NASA treft water aan op minder onherbergzaam gebied van de

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwijk
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-08 00:26
@Mark_88

In de inleiding:
Tot op heden was alleen de aanwezigheid van ijs in de gevaarlijk koude gevaarlijke schaduwzijde van de Maan bekend.
De Maan heeft helemaal geen schaduwzijde. Omdat ie altijd met dezelfde kant naar de Aarde staat kun je wel spreken over een voorkant en een achterkant, maar de achterkant is niet donker. Als de Maan tussen de Zon en de Aarde staat is het "dag" op de achterkant (en "nacht" op de voorkant).

Over "gevaarlijk koud" heb ik geen mening, maar er vanuit gaande dat dat kan blijven staan zou ik iets voorstellen in de richting van:
Tot op heden was alleen de aanwezigheid van ijs rondom de gevaarlijk koude polen van de Maan bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:20
@Mark_88 in de inleiding:
Tot op heden was alleen de aanwezigheid van ijs in de gevaarlijk koude gevaarlijke schaduwzijde van de maan bekend.
...twee keer 'gevaarlijk' in de zin lijkt mij dubbelop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:10

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
robvanwijk schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:43:
@Mark_88

In de inleiding:

[...]

De Maan heeft helemaal geen schaduwzijde. Omdat ie altijd met dezelfde kant naar de Aarde staat kun je wel spreken over een voorkant en een achterkant, maar de achterkant is niet donker. Als de Maan tussen de Zon en de Aarde staat is het "dag" op de achterkant (en "nacht" op de voorkant).
Een kant die nooit zonlicht krijgt ligt toch in de schaduw? Ik ben het wel met je eens dat 'achterkant van de maan' beter klinkt hier dus ik pas dat (namens de auteur) aan. Thanks!

En ik haal ook gelijk het woord gevaarlijk weg, dat voegt niet zoveel toe.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:55

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Da achterzijde van de maan is niet permanent donker. Bij volle maan wordt de voorzijde van de maan verlicht, bij nieuwe maan de achterzijde. Bij de polen heb je sowieso al minder zoninstraling en daarnaast zijn er daar wel veel gebieden die permanent in de schaduw liggen en daardoor zeer koud zijn.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.