TV kijken via Mesh netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgaarts
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-08 14:47
Hallo,

Ik heb een Fritz box in de huiskamer, met een 1750 repeater op de slaapkamer welke met kabel verbonden is met Arris doosje om TV te kijken. Dit werkt prima.

Nu heb ik steeds problemen met mijn 1220 / 1260 powerline combi dus zoek ik een nieuwe mesh oplossing.

Optie 1 zou zijn alles via Fritz 1750 / 2400, maar ik begrijp dat er betere mesh netwerken zijn (TPLink Deco / Ubiqiti / Orbi) omdat Fritz geen echte mesh is? Ben beetje onderlegd maar geen kenner.

Dus optie 2 is een compleet nieuwe mesh aanleggen in huis en aansluiten op de Fritz box.

Ik begrijp dat IGMP snooping ondersteund moet worden. Kan dit met elke goede mesh?

Hoor graag wat jullie adviseren.

Dank, Peter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je er nog lang probleemloos wilt wonen trek een kabel. Is het een koophuis, trek een kabel en werk het netjes af, goed verkoop argument. Wil je blijven klooien succes met repeaters etc. Mesh is eigenlijk een backup systeem voor wifi netwerken voor als de kabel wegvalt, soort van redundancy die nu als marketing term gebruikt wordt voor een wifi netwerk met repeaters, waarschijnlijk omdat repeaters een slechte naam hebben gekregen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 09:32
De Fritz!Box werkt prima in mesh, mits je een beetje een moderne hebt met 7.20. Dit is ook gewoon een volwaardig mesh systeem als je het ook als zodanig ingericht hebt. Ik heb hier een 7590 met 2 stuks Repeater 3000 en een 7530 als mesh-nodes. Werkt super en is veel stabieler als de TP-Link Omada's die ik eerst had. Ik heb de nodes overigens wel allemaal bekabeld aangesloten. Met name met de 3000 is dat een voordeel omdat hij dan 2 x 5Ghz beschikbaar heeft. IGMP-snooping is van belang voor switches maar als het met de 1750 werkt dan werkt het met de andere repeaters ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
@Frogmen
Ik ben het deels met je eens, mesh nodes kun je het beste bedraad met elkaar verbinden. Maar een goede mesh (triband) set is meer dan een wifirouter met repeater. Die heeft een dedicated backhaul, je wifi snelheid gaat niet omlaag.

Een goede mesh-set heeft ook de voor wifi roaming benodigde subprotocollen geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 09:32
Gadget Freak schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:16:
@Frogmen
Ik ben het deels met je eens, mesh nodes kun je het beste bedraad met elkaar verbinden. Maar een goede mesh (triband) set is meer dan een wifirouter met repeater. Die heeft een dedicated backhaul, je wifi snelheid gaat niet omlaag.

Een goede mesh-set heeft ook de voor wifi roaming benodigde subprotocollen geïmplementeerd.
En dat hebben de Repeater 3000 dus.