar een slimme oplossing om dit probleem te tackelen. Ik dacht zelf eerst aan een kleine extender kabel met een fysieke knop erop. Deze kun je dan aan-en uitdrukken. Op deze manier hoef je geen kabels in en uit de monitor te halen. Blijkbaar bestaat zo'n soort kabel niet.
Toen dacht ik, ik koop een displayport verlengkabel waarbij dan het mannetje-vrouwtje stuk op mijn bureau ligt (oftewel veel makkelijker erin en eruit te trekken).

Nu vraag ik mij af, is dit de beste oplossing? Of zijn er slimmere/betere oplossingen? Zo ja, welke displayport kabel verlenger (liefst zo kort mogelijk) heb ik nodig?

Op dit moment gebruik ik de GTX 1080Ti videokaart. Binnenkort wordt hopelijk eindelijk eens de RTX 3080 bezorgd.

Groeten,

MiracleTostie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:46
Ik zou kijken of er niet softwarematig iets is te vinden.
Wellicht kan je via de videodrivers iets doen, of anders met iets als https://www.nirsoft.net/utils/control_my_monitor.html

Soms is zelfs 'windows key' + P al voldoende.

[ Voor 11% gewijzigd door Allard op 27-10-2020 11:59 ]

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:41

FeaR

In GoT we trust

Monitoren/computer hardware valt niet onder Consumentenelektronica, ik verhuis het topic de goede kant op: TB > VB

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiracleTostie
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-11-2020
Dit lijkt inderdaad aardig te werken. Ik ga het voorlopig nog even aankijken. Bedankt voor de informatie.