HP Pavillon (256 GB) gooit Externe harde schijf 500GB eruit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromySomy
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-10-2020
Ik heb een nieuwe HP Pavillon 15-cw1947nd van 256GB. Nu heb ik mijn 500GB externe harde schijf in beide USB-poorten gedaan, maar hij gooit hem er gelijk weer uit en loopt vast. Ik moest hem uiteindelijk via de aan-uit-knop lang indrukken uitschakelen om weer te kunnen gebruiken.

Mijn vorige, veel oudere ASUS (500GB opslag) pakt de schijf wel gewoon, evenals andere computers. Aan de harde schijf ligt het dus niet. De USB-poorten van mijn nieuwe laptop lijken het verder ook te doen als ik andere dingen inplug.

Heeft iemand een idee hoe het kan dat de laptop mijn harde schijf niet lijkt te trekken? Er staat 200GB aan bestanden op de schijf, en wilde eigenlijk maar 1 GB aan bestanden overzetten op deze laptop, maar dat gaat dus niet.

Thanks alvast.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Over welke schijf gaat het precies en hoe sluit je deze aan? Oude externe hdd's hebben nog wel eens een dubbele usb-aansluiting om de stroom over meerdere poorten te verdelen, het opspinnen van de schijf trekt best veel stroom. Mogelijk dat je laptop instabiel wordt omdat de schijf teveel stroom trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:43

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Gebrek aan voeding voor de USB hdd lijkt me het meest logische inderdaad. Heb hier vaker issues mee gehad bij laptops.

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromySomy
Thanks voor de snelle reacties!
Het is een gewone USB-aansluiting, geen dubbele of micro. De schijf is 3 jaar geleden gekocht.. Maar het kan dus zijn dat de USB-poort in mijn laptop onvoldoende stroom levert? Heeft dat dan te maken met de schijf van 500GB, of heeft de poort dan ook problemen met het aansluiten van printers e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Een printer heeft doorgaans een eigen voeding en apparaten als usb-sticks / muizen hebben een erg laag verbruik.
Als iedereen zich netjes aan de specs houdt zou het ook gewoon goed moeten werken met je 500 GB schijf maar misschien heeft de schijf na 3 jaar wat meer moeite met starten en trekt deze net even een beetje meer stroom. En is je laptop daar net even wat te gevoelig voor..
Als je schijf een enkele USB aansluiting heeft zou je alsnog dat kabeltje wat Renault voorstelt eens kunnen proberen, daar wordt de voeding van 2 poorten gebruikt. Moet de andere kant natuurlijk ook wel geschikt zijn voor je schijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromySomy
Aahh oké, top! Dankjullie wel voor de reacties. Ik ga het uitproberen!
Pagina: 1