Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kandio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-10-2020
Hoi, ik ben opzoek naar een simpele laptop puur voor het kijken van (gedownloade) films en series, en browsen online. Ik stream voornamelijk via plex vanaf mn desktop. De laptop die ik nu heb kan die nog wel eens choppy afspelen.
Ik zat te kijken en kwam uit op Asus VivoBook D509DA-EJ028T, maar nu las ik op sommige plekken dat deze een slecht beeldscherm heeft.

Wat ga je met je laptop doen?
Zoals in de titel staat; een laptop voornamelijk om films mee te kijken. Ik gebruik wel photoshop, maar daar heb ik een volle desktop voor, dus zolang deze het maar kan draaien is dat allang genoeg. Het scherm is belangrijk. En hij moet natuurlijk niet te klein zijn. Min 14".
Gewoon windows als OS. 8gb ram? En het liefst 500+gb. Ik wil trouwens wel hdmi en jack

Wat is je budget?
Ik hoop niet veel hoger dan 500 euro?

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee puur thuis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wat is niet te klein volgens jouw ?
Ga je alleen dvd's kijken of moet het 8K x265 kunnen decoden.

en je zegt streamen vanaf je plex. Hoe doe je dat, met transcoden ? want dan heb je grote kans dat je laptop niet het probleem is, maar je plex server. Die codeert die stream namelijk en dat is het cpu veeleisende part. niet zozeer het afspelen.

Daar zit nogal een verschil in eisenpakket in :)

[ Voor 45% gewijzigd door heuveltje op 26-10-2020 14:55 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kandio
heuveltje schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:52:
Wat is niet te klein volgens jouw ?
Ga je alleen dvd's kijken of moet het 8K x265 kunnen decoden.

en je zegt streamen vanaf je plex. Hoe doe je dat, met transcoden ? want dan heb je grote kans dat je laptop niet het probleem is, maar je plex server. Die codeert die stream namelijk en dat is het cpu veeleisende part. niet zozeer het afspelen.

Daar zit nogal een verschil in eisenpakket in :)
Minimaal 14". En ja x265 codecs haha. Voornamelijk Bluray ripjes.

En op andere laptops en dergelijke heb ik geen last met m'n plex. M'n desktop is een beest, dus qua kracht is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:11
Chromebook kan niet wegens opslag, maar is dat wel nodig om series mee te streamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kandio
99ruud99 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:09:
Chromebook kan niet wegens opslag, maar is dat wel nodig om series mee te streamen ?
Nouja ik heb hier ook wel bestanden op staan. Ik merk zelf dat kleiner qua opslag toch vaak al heel snel vol raakt. Maar als je goede voorstellen hebt kan ik daar altijd nog naar kijken natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:11
als je zegt "puur om te streamen", is een tv / chromebook perfect.
Als je hem ook als laptop wilt gebruiken zou ik niet aan een chromebook beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb zelf een Chromebook Duet van €229 om streaming video te kijken, werkt perfect. Maar als je een Windows laptop met goed beeldscherm zoekt, ik heb deze instap laptop recent een vriend aanbevolen:
pricewatch: HP 15s-eq1125nd
Pagina: 1