Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb sindskort een usb c monitor (dell u2421he) waar een usb c kabel mee is geleverd. Deze kabel werkt ook prima met mijn laptop, alleen is de kabel erg stug. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe kabel, het liefst een braided/geweven welke mijn laptop kan opladen, en daarnaast beeld kan doorgeven.

Wat ik zelf gevonden heb:
https://www.amazon.nl/UGR...l-MateBook/dp/B0793MG1GK/

Is dit een geschikte kabel?

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Beste antwoord (via styx1 op 05-11-2020 16:14)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:14

Croga

The Unreasonable Man

nelizmastr schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:31:
Dat is een thunderbolt kabel. Je scherm heeft alleen USB-C.
Je zal een reguliere USB-C kabel moeten hebben.
Nonsense. Het is een kabel die een USB-C aansluiting heeft en alles ondersteund wat daar overheen kan. Het feit dat ie óók Thunderbolt 3 doet wil niet zeggen dat ie de basale USB-C functionaliteit niet meer doet.....

@styx1 yup, die kabel gaat zonder meer werken. Voor zo'n beetje alles wat je maar zou kunnen willen doen met een USB-C kabel.

[ Voor 11% gewijzigd door Croga op 27-10-2020 08:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:43

nelizmastr

Goed wies kapot

styx1 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:18:
Ik heb sindskort een usb c monitor (dell u2421he) waar een usb c kabel mee is geleverd. Deze kabel werkt ook prima met mijn laptop, alleen is de kabel erg stug. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe kabel, het liefst een braided/geweven welke mijn laptop kan opladen, en daarnaast beeld kan doorgeven.

Wat ik zelf gevonden heb:
https://www.amazon.nl/UGR...l-MateBook/dp/B0793MG1GK/

Is dit een geschikte kabel?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zal die kabel niet werken?
Wat is een reguliere USB-C kabel?

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:14

Croga

The Unreasonable Man

nelizmastr schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:31:
Nonsense. Het is een kabel die een USB-C aansluiting heeft en alles ondersteund wat daar overheen kan. Het feit dat ie óók Thunderbolt 3 doet wil niet zeggen dat ie de basale USB-C functionaliteit niet meer doet.....

@styx1 yup, die kabel gaat zonder meer werken. Voor zo'n beetje alles wat je maar zou kunnen willen doen met een USB-C kabel.

[ Voor 11% gewijzigd door Croga op 27-10-2020 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:41
Hier heb ik me een poosje geleden ook mee bezig gehouden, mijn combinatie was een LG 34UC99-W en een MacBook Pro. Verschillende kabels geprobeerd en lang niet allemaal gaven beeld opladen deden ze wel allemaal. De kabels die je zelf aangeeft werkt hier prima.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:35
Er is misschien wel een reden dat de bijgeleverde kabel een beetje stug is. De monitor kan de aangesloten laptop met 65W laden. De toegepaste spanning kan dan to 20V oplopen en de stroom zal dan meer dan 3A bedragen. Met name vanwege de stroom wil je graag dat er koperkabels met een behoorlijke diameter toegepast worden en dat kan een kabel stugger maken. Een andere reden om de kabel stug te maken is om te voorkomen dat deze al te sterk gebogen wordt. Bij al te sterke buiging kunnen de interne koperaders breken wat tot een hogere weerstand in de kabel leidt, en dat heb je liever niet als er meer dan 3A door de kabel moet.
Ik heb ook een dergelijke monitor die met 60W kan laden en daar is ook een stugge USB kabel bijgeleverd.

[ Voor 7% gewijzigd door Skynett op 27-10-2020 09:00 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:11
wat neliz bedoelde is dat het overkill is voor wat jij nodig hebt.
Het werkt wel gewoon :)
Pagina: 1