Plaatjes uit account verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 18:27
Hoe kan ik plaatjes, die ik eerder via de editor heb geupload, weer verwijderen?

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

Beste antwoord (via Pieter.txt op 28-10-2020 11:56)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Standeman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:58:
Dat is functioneel gezien wel heel raar. Je kan wel foto's uploaden naar je fotoalbum zonde karma, maar niet meer verwijderen. Je zou zeggen dat het uploaden dan ook niet zou werken.
Dat is een technische keuze geweest; we hadden die functionaliteit immers al en kondern we zo eenvoudig hergebruiken om alle gebruikers images te kunnen laten uploaden.

De vraag waarom we dan niet alle gebruikers ook meteen alle mogelijkheden van het fotoalbum geven is valide, maar kan ik niet geheel beantwoorden. Wat meespeelt is natuurlijk wel dat het ook een abo-feature is en dus waarde vertegenwoordigd. Daarbij is de vernieuwde foto-upload als een MVP opgeleverd en ontbreken er dus features die op dat moment minder belangrijk werden geacht.

Ik zal deze even verplaatsen naar Mooie Features en @ikloon en @Moonsugar er bij halen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 28-10-2020 09:34 ]

Intentionally left blank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

menu rechtsboven -> fotoalbum. Of direct https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/ en dan naar wens selecteren en verwijderen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
Dat is voor mij niet toegankelijk. Iets met onvoldoende Karma?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah. Dan weet ik het niet :X

En verplaats ik je vraag even naar Stoute Bugs omdat het dan wel eens een bugje kan zijn dat je het niet kan verwijderen maar wel plaatsen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Die kan je in basis niet verwijderen, tenzij je je account laat anonimiseren of je een abonnement neemt waardoor je wel dergelijke opties krijgt, of zoals je zelf al aangeeft voldoende karma hebt om de fotoalbum feature te activeren.

In uitzonderlijke gevallen kunnen bepaalde crewleden of wij devvers wel specifieke plaatjes verwijderen mocht daar een gegronde reden voor zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 26-10-2020 16:37 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
Hmmm, dat is wel vervelend. Dat had er wel duidelijk bij mogen staan dan.
Wat betekend het om je account te laten anonimiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Pieter.txt schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:54:

Wat betekend het om je account te laten anonimiseren?
Dat heet ook 'opheffen', en je username en profiel is dan niet meer zichtbaar / toegankelijk.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat is wel bijzonder, dat je inderdaad niks kan verwijderen, en dat maakt het wel heel permanent ook zo. Zelfs bij Facebook is het mogelijk om geplaatste foto's te 'verwijderen', of in elk geval aan het zicht te onttrekken.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik geloof dat er toch een drempel verlaagd is voor toegang tot het fotoboek, nadat de nieuwe uploader in het voorjaar kwam?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:22

Standeman

Prutser 1e klasse

Dat is functioneel gezien wel heel raar. Je kan wel foto's uploaden naar je fotoalbum zonde karma, maar niet meer verwijderen. Je zou zeggen dat het uploaden dan ook niet zou werken.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Standeman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:58:
Dat is een technische keuze geweest; we hadden die functionaliteit immers al en kondern we zo eenvoudig hergebruiken om alle gebruikers images te kunnen laten uploaden.

De vraag waarom we dan niet alle gebruikers ook meteen alle mogelijkheden van het fotoalbum geven is valide, maar kan ik niet geheel beantwoorden. Wat meespeelt is natuurlijk wel dat het ook een abo-feature is en dus waarde vertegenwoordigd. Daarbij is de vernieuwde foto-upload als een MVP opgeleverd en ontbreken er dus features die op dat moment minder belangrijk werden geacht.

Ik zal deze even verplaatsen naar Mooie Features en @ikloon en @Moonsugar er bij halen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 28-10-2020 09:34 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
Ik zie nu dat ik het fotoalbum wel zou kunnen activeren aangezien ik voldoende karma (>200) heb. Dat heb ik dus maar gedaan en mijn probleem is voor nu opgelost.

Denk inderdaad wel dat het logisch is dat als je kunt uploaden, dat je dan ook kunt verwijderen. Dus of allebei of geen van beide. Snap dat het ook een verdienmodel is, maar dan moet je dus ook het uploaden gewoon niet toestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Pieter.txt schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:55:
[...]
Denk inderdaad wel dat het logisch is dat als je kunt uploaden, dat je dan ook kunt verwijderen. Dus of allebei of geen van beide.
Waarom zou dat logisch zijn? Als je ergens tekst post kan je dat vaak (soms na enige tijd) ook niet meer (zelf) verwijderen. Waarom zou dat voor plaatjes anders zijn? (/beetje advocaat-van-de-duivel ;))

Daarbij speelt ook dat het makkelijk kunnen verwijderen van plaatjes weer haaks staat op een van de doelstellingen die we hebben met het beschikbaar maken van de uploadfeature voor alle gebruikers; namelijk voorkomen dat plaatjes in gebruikerscontent het na verloop van tijd niet meer doen, wat bij externe imagehosts vaak gebeurd.

[ Voor 40% gewijzigd door crisp op 28-10-2020 12:48 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:42

Sorcerer8472

Mens sana?

Pieter.txt schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:55:
Ik zie nu dat ik het fotoalbum wel zou kunnen activeren aangezien ik voldoende karma (>200) heb. Dat heb ik dus maar gedaan en mijn probleem is voor nu opgelost.

Denk inderdaad wel dat het logisch is dat als je kunt uploaden, dat je dan ook kunt verwijderen. Dus of allebei of geen van beide. Snap dat het ook een verdienmodel is, maar dan moet je dus ook het uploaden gewoon niet toestaan.
Ik heb het ook geactiveerd maar in /gallery/userid/fotoalbum staat de melding dat ik geen foto's heb geüpload. Dus zelfs met met karma geactiveerd album kan ik er niks mee.

Ik vraag me af of het wel GDPR compliant is zo trouwens?
crisp schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

Waarom zou dat logisch zijn? Als je ergens tekst post kan je dat vaak (soms na enige tijd) ook niet meer (zelf) verwijderen. Waarom zou dat voor plaatjes anders zijn? (/beetje advocaat-van-de-duivel ;))

Daarbij speelt ook dat het makkelijk kunnen verwijderen van plaatjes weer haaks staat op een van de doelstellingen die we hebben met het beschikbaar maken van de uploadfeature voor alle gebruikers; namelijk voorkomen dat plaatjes in gebruikerscontent het na verloop van tijd niet meer doen, wat bij externe imagehosts vaak gebeurd.
Usecase: per ongeluk privacygevoelige informatie in een screenshot laten staan en die direct na het uploaden willen verwijderen. Kan nu dus niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Sorcerer8472 op 30-10-2020 18:09 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:14
Dat kan wel, dan moet je even een mod/admin/dev een berichtje sturen.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:08:
[...]

Ik heb het ook geactiveerd maar in /gallery/userid/fotoalbum staat de melding dat ik geen foto's heb geüpload. Dus zelfs met met karma geactiveerd album kan ik er niks mee.
Dat is je 'publieke' fotoalbum. Het beheergedeelte zit hier: https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/
Ik vraag me af of het wel GDPR compliant is zo trouwens?
Als je je account wilt laten anonimiseren dan verwijderen we ook de afbeeldingen voor je :P
[...]

Usecase: per ongeluk privacygevoelige informatie in een screenshot laten staan en die direct na het uploaden willen verwijderen. Kan nu dus niet.
Schiet een mod of devver aan we we doen het met liefde voor je :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:42

Sorcerer8472

Mens sana?

crisp schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:12:
[...]

Dat is je 'publieke' fotoalbum. Het beheergedeelte zit hier: https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/
Als je alleen de uploads-map aanpasbaar maakt voor mensen zonder album-access dan ben je er toch eigenlijk ook al?

Staat de link naar het beheergedeelte trouwens ergens of heb ik daar heel erg overheen gekeken? Heb echt gezocht maar deze nergens gevonden namelijk.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:24:
[...]

Als je alleen de uploads-map aanpasbaar maakt voor mensen zonder album-access dan ben je er toch eigenlijk ook al?
Wellicht, maar het is nogal oude code (techdebt) waar het niet zo makkelijk is om dingen in aan te passen...
Staat de link naar het beheergedeelte trouwens ergens of heb ik daar heel erg overheen gekeken? Heb echt gezocht maar deze nergens gevonden namelijk.
Gewoon in het uitklapmenu onder je gebruikersnaam ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
crisp schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:12:

Schiet een mod of devver aan we we doen het met liefde voor je :)
Hoe dan? Ik heb mijn (talrijke) knopjes eens doorgezocht, maar ik zie daarvoor geen optie? Ik gok dus dat alleen devvers die rechten hebben?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1