Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpwiegel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 20:24
Na jarenlang ambilight TV te hebben gehad en nu een samsung gekocht te hebben (ik wilde geen TV groter dan 50 inch maar wel goede specs en mooi design) kom ik tot de volgende conclusie: ik mis ambilight!

Nu zijn er allerlei DIY projecten te koop, maar dat vereist vrij veel configuratie / tweaking. Philips heeft nu zelf ook (eindelijk) een (enigszins kostbare) oplossing: Play gradient lightstrip. Als je die combineert met de Hue Bridge en Hue Sync Box schijn je van elke TV een ambilight TV te kunnen maken.

https://www.philips-hue.c...rip-55-zoll/8718699784751

Mijn probleem: deze lightstrip is er pas vanaf 55 inch (wat ik heel gek vind, want ambilight mist juist bij Philips ook op hun kleinere TV's, dus waarom beginnen ze niet al op 48 inch ofzo, maargoed...). Een stukje eraf knippen werkt denk ik niet en ik ken geen andere goede alternatieven.

Heeft iemand ervaring met deze oplossing en/of ideeën over hoe dit op een 50 inch TV werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xharteveld
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-08-2021
Mijn oplossing

Heel simpel het is aan weerszijde 6 tot 10 cm afhankelijk van je montage, zo gezegd meer of minder naar de rand.
Overige cm kun je aan de onderkant weer naar het midden laten lopen.
Hierdoor heb je ook een klein beetje verlichting onder de tv waar je anders niks zou hebben.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:32
Heb je al gekeken wat het allemaal kost bij elkaar? Je bent dan zo 400+ euro kwijt

En het werkt alleen met externe bronnen.

dat gezegd hebbende; het zal vast werken op je tv. Misschien moet je een stukje van de strip dubbel bouwen, maar dat kan vast wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpwiegel
Omdat de aansturing van de led strip op 55 inch is ingericht zal deze verwacht ik de plaatsing van de juiste kleuren daar ook op afstemmen. Dus als ik een te grote strip op een te kleine TV plak dan lopen de kleuren niet meer in de verhouding van de TV lijkt me?

Tav de sync box: als het goed is kan de TV out naar de sync box en dan weer terug, maar dat is ook een aanname... heeft iemand daar ervaring mee?

Wat kosten betreft: ik heb 500 euro bespaard door niet een Philips OLED maar Samsung QLED van 50 inch te kopen, dus dat verschil leg ik graag in voor Ambilight :D

• WapperT
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-07 16:23
@tpwiegel Heb je uiteindelijk de gradient strip aangeschaft en op je TV geplakt, met dus aan de onderkant enige ‘restlengte’?

Ik overweeg de kortste versie aan te schaffen voor combinatie met mijn LG ultrawide monitor en de hue synch software. Wanneer de lichteffecten totaal niet kloppen met de positie, en als dat storend blijkt, dan ga ik voor een paar play bars. Maar deze strip geeft natuurlijk een mooie egalere glow achter het scherm.

Blijk niet de enige te zijn die deze nieuwe strip voor gebruik achter een (UW) monitor overweegt, maar nergens nog een duidelijk beeld hoe dit werkt - of gewoon niet wellicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tpwiegel
Ik heb 'm zelf nog niet aangeschaft, ben nog steeds aan het onderzoeken wat de beste mogelijkheid is voor een 50" TV.

Ik denk dat ik een 220cm ledstrip (dus 3 zijdig) ga zoeken die qua licht aansturing geschaald kan worden op een 50" TV.

Met andere woorden mijn uitdaging is een LED strip zien te vinden die goed past op een 50" TV en op de juiste manier werkt met de HDMI Sync box van Philips. Daarbij is vooral belangrijk dat de Sync box de LED strip goed aan kan sturen en dat ie 'm goed schaalt op 50".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:32
@WapperT heb je al naar play bars gekeken? Dat werkt in elk geval top. Ik heb er 2 achter mijn scherm, 1 op de achterkant van mijn scherm. En dat werkt goed samen met Hue Sync

• WapperT
418O2 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:29:
@WapperT heb je al naar play bars gekeken? Dat werkt in elk geval top. Ik heb er 2 achter mijn scherm, 1 op de achterkant van mijn scherm. En dat werkt goed samen met Hue Sync
Daar heb ik inderdaad naar gekeken, en die overweeg ik nu ook. Enige nadeel tov de gradiënten strip is dat het licht niet evenredig rondom de monitor is verdeeld zoals bij een strip.

• WapperT
tpwiegel schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:18:
Ik heb 'm zelf nog niet aangeschaft, ben nog steeds aan het onderzoeken wat de beste mogelijkheid is voor een 50" TV.

Ik denk dat ik een 220cm ledstrip (dus 3 zijdig) ga zoeken die qua licht aansturing geschaald kan worden op een 50" TV.

Met andere woorden mijn uitdaging is een LED strip zien te vinden die goed past op een 50" TV en op de juiste manier werkt met de HDMI Sync box van Philips. Daarbij is vooral belangrijk dat de Sync box de LED strip goed aan kan sturen en dat ie 'm goed schaalt op 50".
Ik begrijp wat je zoekt en waarom, maar het lijkt me geen makkelijke opgave zo’n strip te vinden. Niet qua lengte natuurlijk, maar inderdaad qua compatibiliteit met de Sync box.

• Sitnalta
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-06 13:10
10” groter dan de strip kan wel.
Maar 5” kleiner gaat niet lukken omdst de kleuren dan niet meer goed uitkomen en dit is niet te corrigeren.

De Hue sync box met een custom strip gaat ook niet,
de software kent maar 3 lengtes 55”, 65” en 75”.

De enige optie die je hebt zijn de play bars, die kan je via de app verplaatsen en dus optimaliseren zodst de kleuren kloppen.

Ik heb zelf
2 spots in het plafond naast mijn beamerscherm.
2 play bars achter mijn speakers
2 play bars op het tv meubel

En dit werkt voor mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpwiegel
Dank, da's goed om te weten, scheelt mij een hoop hobbywerk voor niets.

Ik denk dat ik maar ga kijken of ik bij Philips ergens een functioneel verzoekje in kan dienen voor Kerst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken0
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-12-2020
Beste allen,

Ik heb een vraag maar weet niet of deze binnen dit topic valt. Ik heb namelijk een 55 inch tv en de sync box. Ik ben van plan de Play gradient lightstrip van hue te gaan halen. Het viel mij op uit meerdere video’s die ik heb bekeken dat de strip niet volledig op de buitenkanten van de achterkant past. De stript dient dus meer naar binnen te worden geplaatst om de volledige linkerkant, bovenkant en rechterkant te belichten. Is er een mogelijkheid om de 65 inch of 75 inch te gebruiken die in lengte langer is waardoor je de strip verder naar de buitenkant kunt plaatsen?
Of dat er ook een deel van de onderkant kan worden verlicht? Heeft hier iemand al ervaring mee?

Nogmaals mijn excuses als dit onderwerp niet helemaal aansluit op het topic. Mocht het ergens anders in thuis horen hoop ik dat het wordt verplaatst.

#Durf te vragen
Pagina: 1