Als ik mijn PC opstart komt hij in de BIOS terecht.
Ik heb het gevoel dat na Windows update er iets veranderd in de BIOS instellingen en hij dan de boot m.2 SSD niet kant vinden (PCI express)
Gisteren de hele dag probleemloos gewerkt, vandaag overdag ook, vanavond foute boel.
...
Asus H 170M - plus moederbord
Intel Core i7 - 6700
16 GB RAM
nVidia Geforce 970 GTX
Samsung SM951 NVME 256GB (boot)
Crucial 240GB SSD (data) (de rest staat op een DS218+)
Windows 10 Pro (legaal en geupdate)
ESET NOD32 Anti Virus (legaal en geupdate)
...
Na wat aanpassingen in de BIOS ziet hij soms mijn M.2 schijf en start hij windows op
Heb de Asus handleiding gedownload en volgens instructie SATA6G_2 disabled omdat die gedeeld is met de M.2 poort
Moet ik denken aan een probleem wat windows update veroorzaakt of eerder in de richting van hardware slijtage ?
Samsung Magician zegt: drive healthy en temperatuur 32C
...
Ik heb het gevoel dat na Windows update er iets veranderd in de BIOS instellingen en hij dan de boot m.2 SSD niet kant vinden (PCI express)
Gisteren de hele dag probleemloos gewerkt, vandaag overdag ook, vanavond foute boel.
...
Asus H 170M - plus moederbord
Intel Core i7 - 6700
16 GB RAM
nVidia Geforce 970 GTX
Samsung SM951 NVME 256GB (boot)
Crucial 240GB SSD (data) (de rest staat op een DS218+)
Windows 10 Pro (legaal en geupdate)
ESET NOD32 Anti Virus (legaal en geupdate)
...
Na wat aanpassingen in de BIOS ziet hij soms mijn M.2 schijf en start hij windows op
Heb de Asus handleiding gedownload en volgens instructie SATA6G_2 disabled omdat die gedeeld is met de M.2 poort
Moet ik denken aan een probleem wat windows update veroorzaakt of eerder in de richting van hardware slijtage ?
Samsung Magician zegt: drive healthy en temperatuur 32C
...
[ Voor 5% gewijzigd door justanotheruser op 26-10-2020 22:37 ]
To Tweak Or Not To Tweak