• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-11 00:48
Ik heb gezocht naar een algemeen "hoi ik zoek een app" topic maar dat kon ik niet vinden. Mocht dat er wel zijn dan graag een linkje.

Ik zoek een simpele manier om mijn smartphone, laptop en 2 desktops allemaal te kunnen verbinden met een simpele chatroom waarin ik tekst en bestanden kan sturen.

Dus in principe net zoiets als wanneer je een Whatsapp groepje met 4 mensen hebt, alleen in dit geval dus met mijn eigen 4 devices. Bijkomende softe eis is daarbij dat ik het liefst een portable installatie wil van de client voor mijn desktops en laptop (deze draaien overigens allemaal op een Windows OS en mijn telefoon is een Android).

Ik weet dat het in principe kan met Telegram, alleen moet ik dan voor de desktops en laptop 3 anonieme simkaarten kopen om zodoende aan telefoonnummers te komen. Dat is doable, maar enigszins omslachtig en wellicht is er wel gewoon software die exact bedoeld is voor datgene wat ik graag wil.

Ik ben me er overigens van bewust dat er legio alternatieve mogelijkheden zijn om tekst of data van desktop naar smartphone en vice versa te sturen, daar gaat het niet om, ik zoek specifiek dit vanwege ease of use.

Bedankt voor het meedenken. :)

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-11 16:31

Koppensneller

winterrrrrr

Als je in Telegram de bestanden verstuurd in het Saved Messages, kun je daar dan ook mee uit de voeten? Je kunt dan alleen niet per bericht zien vanaf welk apparaat het is verstuurd.

• Nachtschade
Koppensneller schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:49:
Als je in Telegram de bestanden verstuurd in het Saved Messages, kun je daar dan ook mee uit de voeten? Je kunt dan alleen niet per bericht zien vanaf welk apparaat het is verstuurd.
Het idee is dan dat je op alle devices hetzelfde account gebruikt?

Op zich is dat een mogelijkheid maar ik prefereer wel een systeem met een verschillende identiteit voor elk apparaat.

• Koppensneller
  • Laatst online: 10-11 16:31

Koppensneller

winterrrrrr

Ja, je gebruikt dan inderdaad overal hetzelfde account.

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Is het dit wat je zoekt? Gebruik ik zelf behoorlijk vaak om mezelf dingen door te sturen. Je kan Signal gebruiken op 1 smartphone en 5 laptops/desktops.

Edit: nevermind, je wil blijkbaar een verschillende identiteit.

[ Voor 12% gewijzigd door Smartphonetips op 26-10-2020 19:15 ]

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:57

Nogne

>.<

Microsoft Teams? Dit is ook beschikbaar voor consumenten, weet alleen niet of de Windows (desktop) app ook beschikbaar is voor consumenten.

PS/XBL: Nogne

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

irc?
(Kun je ook draaien zonder internet verbinding, door zelf een kleine ircd te draaien.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:39
Maak een WhatsApp groep met jezelf? Heb ik ook, handig om soms snel wat links of reminders voor mezelf te droppen.

[ Voor 53% gewijzigd door sig69 op 26-10-2020 19:27 ]

Roomba E5 te koop

• Smartphonetips
sig69 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:26:
Maak een WhatsApp groep met jezelf? Heb ik ook, handig om soms snel wat links of reminders voor mezelf te droppen.
Hij wil een verschillende identiteit per toestel.

• sig69
Ah, dat had ik er niet direct als harde eis uitgehaald. Dan gaat dat 'm niet worden.

Roomba E5 te koop

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-11 16:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Teams of Skype is makkelijk, draait op elk platform, kan je vrij wisselen van accounts en heeft deel functies.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Smartphonetips
sig69 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:10:
Ah, dat had ik er niet direct als harde eis uitgehaald. Dan gaat dat 'm niet worden.
Nee, had ik eerst ook over het hoofd gezien. Geen idee wat het nut/meerwaarde daarvan is eigenlijk. Lijkt me vooral een dissociatieve persoonlijkheidsstoornis in de hand te werken 😄

[ Voor 12% gewijzigd door Smartphonetips op 26-10-2020 21:25 ]

• Nachtschade
Irc ga ik me eens in verdiepen, dat ken ik niet.

Skype had ik eigenlijk niet aan gedacht terwijl ik dat wel ken en ooit wel eens heb gebruikt. Wordt dat nog ontwikkeld? Voelt heel erg als iets uit 2008.

Signal en Whatsapp zijn inderdaad net als Telegram verbonden aan telefoonnummers, dus dat is wat omslachtig.

• Smartphonetips
Nachtschade schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:23:
Irc ga ik me eens in verdiepen, dat ken ik niet.

Skype had ik eigenlijk niet aan gedacht terwijl ik dat wel ken en ooit wel eens heb gebruikt. Wordt dat nog ontwikkeld? Voelt heel erg als iets uit 2008.

Signal en Whatsapp zijn inderdaad net als Telegram verbonden aan telefoonnummers, dus dat is wat omslachtig.
Ik dacht dat Microsoft van plan was om Skype over te hevelen naar Teams, maar kan me vergissen.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Slack doet dit volgens mij veruit het best.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Nachtschade
BillSpaarbank schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:57:
Slack doet dit volgens mij veruit het best.
Hmz, dat ziet er wel uit als een beetje overkill voor wat ik zoek. En het lijkt niet portable te zijn.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Nachtschade schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:06:
[...]

Hmz, dat ziet er wel uit als een beetje overkill voor wat ik zoek. En het lijkt niet portable te zijn.
Slack werkt ook in de browser. En anders misschien https://github.com/openube/slack-portable-1

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• PageFault
  • Laatst online: 28-10 19:08
Als het alleen telefoon zou zijn, zou ik aan KIK denken. Je kunt het evt. in een emulator op de desktop draaien, bijv. bluestacks.

• Nachtschade
Ik ben echt op zoek naar iets simpels, dus geen browser plugins of emulators. In principe precies wat Telegram doet, maar dan met accounts die geen telefoonnummer vereisen. Gewoon een simpel progje dat in Windows in de systray huist.

Ik heb overigens Whatsapp getest op desktop maar een groep zonder anderen is daarbij weer niet mogelijk. Bovendien krijg ik dan ook al mijn andere whatsapp berichten binnen op mijn desktop, dat hoeft ook weer niet.

• sig69
Nachtschade schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:27:

Ik heb overigens Whatsapp getest op desktop maar een groep zonder anderen is daarbij weer niet mogelijk.
Het is niet de oplossing die je wilt, maar wellicht voor iemand anders:
-Nodig iemand uit voor een groep
-Gooi 'm de groep weer uit
Weet niet 100% zeker of dat werkt, anders:
-Laat iemand jou uitnodigen voor een groep
-Diegene gaat de groep uit, zodat jij overblijft

Roomba E5 te koop

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:18
Een groep zonder anderen kan heel makkelijk. Maak een groep met iemand anders en verwijder die ander daarna. Zo heb ik een groep met mezelf waar ik op de desktop foto's in zet om ze dan direct op de mobiel aan anderen te laten zien.

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:20
Discord wellicht?
Maak voor elk device een user account aan, en begin een discord server en voeg de andere user accounts toe.

[ Voor 19% gewijzigd door TheFes op 27-10-2020 13:24 ]

Home Assistant configuratie

Pagina: 1