Welke providers leveren 4G/5G in het buitenland?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bytefast
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-06 22:32
Beste Tweakers,

Momenteel heb ik een abonnement bij Tele2 (afgesloten in december 2018), maar ontbreekt 4G in het buitenland. Als ik dus op vakantie ga ben ik aangewezen op de vaak slechte 3G netwerken van buitenlandse providers.

Ik wil binnenkort een nieuw contract afsluiten, maar dit keer met 4G/5G. Ik vroeg me dus af of iemand meer inzicht heeft in de precieze contracten van de Nederlandse providers in het buitenland? Ik weet bijvoorbeeld via een vriend van mij met een KPN contract dat hij wel gebruik kan maken van de 4G netwerken van buitenlandse providers.

Alvast bedankt.

Mark

[ Voor 0% gewijzigd door bytefast op 27-10-2020 10:35 . Reden: Spelfout ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Ik heb gisteren een mail gekregen van Tele2 dat ze komende tijd overstappen naar een "beter 4G netwerk". Waarschijnlijk die van T-Mobile aangezien die gefuseerd zijn, maar dat werd niet genoemd in die mail.

Een quote uit de mail:
Beter: 4G in de EU
Je gaat over op een ander 4G-netwerk.
De afgelopen zomer hebben we de 4G-dekking in Nederland al sterk verbeterd. Met deze stap zit je straks ook in alle EU-landen op 4G. Dit was vaak nog 3G. Dus als je op vakantie gaat heb je straks veel beter bereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In feite kan dat met alle providers behalve Tele2, al gaan die dat ook aanpassen. Elke andere provider heeft of een eigen netwerk in het buitenland of goede contacten met andere netwerken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bytefast
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-06 22:32
Bedankt voor de links. Ook een indrukwekkende zoektijd trouwens. Zal volgende keer nog explicieter zijn om geen sassiness te ontlokken.

Verder was het ook meer een algemene discussie omdat bijvoorbeeld Hollandsnieuwe niet expliciet vermeld of 4G ook kan worden gebruikt in het buitenland. Ze zijn natuurlijk aangesloten bij het Vodafone netwerk, maar impliceert dit ook meteen dezelfde voorwaarden voor internet in het buitenland. Met andere woorden, ik was ook benieuwd of providers die op het netwerk van anderen functioneert automatisch dezelfde voorwaarden heeft omtrent het gebruik van 4G in het buitenland?