Meerdere keren foto met zelfde naam importeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkraal
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-01 19:47
Ik loop vaak tegen het probleem aan dat ik een foto niet kan importeren omdat de naam van de foto, zoals deze door mijn Canon wordt aangemaakt, bv (_IMG0010 ), al een keer geimporteerd is in Lightroom. Als ik dan de naam wijzig werkt het wel, maar dat wil ik niet. Ik wil dat LR altijd mijn foto's importeert, ook als er al een keer een foto met die naam is geimporteerd.

Ik gebruik een Mac met LR 4. Ik vind geen oplossing op internet maar wellicht zoek ik niet goed.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:00
Kan je niet een map kiezen waarin je de foto's wilt importeren? Dan kan je dus steeds nieuwe mappen (met datum bijv.) aanmaken om de foto's daarin te droppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Welke Canon heb je? Kun je daar het bestandsnaam-format aanpassen in het menu bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:55
Je kunt in LR ook ervoor te kiezen dat de naam automatisch aangepast wordt tijdens het importeren . Je kunt bijvoorbeeld de datum toevoegen, omschrijving, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
Als het goed is kun je in je camera instellen dat hij altijd fotos blijft doornummeren en zo voorkom je dubbele bestandsnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:20
Waarom hernoem je de reeds geimporteerde foto's niet? LR kan dat heel makkelijk voor je doen. Dan heb je ook geen last van dubbele bestandsnamen. Mijn bestandsnamen hebben ongeveer deze opbouw 'naam'-'datum'-'tijd' (uur:minuut:seconden). Als je het zonder naam doet, heb je er helemaal geen werk van. Datum en tijd haalt LR wel uit het bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het maakt LR toch niet uit of de daam van een foto al bestaat? Zolang je hem maar niet in dezelfde map wilt zetten, maar misschien kan hij zelfs dat al zelf oplossen.

LR heeft een vinkje in het importeerscherm wat standaard aan staat die duplicaten probeert te voorkomen, in LR4 kan je die toch ook al uit zetten?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1