PVC-vloer laat deels los

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naxul
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:33
Wij wonen bijna een jaartje in ons nieuwbouwhuis. Ik denk dat ieder koper van een nieuwbouwhuis wel de gebreken kent die kunnen spelen tijdens oplevering. Toen ons huis een jaar terug werd opgeleverd hadden wij gekozen voor een PVC-vloer met vloerverwarming. De vloerverwarming heeft de aannemer verzorgt, de vloer heeft een bedrijf verzorgt die je via de aannemer kon inschakelen. Vlak na oplevering begonnen er "bobbels" te ontstaan bij de deur naar de bijkeuken.

Na dat we daar een melding van hadden gemaakt bij het bedrijf kwamen ze langs om het te fixen. Toentertijd werd gezegd dat dat normaal is en ik meen mij te herinneren dat ze toen zeiden dat er een breuk in de ondervloer zat. Ze hebben het gefixed en zijn vertrokken. We hebben toen geen last meer gehad van het probleem.

Nu dat de eerste koude dagen zijn geweest en de vloerverwarming weer aan is geweest speelt het probleem helaas weer, en precies op dezelfde plek. Inmiddels heb ik ook twee andere plekken gevonden waar je bobbels voelt en de PVC loslaat/omhoog komt. Mijn vraag is nu eigenlijk, is dit normaal? Kan je dit verwachten bij een PVC-vloer en is het gewoon fixen en hopen dat het niet meer terugkomt? Of speelt er toch een groter probleem en zijn dit pleisters?

Hier een aantal foto's;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_uh2QS5YKFE6sgT-tKffbV6yAyY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BjpiRYJDcZTSzLlSLS8ZGItT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zXUeADoSzJ9tM3_xfa6AAAcHNg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mzNJXVvDgi6EmGkX1UwUUQ2W.jpg?f=user_large

PS: Mocht dat nog handige informatie zijn. Wij dweilen 1x per twee weken vrij droog en we hebben de temperatuur van de vloerverwarming (nu) rond de 20/21 graden staan. In de zomermaanden rond 17/18 graden. Na het opstookplan van vorig jaar hebben we eigenlijk nooit warmer gestookt dan 21 graden.

[ Voor 8% gewijzigd door Naxul op 27-10-2020 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 15:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik begrijp de vraag niet helemaal. Er is toch geen twijfel of een jaar oude vloer moet blijven zitten? Ik zou de aannemer bellen en aangeven dat bij de eerste werd gesproken over een breuk en dat dit waarschijnlijk klopt omdat je nu hetzelfde probleem hebt.

Bij ons in de buurt gaat nieuwbouw voor 4/5000 euro casco de meter in de verkoop, dan mag je best verwachten dat je vloer blijft zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:42
Ik ben wel even benieuwd wat ze hebben gedaan met de bobbels: wij hebben ook een breuk in de dekvloer en onze leverancier zegt het te kunnen maken (gedeelte van de vloer eruit aanhelen en terugplaatsen) maar ik ben bang dat het nooit zo mooi wordt als dat de vloer er nu in zit en heb me min of meer verenigt met de bobbel in de vloer. (zonder je topic te kapen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naxul
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:33
N1ckk schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:48:
Ik begrijp de vraag niet helemaal. Er is toch geen twijfel of een jaar oude vloer moet blijven zitten? Ik zou de aannemer bellen en aangeven dat bij de eerste werd gesproken over een breuk en dat dit waarschijnlijk klopt omdat je nu hetzelfde probleem hebt.
Nu dat ik je berichtje lees neem ik aan dat je zegt dat dit probleem helemaal niet "mag" spelen bij een één jaar oude vloer. Dat ben ik met je eens. Maar ik twijfel een beetje nu omdat het probleem nu weer speelt het probleem misschien groter is dan dat ik nu denk. Ze kunnen nu wel weer langskomen om het weer te fixen. Maar ik heb niet zo zin dat dit probleem volgend jaar weer terug is. Dus ik wil eigenlijk dat dit probleem wordt opgelost zonder dat er pleisters worden gebruikt. Aangezien ik niet zoveel weet van PVC-vloeren en het leggen ervan heb ik hier een topic geopend om te kijken of het probleem groter is dan dat ik denk. Vorig jaar hebben ze de vloer deels losgehaald, volgens mij dekvloer gefixed en vloer teruggeplaatst.
Sammy_tukker schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:48:
Ik ben wel even benieuwd wat ze hebben gedaan met de bobbels: wij hebben ook een breuk in de dekvloer en onze leverancier zegt het te kunnen maken (gedeelte van de vloer eruit aanhelen en terugplaatsen) maar ik ben bang dat het nooit zo mooi wordt als dat de vloer er nu in zit en heb me min of meer verenigt met de bobbel in de vloer. (zonder je topic te kapen)
Toen ze vorig jaar de bobbel bij ons hebben hersteld toen kon je daar praktisch niets van zien, het sluit precies aan het was toen weer glad. Maar ik heb niet zo zin om dit elk jaar te laten herstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 15:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ja, precies. Daarom zou ik de aannemer ook laten komen, uitgaande dat hij de vloerenmensen ook heeft ingehuurd of verantwoordelijk is voor de oorzaak (de ondervloer). Ik ben ook geen PVC vloerenkenner, maar ik zou dus inderdaad zeker mijn aannemer bellen als me dit zou overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliors40
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:57
Is de vloer verlijmd of is het een "zwevende"vloer ?
PVC gaat werken bij temperatuur verschillen het krimpt en zet uit.
Bij vloer verwarming word er normaal gezien verlijmd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Naxul schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:43:
Vlak na oplevering begonnen er "bobbels" te ontstaan bij de deur naar de bijkeuken.

Na dat we daar een melding van hadden gemaakt bij het bedrijf kwamen ze langs om het te fixen. Toentertijd werd gezegd dat dat normaal is en ik meen mij te herinneren dat ze toen zeiden dat er een breuk in de ondervloer zat. Ze hebben het gefixed en zijn vertrokken. We hebben toen geen last meer gehad van het probleem.
Misschien is het de moeite waard om deze uitspraak te bestuderen. Geslaagd beroep op non-conformiteit van een PVC-vloer twee maanden geleden Rechtbank Rotterdam:
https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:RBROT:2020:7226

Lijkt dit verhaal (zeer gedeeltelijk) op jullie probleem? Let op dat omstandigheden uitmaken en de ene situatie de andere niet is. Dat deze consumenten gelijk kregen betekent dus niet dat jullie dat automatisch ook krijgen mocht het zover komen dat je moet procederen, en bij verlies moet je doorgaans de proceskosten van de tegenpartij betalen.

Gezien het moment van klagen (‘vlak na oplevering’) is het wellicht aannemelijk te maken dat jullie probleem is ontstaan binnen 6 maanden. De vraag is uiteraard of het huidige probleem hetzelfde is, gezien de tussentijd waarin er geen probleem leek te zijn.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Pagina: 1