Ik heb een MySQL 8.0 Database op een server, vanaf een andere machine maak ik een connectie via ODBC. Op de client draait een activeX database exchange object welke ik al meerdere malen probleemloos heb gebruikt om een connectie te maken met een database.
Nu heb ik alleen de bizarre situatie dat als mijn database alleen maar numerieke waarden bevat deze probleemloos gezen worden met een Select * statement. Zodra ik ook maar 1 alfanumeriek karakter in mijn database zet dan gaat het fout en krijg ik de melding "Adodc1 Data Provider or other service retruned an E_FAIL status."
Als ik google op E_FAIL dan gaat het voornamelijk over Date en Time kolommen die problemen geven; maar die heb ik niet in mijn database.
Connectie string:
Provider=MSDASQL.1;Password=******;Persist Security Info=True;User ID=**********;Data Source=*********;Initial Catalog=**********
MySQL 8.0 (Windows 2019 Server)
MySQL ODBC 5.1 Driver - 32 bit System DSN (windows 10 Enterprise)
Dit is een redelijk bizarre situatie - het is vrij duidelijk dat er ergens een probleem is met het lezen van string waarden. Ik zit eraan te denken om een andere provider te gebruiken maar wilde ook even op het forum polsen of er hier suggesties zijn? Ik gebruik trouwens de 32 bit ODBC driver omdat min database exchange object niet overweg kan met 64 bit....
SQL Trace Log: (laat niet zien dat er iets fout loopt)
Nu heb ik alleen de bizarre situatie dat als mijn database alleen maar numerieke waarden bevat deze probleemloos gezen worden met een Select * statement. Zodra ik ook maar 1 alfanumeriek karakter in mijn database zet dan gaat het fout en krijg ik de melding "Adodc1 Data Provider or other service retruned an E_FAIL status."
Als ik google op E_FAIL dan gaat het voornamelijk over Date en Time kolommen die problemen geven; maar die heb ik niet in mijn database.
Connectie string:
Provider=MSDASQL.1;Password=******;Persist Security Info=True;User ID=**********;Data Source=*********;Initial Catalog=**********
MySQL 8.0 (Windows 2019 Server)
MySQL ODBC 5.1 Driver - 32 bit System DSN (windows 10 Enterprise)
Dit is een redelijk bizarre situatie - het is vrij duidelijk dat er ergens een probleem is met het lezen van string waarden. Ik zit eraan te denken om een andere provider te gebruiken maar wilde ook even op het forum polsen of er hier suggesties zijn? Ik gebruik trouwens de 32 bit ODBC driver omdat min database exchange object niet overweg kan met 64 bit....
SQL Trace Log: (laat niet zien dat er iets fout loopt)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| C:0,1,2,3,4,5 d20-2be4 ENTER SQLExecDirectW HSTMT 0x07CC0FE8 WCHAR * 0x0759FAB0 [ 61] "SELECT * FROM mytable ORDER BY Arrival_Time_Unx DESC" SDWORD 61 C:0,1,2,3,4,5 d20-2be4 EXIT SQLExecDirectW with return code 0 (SQL_SUCCESS) HSTMT 0x07CC0FE8 WCHAR * 0x0759FAB0 [ 61] "SELECT * FROM mytable ORDER BY Arrival_Time_Unx DESC" SDWORD 61 <irrelevante data eruit geknipt> DIAG [01004] [MySQL][ODBC 5.1 Driver][mysqld-8.0.22]String data, right truncated (501) C:0,1,2,3,4,5 d20-2be4 ENTER SQLColAttributesW HSTMT 0x07CC0FE8 UWORD 1 UWORD 18 <SQL_DESC_LABEL> PTR 0x00FFE04C SWORD 1024 SWORD * 0x00FFE024 SQLLEN * 0x00000000 |
at your service