Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige desktop wil ik vervangen omdat deze oud/traag & herrie maakt. Met dit systeem ga ik veel doen met virtualisatie binnen Hyper-V. Binnen Hyper-V draai ik dan een GNS3 machine (voor network virtualisatie Fortinet / Cisco en overige) + soms een Windows 2016 server en Ubuntu cliënt.
Verder wordt het gewoon als werkstation gebruikt voor Office applicaties en internetten, gamen doe ik niet op de pc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een scherm (AOC 27 inch max 1920x1080), wat mij nog prima bevalt + toetsenbord muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eerlijk gezegd denk ik alleen een goede cpu/veel geheugen nodig te hebben, grafisch is er volgens mij niet veel nodig dus als de cpu een gpu ondersteund kan ik volgens mij af met on-board (verbeter mij vooral als ik er compleet naast zit).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet redelijk stil zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Kosten naar beneden krijgen is altijd leuk, zelf heb ik al +/- 10 jaar niks meer met hardware gedaan. Ik heb een lijstje gemaakt met hardware die ik denk nodig te hebben maar ik twijfel of de cpu gaat werken met het moederbord.
Mijn huidige desktop wil ik vervangen omdat deze oud/traag & herrie maakt. Met dit systeem ga ik veel doen met virtualisatie binnen Hyper-V. Binnen Hyper-V draai ik dan een GNS3 machine (voor network virtualisatie Fortinet / Cisco en overige) + soms een Windows 2016 server en Ubuntu cliënt.
Verder wordt het gewoon als werkstation gebruikt voor Office applicaties en internetten, gamen doe ik niet op de pc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een scherm (AOC 27 inch max 1920x1080), wat mij nog prima bevalt + toetsenbord muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eerlijk gezegd denk ik alleen een goede cpu/veel geheugen nodig te hebben, grafisch is er volgens mij niet veel nodig dus als de cpu een gpu ondersteund kan ik volgens mij af met on-board (verbeter mij vooral als ik er compleet naast zit).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet redelijk stil zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Kosten naar beneden krijgen is altijd leuk, zelf heb ik al +/- 10 jaar niks meer met hardware gedaan. Ik heb een lijstje gemaakt met hardware die ik denk nodig te hebben maar ik twijfel of de cpu gaat werken met het moederbord.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3400G Boxed | € 139,- | € 139,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B550M Mortar | € 142,54 | € 142,54 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 57,90 | € 57,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston ValueRAM KVR32N22D8/32 | € 117,66 | € 117,66 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Platinum 550W | € 106,48 | € 106,48 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro 500GB | € 139,- | € 139,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 702,58 |