Geluiden uit het heelal op je pc...

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03
Ik had laatst iets gehoort daarover op het nieuws,
dat was een onderzoek-iets waar ze geluiden van buitenaardse wezens probeerde te ontdekken door andere internet gebruikers software te laten instaleren en die die geluiden dan konden horen(als er iets te horen is :))

Weet iemand daar iets van, of waar je die software kan downen? :Y)

* Engineer gaat op E.T jacht :P

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Ja shit dat heb ik ook gehoord, was dat niet van dat Space-expo in Noordwijk ? Of van de NASA ?

http://www.estec.esa.nl/outreach/projects.htm
http://www.nasa.com
http://www.spaceexpo.nl

Verwijderd

een vriend van mij zat altijd te scannen voor echoes van alliens (rare gast maarja)
zal een vragen waar ie het proggie vandaan had

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 20:55

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

SETI@Home. Nooit van gehoord? Ik ken heel veel mensen die het draaien. Soort van distributed.net, maar ze zijn niet "saaie" encryptie aan het kraken, ze zijn op zoek naar "aliens", en dus komen ze tijdens komkommertijd in het nieuws. ;)

Maaruh, hoort dit niet in DPC thuis? :?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Engineer
Op zaterdag 11 augustus 2001 01:10
Maaruh, hoort dit niet ergens in de forumgroep zachte waren thuis? :?
hmmz jah,
Maar dit heeft toch met wetenschap te maken?
Ach wat maakt het uit.. :)

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 01:10 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:
SETI@Home. Nooit van gehoord? Ik ken heel veel mensen die het draaien. Soort van distributed.net, maar ze zijn niet "saaie" encryptie aan het kraken, ze zijn op zoek naar "aliens", en dus komen ze tijdens komkommertijd in het nieuws. ;)

Maaruh, hoort dit niet in DPC thuis? :?
ja die!

• Engineer
Die ik bedoelde ik ja, kheb hem nu binnu :)

Verwijderd

helaas Seti is nep..

laatst de directeur van Seti op TV met de volgende statemend..
"er zijn nog nooit radar waarneming van ufo's gedaan"

ondertussen weten we dat dat wel is gebeurd en met grote regelmaat..

tja .. gesubsidieerd door de overheid..

• Engineer
uhm, marja, dat prog zuigt toch..
mun halve pc loopt bijna vast.. }:O

• araphor
  • Niet online
Seti wil vaak crashen als je al een ander programma hebt draaien dat veel CPU gebruikt, zoals 'THINK' (kankeronderzoek) of Powercows }:O

Als je trouwens SETI@home gaat draaien, ik ben een poosje geleden een SETI-team begonnen Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jaaruite/smile.gif

http://home.kabelfoon.nl/~jaaruite/seti.htm

(misschien leuk om te joinen)

Verwijderd

SETI = Distributed Computing.

Schop --> DPC

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Op zaterdag 11 augustus 2001 02:23 schreef Flamez het volgende:
helaas Seti is nep..

laatst de directeur van Seti op TV met de volgende statemend..
"er zijn nog nooit radar waarneming van ufo's gedaan"

ondertussen weten we dat dat wel is gebeurd en met grote regelmaat..

tja .. gesubsidieerd door de overheid..
Uhm, jij hebt niet helemaal door wat SETI wel is...

1) Het heeft geen ene reet met ufo's te maken (Ufo's zijn in onze dampkring vliegende objecten waarvan de herkomst en aard onbekend is; Het kan dus zo'n beetje alles zijn, maar je hoeft niet meteen te denken aan buitenaardse in een nucleair-koekblik)

2) Het gaat om een radiotelescoop die zijn gehele bereik aan de hemel heeft bemeten (Het is een fixed-telescope die daarvoor gebruikt is) en waarvan de data met behulp van FFT (Fast Fourier Transform) bij verschillende doppler-verschuivingen doorzocht wordt op pieken in de frequentie-band.

3) Je zult nooit in directe zin geluid uit de ruimte horen net zo min als dat het 'geluid maakt' als de 'Deathstar' ontploft, maar bent altijd aangewezen op het analyseren van electromagnetische-spectra (Alles van infra-rood tot gamma-flitsen, dus...)

4) Of de bewering "er zijn nog nooit radar waarneming van ufo's gedaan" waar is, is niet relevant.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Op zaterdag 11 augustus 2001 10:11 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]

Uhm, jij hebt niet helemaal door wat SETI wel is...

1) Het heeft geen ene reet met ufo's te maken (Ufo's zijn in onze dampkring vliegende objecten waarvan de herkomst en aard onbekend is; Het kan dus zo'n beetje alles zijn, maar je hoeft niet meteen te denken aan buitenaardse in een nucleair-koekblik)

2) Het gaat om een radiotelescoop die zijn gehele bereik aan de hemel heeft bemeten (Het is een fixed-telescope die daarvoor gebruikt is) en waarvan de data met behulp van FFT (Fast Fourier Transform) bij verschillende doppler-verschuivingen doorzocht wordt op pieken in de frequentie-band.

3) Je zult nooit in directe zin geluid uit de ruimte horen net zo min als dat het 'geluid maakt' als de 'Deathstar' ontploft, maar bent altijd aangewezen op het analyseren van electromagnetische-spectra (Alles van infra-rood tot gamma-flitsen, dus...)

4) Of de bewering "er zijn nog nooit radar waarneming van ufo's gedaan" waar is, is niet relevant.
sim-pel ;)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
* DSmarty weet ook wel wat SeTi is, een project dat wetenschappelijk gezien onzin is.

Niet als flame bedoeld, maar ik zal mijn mening bijstellen als jij het nut van SeTi aan kan tonen.
Zowel de techniek die ze gebruiken alsmede het doel zijn oftewel onzin oftewel onzinnig.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-05 20:43

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Op zaterdag 11 augustus 2001 16:32 schreef DSmarty het volgende:
* DSmarty weet ook wel wat SeTi is, een project dat wetenschappelijk gezien onzin is.

Niet als flame bedoeld, maar ik zal mijn mening bijstellen als jij het nut van SeTi aan kan tonen.
Zowel de techniek die ze gebruiken alsmede het doel zijn oftewel onzin oftewel onzinnig.
* Pim. is ook geen seti fan maar dit is de omgekeerde wereld :)

JIJ noemt seti onzin, dan ligt de schone taak bij jou om aan te tonen WAAROM seti onzin is. Dus niet aan een ander om het jou te bewijzen :)

no flame intended

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1