Voor mij staat een Compaq Armada 1130, p1, 16mb, 1.02gig hdd. Ik heb hem in permanente bruikleen van mijn werk omdat hij op een plank onbruikbaar en verouderd stond te zijn. Ik heb al vaker compaqnotebooks van schroot tot bruikbaar gekregen, maar mijn trukendoos (en de search) laten mij in de steek.
Het welbekende Poweron Password wil niet verdwijnen.
Het gebruikelijke repertoire is hoofdzakelijk de interne batterij twintig minuten, de accu en de voedingskabel er uit halen. Dan zou het ding alles zijn vergeten. Maar nee.
Compaqsite suggereert in dit soort gevalen de switches even om te zetten.
Maar ik kan nergens in en op de machine een switch ontdekken. Ik heb tot nu toe alleen het toetsenbord weggenomen. Daarmee kijk je op het moederbord.
Iemand een idee? (4hoog het raam uit is een optie voor later.) Vanaf floppy kom je er niet op. Vanaf de harddisk al helemaal niet.
Het welbekende Poweron Password wil niet verdwijnen.
Het gebruikelijke repertoire is hoofdzakelijk de interne batterij twintig minuten, de accu en de voedingskabel er uit halen. Dan zou het ding alles zijn vergeten. Maar nee.
Compaqsite suggereert in dit soort gevalen de switches even om te zetten.
Maar ik kan nergens in en op de machine een switch ontdekken. Ik heb tot nu toe alleen het toetsenbord weggenomen. Daarmee kijk je op het moederbord.
Iemand een idee? (4hoog het raam uit is een optie voor later.) Vanaf floppy kom je er niet op. Vanaf de harddisk al helemaal niet.