SFP+: Smart Optics vs. Solid Optics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor het bedrijf waar ik werk moet ik 90 SFP+ modules bestellen. Vrij simpele dingetjes met LC connector van 10Gb.

Normaal bestellen ze SFPs van Smart Optics en die werken prima. Ze kosten dan rond de 50 euro. Nu dacht ik, laat ik eens gek doen, en heb ik een offerte aangevraagd bij Alturna Networks. Die gaven SFP+ modules met exact dezelfde specificaties van Solid Optics. Maar dan wel voor bijna de helft van de prijs.

Heeft iemand ervaring met deze merken? Over Smart Optics kan ik online wel wat positiefs vinden, maar over Solid Optics niet veel. Ik heb het idee dat 90% van de SFP+ modules identiek zijn, maar misschien vergis ik mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:39
Bij mij op 't werk bestelt men altijd de sfp+ modules bij fs.com.
Nog nooit problemen mee gehad (cisco en extreme networks)
Inderdaad stukken goedkoper dan de officiële modules.

[ Voor 5% gewijzigd door Ghostface9000 op 26-10-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

SolidOptics werk ik ook veel mee (meer als 7 jaar). Heb er al paar duizen door mn handen gehad. En eigenlijk nooit issues. Ja, hele specifieke maar met de leverancier (alturna) altijd heel snel kunnen oplossen. Ze bieden ook een rebrand tool dus eventuele firmware fixes kunnen on the fly gedaan worden. Naast de S/XFP(+)'s nemen we daar ook nog wel een stapel converters af (SFP+>XFP of SFP+X2) en een diversiteit aan passieve multiplexers (MUX'en). In het verleden ook nog XENPAK's.

Bij Cisco/Juniper/<insert brand> is het altijd veel te duur. En dit is een goed alternatief, met firmwares die compatible zijn. Show inventory bijv. laat ook keurig het (vendor) merk zien.

Alturna bied in mijn optiek ook hele goede service. Er zitten hele slimme techneuten daar die zelf ook producten ontwikkelen. Wil je wat uittesten, ze bieden je de optie. Ook op hun kantoor (nu met corona dan misschien wat minder). Ik ben daar dus een keer geweest om resultaten te zien op demping e.d. met fiber splitters (50/50 of 20/80) en of je dan nog wel de 10G kan vol krijgen. Tafel vol test apparatuur en ze lieten alles zien en alle opties werden doorgenomen.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:56
het voordeel van de Solid optics is dat je ze na andere merken kan branden( juniper, cisco of andere merken). Collega's van mij zweren erbij, ze vinden ze beter werken dan Juniper sfp's die even wat duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je zou eventueel ook kunnen kijken naar optics van AddOn. Ze kunnen ook firmware van andere vendoren in de optics branden. ( Tot 4 verschillende fabrikanten.) Daardoor hoef je minder verschillende SFP's op voorraad hebben. SKU bijvoorbeeld van SFP-10G-SR-S (Cisco) wordt dan SFP-10G-SR-S-AO (AddOn)

Open je een TAC case bij Cisco en het probleem blijkt aan de SFP / verbinding te liggen, dan kan AddOn het support verhaal overnemen.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hier ook goeie ervaringen met Solid optics, zowel 1gb, 10gb, 40gb modules en CWDM boxen.

We hebben zelf ook een flash tool, zodat we sfp's naar andere merken kunnen flashen of updaten.

[ Voor 4% gewijzigd door GeleFles op 27-10-2020 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:56
Hier ook prima ervaringen met Solid Optics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier bestellen we zakelijk ook veel Solid Optics spullen via Alturna Networks. Zowel verschillende type sfp's als ook complete DWDM oplossingen.

Wij hebben inderdaad ook zo'n rebrand tool om ze zelf aan te passen. Die wordt ook gebruikt om tunable DWDM modules zodra nodig van het gewenste kanaal te voorzien, erg handig omdat je dan niet enorm veel verschillende spares op voorraad hoeft te hebben.
Pagina: 1