Vraag

• KoBie147
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-10 09:55
Hallo,

Ik ben ga een tablet kopen voor mijn ouders, maar vind op volgende vraag geen eenduidig antwoord op internet:
Kan je op een galaxy a7 tablet met een data sim whatsapp installeren? Om whatsapp te installeren moet je een sms kunnen ontvangen om deze te activeren, maar ik vind nergens een antwoord of dit mogelijk is op een tablet met datasim.
Het is de bedoeling om de echte whatsapp app te kunnen gebruiken, niet de webversie.

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

• MightyXZX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:51
Als je Whatsapp via de Play store installeert, of als losse APK, kan je de simkaart tijdelijk in een telefoon doen.
Daarna registreer je Whatsapp met het telefoonnummer van de simkaart die in de tablet moet, en je ontvangt de code op die telefoon. Kwestie van de code overtikken op de tablet en je hebt hem geactiveerd. Daarna kan je de simkaart gewoon uit de telefoon -> in de tablet doen.
Ik trouwens wel aan om een automatische Google Drive backup in te stellen voor je ouders, mocht de verificatie bijvoorbeeld door een update ongeldig worden verklaard, kan je opnieuw met een telefoon activeren en de backup terugzetten. Dan behoud je in ieder geval je gesprekken.

Succes!