Probleem met doorlussen displaypoort

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniedarko
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-05-2024
Goedemorgen,

Ik heb gisteren 3 nieuwe monitoren gekocht de Gigabyte G27QC specs: https://www.gigabyte.com/Monitor/G27QC#kf
HDMI 2.0 x2,
Display port 1.4 x1

Mijn probleem is als volgt,
ik heb op de monitoren via de HDMI poort 1 kabels aangesloten richting mijn vaste machine.

Ik wil graag de displayport kabels doorlussen zodat ik 1 kabel naar mijn werklaptop kan sturen
Voor thuiswerken.
Maar omdat ik maar 1 displayport aansluiting per monitor heb snap ik niet hoe ik dit moet doen.
Ik heb geprobeerd om via displayport door te lussen en dan op de laatste machine een HDMI kabel via HDMI port 2 naar mijn laptop te brengen maar dat lijkt niets te doen.

Heeft iemand misschien een suggestie hiervoor?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:39
Geen MST support?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:44

ResuCigam

BOFH

Je hebt monitoren nodig die naast een DP-in ook een DP-out poort hebben.

We do what we must because we can.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:34

Croga

The Unreasonable Man

Displayport doorlussen kan alleen als je begint op Displayport. Ofwel: Je moet de monitor via Displayport aansluiten op de computer dan kun je een tweede Displayport kabel in de monitor steken om door te lussen.

Aangezien je monitoren ieder maar 1 displayport aansluiting hebben, bieden ze geen ondersteuning voor doorlussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:12

jgj82

Ja, maar = nee

Denniedarko schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:10:
Goedemorgen,

Ik heb gisteren 3 nieuwe monitoren gekocht de Gigabyte G27QC specs: https://www.gigabyte.com/Monitor/G27QC#kf
HDMI 2.0 x2,
Display port 1.4 x1

Mijn probleem is als volgt,
ik heb op de monitoren via de HDMI poort 1 kabels aangesloten richting mijn vaste machine.

Ik wil graag de displayport kabels doorlussen zodat ik 1 kabel naar mijn werklaptop kan sturen
Voor thuiswerken.
Maar omdat ik maar 1 displayport aansluiting per monitor heb snap ik niet hoe ik dit moet doen.
Ik heb geprobeerd om via displayport door te lussen en dan op de laatste machine een HDMI kabel via HDMI port 2 naar mijn laptop te brengen maar dat lijkt niets te doen.

Heeft iemand misschien een suggestie hiervoor?

Alvast bedankt
Goedemorgen!
Ik begrijp niet zo goed waar je het idee vandaan hebt dat deze monitoren DP-passthrough zouden ondersteunen? Ik vind hier geen aanwijzingen voor op de site van GB of in de pricewatch? En zoals je terecht opmerkte: ze hebben maar één DP. Gaat imho nooit werken dus.

Je hebt dus twee mogelijkheden:
  • terugsturen
  • met een (usb3.0/TB)displayhub werken.
Succes!

[ Voor 2% gewijzigd door jgj82 op 27-10-2020 11:35 . Reden: verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:31

Waarom denken mensen toch altijd dat de monitor wat naar een laptop of pc stuurt? :?

De richting van de (primaire, de videodata) data is gewoon altijd laptop/pc naar de monitor.

Dan zie je vanzelf dat er geen Displaypoorten meer over zijn om door te lussen. ( en nee, HDMI-signaal doorladen kan niet, HDMI ondersteunt dat niet. (Laat staan hdmi/signaal over Displayport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniedarko
Ok bedankt voor jullie reacties,

Kan ik USB 3 doorlussen via de monitoren of moet ik specifiek een hub daarvoor aanschaffen?

Misschien heb ik me niet genoeg ingelezen, ik begreep van een gelezen artikel dat de juiste versie displayport genoeg was, dat heb ik dan niet goed begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:34

Croga

The Unreasonable Man

Denniedarko schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:22:
Kan ik USB 3 doorlussen via de monitoren of moet ik specifiek een hub daarvoor aanschaffen?
Wat bedoel je hier mee? Ik zie niet hoe je uit komt op "USB 3 doorlussen"; USB biedt geen mogelijkheden om door te lussen.

Om even eenvoudig te houden: Je kunt deze monitoren niet op elkaar aansluiten en verwachten dat er beeld uit komt. Je zult iedere monitor apart aan je PC moeten aansluiten. Als je PC geen mogelijkheid heeft om 3 eterne monitoren aan te sluiten dan ga je dit niet werkend krijgen zonder speciale hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

@Denniedarko Als je de exacte specs van je PC en laptop post wil ik wel met je meedenken wat de beste oplossing is.
Croga schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:30:
[...]

Wat bedoel je hier mee? Ik zie niet hoe je uit komt op "USB 3 doorlussen"; USB biedt geen mogelijkheden om door te lussen.

Om even eenvoudig te houden: Je kunt deze monitoren niet op elkaar aansluiten en verwachten dat er beeld uit komt. Je zult iedere monitor apart aan je PC moeten aansluiten. Als je PC geen mogelijkheid heeft om 3 eterne monitoren aan te sluiten dan ga je dit niet werkend krijgen zonder speciale hardware.
Zonder randapparatuur gaat het inderdaad niet lukken zoals @Croga terecht aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniedarko
@jgj82

Ik heb een HP elitbook 840 G6 met 1x UBS C 2x USB en 1x HDMI

Mijn PC heeft een Gigabyte RX5700 RX Gaming 8GB met 3x displayport en 1x HDMI.

Even los van of doorlussen usb werkt of niet wat ik best wil proberen.

Ik heb er ook geen probleem mee om een MST Hub te kopen om het goed werkbaar te maken.
Zolang ik dan 3x displayport insteek en 1x een port die ik op de laptop heb uitkrijg.

Wederom alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniedarko
Als ik een MST dock wil kopen met 3x displayport heeft iemand nog een suggestie?

Is kwaliteit bij zoiets een ding? of is het digitaal en maakt het daarom iets minder uit?

Alvast bedankt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:30

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Denniedarko schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:58:
@jgj82

Ik heb er ook geen probleem mee om een MST Hub te kopen om het goed werkbaar te maken.
Zolang ik dan 3x displayport insteek en 1x een port die ik op de laptop heb uitkrijg.

Je haalt nog steeds zaken door elkaar en leest niet goed. Ik neem even aan -obv je topicstart- dat je de 3 monitoren met je laptop wilt gebruiken. Je PC heeft immers al 3x displayport en dan sluit je ze gewoon alledrie apart aan op je videokaart.

USB doorlussen gaat niet werken, zeker weten. Displayport doorlussen gaat niet werken, zeker weten. HDMI doorlussen gaat ook niet werken, zeker weten. Daar hoef je niks aan te proberen.

Het enige dat wél kan werken, is dat je een apparaatje koopt dat 1 HDMI signaal omzet naar 3 signalen. Of je laptop daar mee overweg kan, durf ik niet te zeggen. In feite doet jouw videokaart in je PC exact hetzelfde; hij zet 1 bronsignaal om naar 3 (of 4) outputs.

Oh en nogmaals: het signaal gaat van laptop/pc naar monitor, niet andersom. Dat is wel degelijk van belang als je gaat zoeken naar zo'n apparaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Icephase schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:46:
[...]

Je haalt nog steeds zaken door elkaar en leest niet goed. Ik neem even aan -obv je topicstart- dat je de 3 monitoren met je laptop wilt gebruiken. Je PC heeft immers al 3x displayport en dan sluit je ze gewoon alledrie apart aan op je videokaart.

USB doorlussen gaat niet werken, zeker weten. Displayport doorlussen gaat niet werken, zeker weten. HDMI doorlussen gaat ook niet werken, zeker weten. Daar hoef je niks aan te proberen.

Het enige dat wél kan werken, is dat je een apparaatje koopt dat 1 HDMI signaal omzet naar 3 signalen. Of je laptop daar mee overweg kan, durf ik niet te zeggen. In feite doet jouw videokaart in je PC exact hetzelfde; hij zet 1 bronsignaal om naar 3 (of 4) outputs.

Oh en nogmaals: het signaal gaat van laptop/pc naar monitor, niet andersom. Dat is wel degelijk van belang als je gaat zoeken naar zo'n apparaatje.
Ik heb de blijkbaar verwarrende post aangepast.
Denniedarko schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:58:
@jgj82

Mooi, die Elitebook heeft in ieder geval Thunderbolt 3. Dat is een begin.
De prijzen voor die docks zijn niet mals trouwens, dus houd je vast. :'(

#CategoryProductPrijsSubtotaal
2KabelsClub 3D DisplayPort 1.2 to HDMI 2.0 UHD Active Adapter Zwart€ 28,65€ 57,30
1Docking stationsDell Thunderbolt Dock WD19TB€ 229,90€ 229,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 287,20

Dan kun je je laptop via TB3 aansluiten op het Dock.
Vanaf het Dock:
  1. 1x DP-HDMI adapter---> HDMI-in monitor 1
  2. 1x DP-HDMI adapter---> HDMI-in monitor 2
  3. 1x HDMI naar HDMI-in op Monitor 3
Je PC kan dan gewoon van 3x DP-DP gebruikmaken.

Eventueel kun je een goedkoper Dock proberen te vinden of misschien bij je werkgever los prutsen :9
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniedarko
Bedankt allen,

Na het advies van @jgj82 en de anderen heb ik voor mezelf een
StarTech.com MSTCDP123DP - Externe video-adapter gekocht.https://www.startech.com/...ideo-products/mstcdp123dp

Ik heb niet die prijs betaald :-) (en werkgever betaald)

Bedankt ik kan zo in ieder geval snel verder.

[ Voor 3% gewijzigd door Denniedarko op 27-10-2020 17:51 ]

Pagina: 1