Goedemorgen,
Sinds afgelopen weekend heb ik een nieuwe pc in elkaar gezet zo nu en dan op te kunnen gamen. Ik vind gamen leuk en zie dit als een vorm van ontspanning, maar voor mij hoeft het niet op de allerhoogste specs.
Tijdens het gamen start mijn PC steeds opnieuw op en dat gebeurd steeds tijdens een race (NFS Heat). Het racen vereist waarschijnlijk meer rekenkracht van het systeem. Ik ben een beetje op onderzoek uitgegaan en heb de logfiles bekeken van na de crash en die geeft een WHEA-Logger 18, gerapporteerd door de Processorcore. Nou weet ik dat een pc uit zichzelf kan herstarten als bepaalde temperaturen te heet worden in de kast.
Dus heb ik even de temperatuur gecheckt tijdens het strestesten van de CPU en deze komt al gauw boven de 85 graden uit bij een load van 100% en na enige tijd (5 minuten) start de PC (zoals ook in de game) opnieuw op.
Dit is mijn build:
Zien jullie iets aan mijn PC wat niet juist is en hoe kan ik dit probleem verhelpen?
Zie hierbij een screenshot van de CPU temperatuur tijdens het stressen.
:strip_exif()/f/image/CvrGJFOkdkrhQsn8QdTobzba.jpg?f=fotoalbum_large)
Met vriendelijke groet,
Cemmey
Sinds afgelopen weekend heb ik een nieuwe pc in elkaar gezet zo nu en dan op te kunnen gamen. Ik vind gamen leuk en zie dit als een vorm van ontspanning, maar voor mij hoeft het niet op de allerhoogste specs.
Tijdens het gamen start mijn PC steeds opnieuw op en dat gebeurd steeds tijdens een race (NFS Heat). Het racen vereist waarschijnlijk meer rekenkracht van het systeem. Ik ben een beetje op onderzoek uitgegaan en heb de logfiles bekeken van na de crash en die geeft een WHEA-Logger 18, gerapporteerd door de Processorcore. Nou weet ik dat een pc uit zichzelf kan herstarten als bepaalde temperaturen te heet worden in de kast.
Dus heb ik even de temperatuur gecheckt tijdens het strestesten van de CPU en deze komt al gauw boven de 85 graden uit bij een load van 100% en na enige tijd (5 minuten) start de PC (zoals ook in de game) opnieuw op.
Dit is mijn build:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 3100 (BOX) Boxed | € 100,05 | € 100,05 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Steel Legend | € 76,23 | € 76,23 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Ti Gaming OC 6G | € 296,- | € 296,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate ST2000DM008, 2TB | € 53,49 | € 53,49 |
| 1 | Behuizingen | Antec Dark Phantom 301M | € 47,75 | € 47,75 |
| 1 | Ventilatoren | Cooler Master MasterFan MF120 Halo 3in1, 120mm | € 38,52 | € 38,52 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18 | € 66,90 | € 66,90 |
| 1 | Voedingen | Sharkoon SilentStorm SFX Bronze 450W | € 55,90 | € 55,90 |
| 1 | Solid state drives | Gigabyte NVMe SSD 128GB | € 24,90 | € 24,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 759,74 | ||
Zien jullie iets aan mijn PC wat niet juist is en hoe kan ik dit probleem verhelpen?
Zie hierbij een screenshot van de CPU temperatuur tijdens het stressen.
:strip_exif()/f/image/CvrGJFOkdkrhQsn8QdTobzba.jpg?f=fotoalbum_large)
Met vriendelijke groet,
Cemmey
:strip_exif()/f/image/02zl22DJfS0AyaSuD6XQOdOA.jpg?f=fotoalbum_large)