Het bouwen kost inderdaad veel tijd en heeft een flinke learning curve. Voor mij is dus veel try&fail om achter te komen wat wel of niet werkt.
Game is sinds September '20 uit de Early Access en was verbaasd dat het spel nog flink in ontwikkeling is en steeds interessante nieuwe features krijgt. Het is zeker 20 euro waard.
Een van de nieuwere features zijn de 'Modular Engines", dus inplaatst van 1 motor blok die je kan plaatsen, kan je je motor zelf samen stellen.
Modular engines are a series of new Stormworks blocks that allow you to design and build your engine the way you want. You place crankshaft blocks, pistons, air, fuel, exhaust, and cooling manifolds. There are also clutches, flywheels, power manifolds, starters, alternators, pumps, gearboxes, new radiators and heat exchangers. You can arrange these components how you wish, to design your own combustion engine.
Was wat lastig, maar ziet er naar uit dat ik van het weekend mij eerste modular engine af heb ;)!
Heb je in je romp afgesloten lucht kamers? Diat is een must om hem te laten drijven. Heb zelf namelijk geen problemen met het laten drijven.
Je zou deze
YT filmpje kunnen kijken, heeft mij flink geholpen om te basis neer te zetten van mijn romp. Tevens is
MrNJersey sowieso een goede resource om te kijken voor Stormworks.
Als het goed is link Stormworks zelf ook naar zijn channel voor tutorials.
Zal van de week trouwens even wat meer informatie verzamelen voor de starters post.
Zijn er dan ook echt geen andere Tweakers die in het bezit zijn van dit spel?