Toon posts:

Poweron Password Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij staat een Compaq Armada 1130, p1, 16mb, 1.02gig hdd. Ik heb hem in permanente bruikleen van mijn werk omdat hij op een plank onbruikbaar en verouderd stond te zijn. Ik heb al vaker compaqnotebooks van schroot tot bruikbaar gekregen, maar mijn trukendoos (en de search) laten mij in de steek.
Het welbekende Poweron Password wil niet verdwijnen.

Het gebruikelijke repertoire is hoofdzakelijk de interne batterij twintig minuten, de accu en de voedingskabel er uit halen. Dan zou het ding alles zijn vergeten. Maar nee.
Compaqsite suggereert in dit soort gevalen de switches even om te zetten.

Maar ik kan nergens in en op de machine een switch ontdekken. Ik heb tot nu toe alleen het toetsenbord weggenomen. Daarmee kijk je op het moederbord.

Iemand een idee? (4hoog het raam uit is een optie voor later.) Vanaf floppy kom je er niet op. Vanaf de harddisk al helemaal niet.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?
Het Compaq Support Forum wil het niet zeggen.. Net lid geworden.

(Fluisterend: help... zucht/buiten bewustzijn)

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
probeer het volgende:
ac adaptor eruit en accu eruit.....
dan aan uit knop halve minuut indrukken.. bij de presario's reset hij bios dan in vrijwel alle gevallen... -> dus power on password weg over armada's weet ik verder weinig..

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

Zijn er ook geen notebooks die een hardwarematige reset nodig hebben? Door iets van een of andere hardwarekey in de paralelle port te stoppen en 'm ff aan te doen, zodat 'ie de bios reset?

Weet niet of dat bij compaq zo is :)

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
kun je nog booten? dan zou je een pw util kunne proberen voor je bios...

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Jaaa, ik weet hoe het bij deze moet !! :) (had een keer zo'n ding overgenomen van iemand die 'm al naar Compaq terug gestuurd had. Compaq zei dat het er NIET uitgehaald kon worden en vond dat er een nieuw system board in moest a 2500 piek excl btw. Een vriend van mij en ik wilde het wel proberen.)
Haal de accu en de CMOS batterij eruit (je moet 'm ook niet aan de stroom laten hangen). Cmos even "kortsluiten"

Wanneer je dan de laptop aan zet boot ie als het goed is gewoon, maar kan je niks gebruiken. (Althans, dat konden wij niet, geen PCMCIA, geen toetsenbord, geen FDD en geen COM en LPT poort)

Wat wij hebben gedaan, er stond Win95 op, dat schijfje heb ik in m'n gewone pc gehangen. Even een progje geinstalleerd waarmee je programma's op een bepaalde tijd kan laten starten (EN belangrijk) waarmee je een soort van keystroakes in kan voeren.
Je moet namelijk een programma'tje gebruiken die alles in de CMOS op default zet (allemaal 00 stuurt naar je cmos) EN dan moet je de computer rebooten (dus NIET uitzetten of resetten). Wij hadden namelijk eerst een dos progje gebruikt, maar dat progje rebootte niet uit zichzelf. Dat is dus WEL belangrijk.

Dan kan je als het goed is weer in de bios, zet je je eigen password erin, en disable je je password weer. En weg is het password.

(Ow shit, eigenlijk had ik moeten zeggen nee werkt niet, verkoop maar aan mij voor 5 piek.. ;))

• Toewan
En de switches die Compaq bedoelt zijn de zogenaamde Password Bits (als ik het me goed herinner). Maar ik ken dat laptopje helemaal van binnen en van buiten, heb 'm echt HELEMAAL uit elkaar gehad. :)

Heb er later nog 16 Mb extra bij gezet en nog een 3.2 Gb HD erin gezet. Het enige mindere van dit ding is, hij is niet zuinig qua accu en geen geluidskaart en cdrom.

Verwijderd

Wat toewan screef klopt wel, maar 3 quart van de tijd zit er ook nog een miniscuul jumperje. Zal wat zoek en schroefwerk worden.
Makkelijkste is cmos batterij.

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Met de combinatie van de Fn en F11 toets kun je de BIOS resetten, dit is alleen best lastig, het moet precies op het goede moment tijdens het aanzetten, dus het kan ff tijd kosten, maar zo hebben wij het doorgekregen van de Compaq Helpdesk. En het werkte.

• Toewan
Op zondag 12 augustus 2001 11:17 schreef Dualdude het volgende:
Met de combinatie van de Fn en F11 toets kun je de BIOS resetten, dit is alleen best lastig, het moet precies op het goede moment tijdens het aanzetten, dus het kan ff tijd kosten, maar zo hebben wij het doorgekregen van de Compaq Helpdesk. En het werkte.
Werkt dat ja ?? Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat het ZO simpel zou zijn namelijk.

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Het is zo simpel. 'k heb stage gelopen bij een Compaq Computer Repair Center. 'k heb me daar over wel meer dingen verbaast :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. Ik heb helaas nog niets kunnen proberen.

Om mijn eerst vergaarde tip (de bekendste) van alle spanning wegnemen eens grondig aan te pakken, zette ik de notebook 2 dagen lang opengeschroefd en gestript op mijn werktafel. Ik had er toch geen tijd voor.

Vandaag dacht ik er weer eens mee te stoeien. Bovenstaande tips had ik overigens allemaal al her en der zien staan, maar op een gegeven moment weet je niet meer wat sowieso niet werkt of wat je gewoon fout doet. Maar goed:
Na twee dagen cmos vergeten hoopte ik misschien mijn knutselobject te mogen benaderen. Helaas.
Het begint goed: ik krijg tal van meldingen over niet benoemde en niet herkende hardware. Dat ruikt naar een geresette bios:
Er wordt geheugen geteld en daarna, stapsgewijs

000a0000 FE

702-A coprocessor has been detected that is not reported in CMOS
601- diskette Controller Error
1790-disk 0 Error
162-system options not set
164-memory size Error
163-time & date not set

En daarna schakelt het systeem zichzelf uit.

Die POST codes zijn geen raadsel. Daar gaat het hier niet om. Denk ik althans.

Maar waarom de bios na al die constateringen niet in de setup vliegt (of desnoods in het power on password) is weer een raadsel.

Hij gaf al eerder bovenstaande meldingen, maar meestal niet meer dan twee tegelijk en iedere keer verschillend. En daarna het deze-topic-startende-poweronpassword. Bizar, toch?

Iemand nog tips om me terug te brengen naar mijn oorspronkelijke :'( probleem?

• LXXI
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Van de Compaq-site:

Article Name: Accessing BIOS When Armada Is In Start Up (0284)

Fix:
To enter BIOS when your Armada is in start up, press F10 when the blinking cursor appears on the right side of the screen after the memory count.

Weet niet of het werkt...

Verwijderd

Topicstarter
Helaas.

Dat is de normale methode, voor wanneer je een werkende computer hebt.

Wat jij zegt is wat ik moet krijgen nadat ik dit gefixt heb. Tot die tijd is het huilen geblazen.

Ik snap trouwens best wat nu het probleem is:
1. Bios is leeg
2. diskette controller is mis
3. harddisk is niet aanwezig (herkend)
4. setup (bios) staat op de harddisk maar die is niet aanwezig.
5. uitwijk setup zou diskettestation zijn maar dat bestaat op het moment ook niet.
6. de computer zet zichzelf uit, bij gebrek aan beter.

• LXXI
  • Niet online
Hij kijkt niet eerst of er een floppy in de drive zit?

edit: sorry lees niet goed :)

• LXXI
  • Niet online
Volgens Compaq moet je toch de computer setup runnen met de door jou gegeven meldingen. Kijk op:

http://www.compaq.com/support/techpubs/customer_advisories/8361.html

Je zou er dus toch in moeten kunnen komen, of ze hebben maar wat bij elkaar gefantaseerd :)

• Toewan
Op maandag 13 augustus 2001 22:44 schreef Anomie het volgende:
Helaas.

Dat is de normale methode, voor wanneer je een werkende computer hebt.

Wat jij zegt is wat ik moet krijgen nadat ik dit gefixt heb. Tot die tijd is het huilen geblazen.

Ik snap trouwens best wat nu het probleem is:
1. Bios is leeg
2. diskette controller is mis
3. harddisk is niet aanwezig (herkend)
4. setup (bios) staat op de harddisk maar die is niet aanwezig.
5. uitwijk setup zou diskettestation zijn maar dat bestaat op het moment ook niet.
6. de computer zet zichzelf uit, bij gebrek aan beter.
Oh, het is dus zo'n laptop van heej, hij doet het niet meer, STRIPPEN dat ding. :) De bios van dat ding is de Diagnostic Partition, die op de HD staat. Hmmmz, doet de HD het wel ?? Je kan geloof ik in je eigen pc ook een diagnostic partition aanmaken (op die laptop schijf). Want je hebt er namelijk wel je diskdrive voor nodig. Dus ff er een laptop schijfje erin flansen (met diagnostic partition) en kijken wat ie doet. Want, als het goed is zou ie daarna dus door moeten kunnen starten.

Zonder die diagnostic partition doet ie niet veel.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 22:58 schreef Toewan het volgende:

[..]

Oh, het is dus zo'n laptop van heej, hij doet het niet meer, STRIPPEN dat ding. :) De bios van dat ding is de Diagnostic Partition, die op de HD staat. Hmmmz, doet de HD het wel ?? Je kan geloof ik in je eigen pc ook een diagnostic partition aanmaken (op die laptop schijf). Want je hebt er namelijk wel je diskdrive voor nodig. Dus ff er een laptop schijfje erin flansen (met diagnostic partition) en kijken wat ie doet. Want, als het goed is zou ie daarna dus door moeten kunnen starten.

Zonder die diagnostic partition doet ie niet veel.
Wat je vaststeld is zeker het geval. Ik heb een andere laptop met dat euvel aan de praat gekregen zonder die diag partition. Kan heel goed zelfs. Je moet de setup/diag op floppy hebben en daarmee booten (alleen de eerste keer). Als dat allemaal in orde is, heb je ze niet meer nodig tot je de bios wilt aanpassen om de een of andere reden.
Voor mij ligt de setup and diagnostics diskette voor de compaq Armada 1130T (exact de mijne). Maar die dikette controller zegt nee. Hij probeert wel iets te doen (ik hoor activiteit) maar haakt af.

Het kan zijn dat de hd het in het geheel niet doet. Maar op zich zou dat van secundair belang zijn dus. Ik heb ook nog een andere hd liggen (ook zonder diagpartition) en die helpt me niet verder.

Over demonteren: het is zelf nog mooier. Ik heb op mijn werk nog een tweede laptop liggen, exact dezelfde. Die mag ik ook gebruiken (net zo onbruikbaar voor het werk als deze). LCD-schermpje is wat gaar. Maar die werkt gewoon. MAar het is mijn eer te na om naar dat exemplaar te grijpen. Ik wil dit fixen. Ik kan dit fixen. Ik moet dit fixen...

(Buiten mijn computers ben ik minder dwangmatig.)

• Toewan
Maar wanneer er een power on password op zit kan het ook zo zijn dat de diskdrive niet gebruikt KAN worden (kan je in de bios instellen namelijk, wat er allemaal uitgeschakeld moet worden wanneer er een power on password ingezet is). Ik kon bij de mijne (Armada 1130 met DSTN scherm) de diskdrive gewoon niet gebruiken. Het hoeft dus niet zeker te zijn dat de diskdrive kapot is. Waarschijnlijk als ie op moet starten gaat het alleen via de harde schijf. Heb je een verloop stekkertje van 2,5" naar 3,5" zodat je 'm in je eigen computer kan hangen ?? Kan je eens kijken wat voor partities erop staan enzo en of ie het uberhaupt doet
Ik wil dit fixen. Ik kan dit fixen. Ik moet dit fixen...

(Buiten mijn computers ben ik minder dwangmatig.)
Het is zeker wel leuk om er mee te spelen, en als het je uiteindelijk lukt is het toch een hele prestatie. En in principe zou het ook moeten lukken (hier is het gelukt).

Ik heb hier zelf nog een Compaq Armada 1120 mobo'tje liggen, wil ik ook nog es een keertje testen, kijken wat ie doet.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 22:56 schreef Bastien het volgende:
Volgens Compaq moet je toch de computer setup runnen met de door jou gegeven meldingen. Kijk op:

http://www.compaq.com/support/techpubs/customer_advisories/8361.html

Je zou er dus toch in moeten kunnen komen, of ze hebben maar wat bij elkaar gefantaseerd :)
Wat ze zeggen is dus van toeassing wanneer je de setup kunt benaderen. En die staat zoals gezegd op ofwel de hd ofwel een losse flop.
Als ik een van die twee (al was het maar één keer) kan benaderen, heeft de compaq site gelijk en los ik al mijn huidige problemen op.

Mijn oorspronkelijke probleem was overigens dat er een password op die setup/diag zat. Dus mocht ik hier doorheen komen, dan zou het kunnen zijn dat dat nog steeds het geval is. Dan moet ik bovenstaande discussie herlezen en gaan proberen.

• LXXI
  • Niet online
Begin nu te begrijpen dat die dingen geen software in een chip hebben :? Dan begin ik het ergste te vrezen aangezien ze bij foutje 601 zeggen dat je de kabel moet checken en anders het MB moet vervangen.

FF Compaq bellen of ze 'm opnieuw willen flashen zal ook wel niet helpen :) Zo het niet meer weten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Rompaq (biosflashpakket zogezegd) voor dit exemplaar ook hier liggen. Ik had de afgelopen vier dagen tijd zat om alle benodigde software/drivers/utils te zoeken en downloaden. Ik had zogezegd niets beters te doen :(.
Als ik die rompaq er in prop heb ik zoals te verwachten was geen succes.

Het hier zonet genoemde verloopstukje heb ik niet. Die zijn niet zo duur, weet ik. Spoedig kopen (weet iemand nog een nachtwinkel die ze heeft?) :) .

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe ontwikkeling:
:) Ik heb de hd er uit gehaald zodat daar geen bios op kan staan de mij verbied te floppydrive te benaderen.
:) Ik krijg geen foutmeldingen meer over missende onderdelen.
:) Het lijkt er op dat de computer de floppydisk wil gaan benaderen.
:( En daar is het gewraakte poweron password weer!

Kan ik eens gaan proberen die Fn-F11 truuk uit te voeren.

• Toewan
Op maandag 13 augustus 2001 23:35 schreef Anomie het volgende:
Ik heb de Rompaq (biosflashpakket zogezegd) voor dit exemplaar ook hier liggen. Ik had de afgelopen vier dagen tijd zat om alle benodigde software/drivers/utils te zoeken en downloaden. Ik had zogezegd niets beters te doen :(.
Als ik die rompaq er in prop heb ik zoals te verwachten was geen succes.

Het hier zonet genoemde verloopstukje heb ik niet. Die zijn niet zo duur, weet ik. Spoedig kopen (weet iemand nog een nachtwinkel die ze heeft?) :) .
Hehehe, ik heb er nog eentje ligguh, kope ?? ;)

Maar het werkt als ik het goed heb niet zo dat het password op de harde schijf opgeslagen wordt, want dan zou het TE easy zijn om het password eruit te krijgen. (Fdisken en diagnostic partition er weer op knallen, maar dat werkt niet. :)). Er moet dus ook wel een soort chip zijn die dat onthoudt.

Als ik m'n laptopje nog zou hebben zou ik het nog een keer proberen. :)

• Toewan
Op maandag 13 augustus 2001 23:43 schreef Anomie het volgende:
Kan ik eens gaan proberen die Fn-F11 truuk uit te voeren.
Hmmmmz, ik ben benieuwd of dat dit echt werkt, ik kan het me namelijk ECHT niet voorstellen (sorry DualDude).

Hee, maar dat ie nu weer om een power on password vraagt, je moet dan de cmos batterij er weer eens uithalen en dan ff de polen "kortsluiten". Als het goed is wil ie dan weer verder starten. (en schakelt hij zich waarschijnlijk weer uit.)

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik echt mijn bedje in kruip nog even de laatste nieuwtjes:
Soort van terug bij af. Alle biosfoutmeldingen plus het password.

Truuk powerknop indrukken: geen succes.
Truuk Fn+F11: tot op heden (10xpoging) geen succes/hard hoofd in.
Truuk kortsluiten: geen succes.
Truuk zonder spanning wegzetten tot en met ca. 70 uur: geen succes.
Truuk harddiskje in ander systeem: geen middelen, en staat los van poweronbladiebla.
Optie raam (4hoog): verleidelijk, maar nog niet aan de orde.

Morgen toch maar die andere meenemen. Al was het maar om te vergelijken...

Verwijderd

Topicstarter
De afwikkeling.

(Ik ben op het moment het tweelingbroertje van mijn topicstartende Armada aan het installeren. De laptop met het poweron password gaat retour naar mijn werkgever, met de mededeling: niks meer mee te beginnen. Omdat ik zelf veel met de search werk, hou ik er van als topics mij uiteindelijk een conclusie bieden; zo van dit werkt, en dat werkt niet, in zus of zo'n geval. Vandaar een afhandeling; ik hoop dat iemand er ooit wat aan heeft.)

Aan de hand van de gebruikershandleiding:
De Compaq Armada 1100 familie (zegge 11** serie) kent twee beveilingswachtwoorden.
1. Een opstartwachtwoord (poweron password)
2. Een instelwachtwoord (setup password)

Nu ik een werkend systeem heb, heb ik een deel van de oplossingen getest. Ik heb me alleen afzijdig gehouden van kortsluitacties en battery acties, omdat ik verder wil met het inrichten van de laptop.

De gebruikershandleiding meldt dat bij het vergeten van het opstartwachtwoord de computer gedemonteerd moet worden en dat dat aan een expert moet worden overgelaten :) .
Voor het vergeten/wissen van een instelwachtwoord meldt het boekje dat de setup dat het uit het geheugen moet worden gewist, en dat men zonodig contact op moet nemen met Compaq. Een sumier verschil dus.

Ik meen te mogen vaststellen dat je als je het poweron password niet weg lijkt te kunnen krijgen, je het met grote zekerheid wel uit je hoofd kunt zetten daar doorheen te breken. Betreft het daarentegen een bioswachtwoord om de instelling en veilig te stellen, dan zal het misschien met de kortsluit of geen-stroom-gedurende een half/heel/meer dan een uur-truken wel lukken. Afgaande op de reacties is het anderen wel gelukt.

Fn-F11 lijkt niets te doen, en een halve minuut de powerknop indrukken ook niet.

Opvallend is dat je wanneer je de passwords wel weet, je ze nog steeds niet vanuit de setup kunt wissen. Alleen het instellingenwachtwoord kunt je daar wijzigen. Wissen doe je door in het schermpje wat bij het opstarten verschijnt:
huidigpassword/
in te tikken. Eigenlijk wijzig je dan je password van huidigpassword naar blancopassword. Er verschijnt dan een fijn tekentje in het scherm wat aangeeft 'unlocked'. Daarna is het ook weg in de setup. Maar daar heb je als je mij was de afgelopen dagen niets aan.

Al met al een moeie boel. Wat mij betreft is deze topic op zijn einde. Ik ben wel te vinden voor nog wat reacties. Maar het project is afgelopen zogezegd. Dank voor de hulp in ieder geval.

• Toewan
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:43 schreef Anomie het volgende:
Ik meen te mogen vaststellen dat je als je het poweron password niet weg lijkt te kunnen krijgen, je het met grote zekerheid wel uit je hoofd kunt zetten daar doorheen te breken. Betreft het daarentegen een bioswachtwoord om de instelling en veilig te stellen, dan zal het misschien met de kortsluit of geen-stroom-gedurende een half/heel/meer dan een uur-truken wel lukken. Afgaande op de reacties is het anderen wel gelukt.
En toch is het mij gelukt hoor. :) Ik had ook een power on password in die 1130 zitten. Heb je al eens HD'tjes geswapped ?? De HD van de werkende in de laptop met het power on password (en andersom ??) Kan je meteen kijken of dat schijfje uit de Password Armada nog goed is. Mocht de Diagnostic Partition er niet meer op staan, dan kan je 'm meteen met behulp van de andere Armada er weer opzetten.
Je moet dus weer krijgen dat hij zijn instellingen vergeet (dat je dus foutmeldingen krijgt enzo, alleen de laptop moet zich daarna NIET uitzetten. :))

Wanneer ie doorstart, dan is het wel te doen hoor. Bij mij startte ie door, alleen kon ik dus niks gebruiken (geen toetsenbord, geen PCMCIA, geen FDD.)

Die trucs van de batterij er uit te laten, dat werkt niet. Hij vergeet z'n instellingen en dan krijg je die foutmeldingen. Alleen kan je dan waarschijnlijk nog niks met je laptop doen. :)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

JP28 - Keyboard Power On Password Clear
JP28 Selection
(1-2)* Normal*
(2-3) Clear Keyboard Power On Password
* = Default setting.

JP29 - Keyboard Power Select
JP29 Selection
(1-2)* Powered by +5V *
(2-3) Powered by +5V Standby
(Allows Keyboard Power On)

dit zijn gegevens van mijn mobo
voor keyb power on

kweet nie of je nu verder komt
(lijkt mij dat de jumpers niet het zelfde zijn)

• Toewan
Op woensdag 15 augustus 2001 01:01 schreef ThaHandy het volgende:
JP28 - Keyboard Power On Password Clear
JP28 Selection
(1-2)* Normal*
(2-3) Clear Keyboard Power On Password
* = Default setting.

kweet nie of je nu verder komt
Hehe, denk het niet, het gaat hier om een laptop en niet een normale comp. :) Er zitten helaas geen jumpers op het moederbordje (ik heb hier nog een Armada 1120 mobo'tje liggen)

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof wel dat het bij jou werkte. Ik snap alleen niet dat het bij mij niet werkte. Ik heb disks geswapt. Haalde niets uit. Die passwords staan ergens in het mobo verstopt, en die vergeet ze kennelijk niet licht.

Het kan natuurlijk ook zijn dat het mobo een soort van stuk is, maar dat lijkt me niet het geval; daarvoor zijn de verschijnselen veel te 'in tact'.

Ik zal na mijn volledige installatie van de werkende armada 1130t nogmaals die disks verwisselen. Wie weet... Maar als het zonder disk al gelocked blijft... wat betekent die setuppartitie dan nog in ons verhaal?

• Toewan
Zonder setuppartitie (Diagnostic Partition) doet de laptop volgens mij niet veel. Het is een deel van de bios. Ik denk dat het daardoor kwam dat het laptopje zichzelf uitzette.

Wanneer er een setuppartitie op staat zou je 'm in principe op moeten kunnen starten.

Ik had een setuppartitie op mijn laptop schijfje. Ik heb daarna de CMOS batterij eruit had gehaald en de 2 polen had kortgesloten. Toen kreeg ik ook die foutmeldingen, maar het laptopje startte wel op (waar ie 'm bij jou uitzette). Zonder dat de laptop doorstart krijg je het password er nooit uit. Wanneer je de laptop op kan starten kan je evt programma'tjes draaien die de CMOS leeggooien (default settings naar de CMOS sturen). De password bit, die mijns inziens in de CMOS zit, zorgt ervoor dat de truc om je laptop een bepaalde tijd zonder stroom te laten staan niet werken.

Ennuh, voordat je 'm uit het raam wil gooien, wil ik er anders nog wel es naar kijken hoor.. ;) Het is me bij eentje gelukt, dus waarom niet bij de 2e. :)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

http://www.pacific-audio.com/performance/messages/38843.html

nog wat....
Laptop supervisor & user passwords
These passwords reside on the Planar (Mother Board) CPU Card, in area of memory that by definition is not erased by power cycling or removing the batteries, or by changing the bios chip.
In some cases, when a Supervisor password is set, the Hard Disk password is also automatically set. In this case, the entire notebook must be sent to System Services . We will remove the Supervisor and normally it is cheaper to replace the hard disk drive than to remove the password. The process of Supervisor Password removal applies to all models and requires proprietary software and hardware engineered by System Services, we can do almost all machines, all brands and are constantly researching the new models as they are released.
Pagina: 1