Het volgende idee kwam in me op: Het zou kewl zijn als ik de buitentemperatuur (mbv bijvoorbeeld een NTC(?)-weerstand oid) kon meten met behulp van de pc. Daar schrijf ik zelf dan wel een programmatje voor. Maar weet iemand toevallig een beschrijving hoe je zoiets aansluit op je pc? Natuurlijk heb ik zowieso een A/D converter nodig en die zit wel achter de joystick-poort bij mijn weten. Wie o wie?
ik denk dat men de buitentemp. nog gewoon met een thermometer meet die je buiten neerlegt. sim-pel
ach...in een volgend leven lach je er om!
ja 10 KOhm NTC aan je mainboard connector voor de externe temp sensor maken
en tada je ziet de temp in MBM
en tada je ziet de temp in MBM
Jah dat kan wel natuurlijk maar dan zie ik de temp van m'n processor of chipset niet meer en die kan ik niet missen natuurlijk
Enneh ik wil er zelf een programma bij kunnen bakken, zodat je 't mooi in een grafiekje kunt krijgen enzo. Kwil et dus niet in MBM uitlezen. Al 2 redenen om het niet op die manier te doen.
waarom de buitentemp meten dan?
je komt toch niet buiten dus het heeft ook geen zin om te kijken hoe koud het is of je wel een jas aan moet trekken
je komt toch niet buiten dus het heeft ook geen zin om te kijken hoe koud het is of je wel een jas aan moet trekken
Ik kom inderdaad nooit buiten. Kheb onder m'n huis een prive-metro die me overal naartoe brengt.
Nee maar ff serieus, niemand heeft ooit zoiets ergens gezien? Khoef niet zo'n compleet weerstation ofzo maar 't lijkt me wel grappig dat je het temperatuurverloop van binnen en buiten over de hele dag/week/whatever kunt zien op je pjoeter.
ja de conrad heeft zoiets
onder meet instrumenten
www.conrad.nl
een of andere station geval voorje pc
onder meet instrumenten
www.conrad.nl
een of andere station geval voorje pc
Interessante link idd... daar ben ik nog wel eventjes zoet, er staat echt veel troep op die site! tnx!
npOp zondag 19 augustus 2001 03:23 schreef GerbenW het volgende:
Interessante link idd... daar ben ik nog wel eventjes zoet, er staat echt veel troep op die site! tnx!
Verwijderd
Ik weet niet meer waar het was, maar ik heb volgens mij wel eens gelezen dat het ook met je com-poort kan.
O nee wacht even dat was heel wat anders, dat was met de Grafische Rekenmachine van Casio, daar hadden een stel idioten een NTC opgezet en lieten ze een grafiek tekenen van de temperatuur.
Maar ik denk eigenlijk dat gamepoort zo makkelijk is aan te spreken in programma's, lijkt me dan toch dat COM/LTP makkelijker is.
Correct me if I'm wrong here
O nee wacht even dat was heel wat anders, dat was met de Grafische Rekenmachine van Casio, daar hadden een stel idioten een NTC opgezet en lieten ze een grafiek tekenen van de temperatuur.
Maar ik denk eigenlijk dat gamepoort zo makkelijk is aan te spreken in programma's, lijkt me dan toch dat COM/LTP makkelijker is.
Correct me if I'm wrong here
Had je de topicstarter niet beter kunnen mailen? Nu shop je een anderhalf jaar topic omhoogVerwijderd schreef op 02 March 2003 @ 00:33:
is dat nog gelukt met die buitentemperatuur, ik kan ook wel zoiets gebruiken !!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()