Backup van systeem op USB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldo19865
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-09 21:06
Mijn vraag
Ik heb recent een windows 10 crash gehad en herstel lukte niet meer (ook niet via een herstelpunt). Ik wil nu graag een goede backup maken van mijn systeem dat bij een eventuele nieuwe crash ik niet Windows op nieuw hoef te installeren + bijbehorende applicaties (games, drivers, etc.). Wat adviseren jullie mij? Ik wil het liefst een USB hebben (maar hoe groot moet deze dan zijn) en het moet redelijk eenvoudig zijn (ben een leek). Dank alvast voor jullie hulp.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dat programma's als Acronis en Macrium Reflect hier voor gebruikt kunnen worden. Echter weet ik niet of jullie mij een ander programma adviseren? Ik ben ook bereid een licentie te kopen. Hoeft niet gratis te zijn.

Groeten, Glenn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 19:32
Je bent op zoek naar een programma waar je een image mee kan maken. Acronis is daar een voorbeeld van, maar er zijn ook opensource alternatieven. Windows kan het zelf ook: https://answers.microsoft...ac-4e93-9139-368af9267869

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 13:41
Je kan ook af en toe een image wegschrijven naar een SSD (die dingen zijn spotgoedkoop tegenwoordig). Bij een crash hoef je dan alleen de SSD om te wisselen en je kan weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Veeam heeft een gratis agent voor Windows, waarmee je automatisch een systeem backup kan maken naar o.a. een USB schijf.

Bij een situatie als beschreven, start je de PC/laptop op met een USB stick (moet je zelf maken met Veeam) en kan je de gehele backup eenvoudig terugzetten.
https://www.veeam.com/win...ree.html?ad=menu-products

Invoegen doe je zo!