Beste medetweakers,
Ik ben van plan om een nieuwe pc te bouwen met een 3070/3080 video kaart erin! Graag zou ik willen weten of dit goed samen gaat of dat jullie iets zouden veranderen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe pc ga ik voornamelijk gamen @144Hz en 1440p, denk dan aan games als RDR2, warzone en battlefield V, maar af en toe ook wat teken werk voor school(denk aan autoCAD/SketchUp/archiCAD) en hij gaat lopen op windows 10 home
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn build mag maximaal €1500 kosten exl. de videokaart, Ik sta momenteel in de wachtrij voor de 3080 maar wil toch gaan proberen om de 3070 in handen te krijgen maakt voor mij weinig uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x AOC 32 inch QHD 144Hz monitoren, Steelseries keyboard/muis en muismat, en pricewatch: Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik aan de i7 10700KF icm de 3070/3080 genoeg heb om te gamen op high settings met 144 fps minimaal. Misschien wil ik toch switchen naar 1 ssd van 2TB denk aan de: pricewatch: XPG SX8200 Pro 2TB maar aan de andere kant denk ik dat ik aan 2x 1TB ssd ook genoeg hebt (1ssd voor games en de andere voor windows en schoolwerk) als er dan 1 crasht ben ik ook niet meteen alles kwijt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn merk voorkeur gaat uit naar corsair, zoals je in mn build kan zien
ik hecht er persoonlijk wel waarde aan als er rgb in zit en als alles dan nog synchroon loopt ben ik helemaal happy, Ik ben ook voor intel gegaan omdat mijn huidige pc dat ook heeft! Misschien wil ik switchen naar amd maar weet niet hoe snel ik een zen 3 kan bemachtigen (wil mijn pc zo snel mogelijk hebben)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De enige wensen die ik heb is RGB omdat hij op mijn bureau naast mijn monitoren komt te staan, en het liefst nog synchroon ook, qua geluid maakt het weinig uit zolang het maar niet door mijn headset heen komt.
Ga je overklokken?
Nee, ik ben dit niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik willen horen of alles goed samen gaat en eventueel aanpassingen, 1x 2TB ssd of 2x 1TB ssd? haal ik met deze build 144 fps op high/ultra settings? (denk wederom aan RDR2, warzone en battlefield V) Is het slim om tot black friday te wachten? (ligt er ook aan wanneer ik mijn gpu binnenkrijg) of gaat het me weinig korting opleveren? Is deze case genoeg voor goeie airflow met 3 extra fans? (3 in front voor intake en 2 in top voor exaust en 1 in back voor exaust?
Mijn build:
Ik ben van plan om een nieuwe pc te bouwen met een 3070/3080 video kaart erin! Graag zou ik willen weten of dit goed samen gaat of dat jullie iets zouden veranderen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe pc ga ik voornamelijk gamen @144Hz en 1440p, denk dan aan games als RDR2, warzone en battlefield V, maar af en toe ook wat teken werk voor school(denk aan autoCAD/SketchUp/archiCAD) en hij gaat lopen op windows 10 home
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn build mag maximaal €1500 kosten exl. de videokaart, Ik sta momenteel in de wachtrij voor de 3080 maar wil toch gaan proberen om de 3070 in handen te krijgen maakt voor mij weinig uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x AOC 32 inch QHD 144Hz monitoren, Steelseries keyboard/muis en muismat, en pricewatch: Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik aan de i7 10700KF icm de 3070/3080 genoeg heb om te gamen op high settings met 144 fps minimaal. Misschien wil ik toch switchen naar 1 ssd van 2TB denk aan de: pricewatch: XPG SX8200 Pro 2TB maar aan de andere kant denk ik dat ik aan 2x 1TB ssd ook genoeg hebt (1ssd voor games en de andere voor windows en schoolwerk) als er dan 1 crasht ben ik ook niet meteen alles kwijt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn merk voorkeur gaat uit naar corsair, zoals je in mn build kan zien
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De enige wensen die ik heb is RGB omdat hij op mijn bureau naast mijn monitoren komt te staan, en het liefst nog synchroon ook, qua geluid maakt het weinig uit zolang het maar niet door mijn headset heen komt.
Ga je overklokken?
Nee, ik ben dit niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik willen horen of alles goed samen gaat en eventueel aanpassingen, 1x 2TB ssd of 2x 1TB ssd? haal ik met deze build 144 fps op high/ultra settings? (denk wederom aan RDR2, warzone en battlefield V) Is het slim om tot black friday te wachten? (ligt er ook aan wanneer ik mijn gpu binnenkrijg) of gaat het me weinig korting opleveren? Is deze case genoeg voor goeie airflow met 3 extra fans? (3 in front voor intake en 2 in top voor exaust en 1 in back voor exaust?
Mijn build:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-10700KF Boxed | € 358,- | € 358,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG Z490 Tomahawk | € 181,56 | € 181,56 |
| 1 | Behuizingen | Corsair iCUE 465X RGB Smart Case Wit | € 113,05 | € 113,05 |
| 1 | Kabels | Corsair Premium Individually Sleeved PSU Cables Pro Kit Type 4 Gen 4 Wit/Zwart Wit, Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 103,01 | € 103,01 |
| 3 | Ventilatoren | Corsair LL120 RGB LED White (Single Pack), 120mm | € 25,99 | € 77,97 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16W | € 135,59 | € 135,59 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 750W | € 127,90 | € 127,90 |
| 2 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,90 | € 211,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.398,78 | ||