Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje123456
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-02 17:52
Mijn vraag
We zijn op zoek voor in onze garage naar een systeem dat we kunnen gebruiken om korte product presentaties te maken van wagens.
De bedoeling is dat we zowel de buitenkant als de binnenkant vlot in beeld kunnen brengen. Dit terwijl we een verkoopspraatje doen dat op een kwalitatieve manier kan opgenomen worden qua beeld en geluid.

Liefst vrij eenvoudig in gebruik en ook de mogelijkheden om op statief te werken en eenvoudig te monteren.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Gewone pc's met een recente Windows op geïnstalleerd
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Sony ZV-1

Dji Osmo of iets van GoPro

Alvast bedankt voor jullie input!

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Losse microfoon die je aan je kraag hangt, desnoods de camera van je mobieltje gebruiken (die zijn tegenwoordig behoorlijk goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:36
Je zegt dat je de Sony ZV-1 en de Osmo/GoPro hebt gevonden. Wat voldoet daar wel/niet aan? Met de info die je geeft voldoet zo'n beetje alles van een telefoon tot camera's van (tien)duizenden euro's :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:09
Of een Insta360. Kan je gelijk 360 graden afbeeldingen en video's maken. Lijkt me handig als potentiële koper om zo zelf het hele interieur te bekijken. Maar mss weer iets minder geschikt als echt foto toestel om de auto's van buitenaf te fotograferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBenji
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-11-2023

ShadowBenji

Canon 600D | iPhone 8 64GB |

Leuk dat je foto's en video's wil maken van mooie wagens. Als hobby fotograaf en autoliefhebber zal ik een aantal dingen aanraden.

- Zoals je zelf aangeeft, een statief.
Voor fotografie *binnen* de auto zal ik een Joby Gorillapod gebruiken. Hij is klein, stevig en heel flexibel.
Een foto van de buitenkant schiet je veel makkelijker uit de hand, zeker als je meerdere kiekjes maakt zit er vast wel een stabiele foto tussen.

- Geluid.
Het hebben van goed geluid is erg belangrijk, dit wordt vaak onderschat. Want het is even belangrijk als beeld. Als je iets simpels gaat kun je bijvoorbeeld kijken een Rode VideoMic GO.
Mocht je nog beter geluid willen en vooral de persoon goed willen verstaan dan zal je keuze veel eerder op een lavalier vallen. Al is dit wel vaak iets meer gedoe dan een simpele shotgun mic die je 1 2 3 aansluit.

- Beeld.
Aangezien je ook gaat filmen zal ik zeker kiezen voor een camera zonder spiegel, bijvoorbeeld een systeemcamera. Zelf geef je al aan te hebben gekeken naar een Sony ZV-1 wat een best goede camera is. Hij filmt tot in 4K met 30fps.

Ook zie ik je praten over een GoPro en zelfs een drone. Dit zijn leuke camera's maar de vraag is of je die echt nodig hebt aangezien deze vaak ook prijzig zijn. Een GoPro zal je kunnen gebruiken om iets binnen te auto te filmen wanneer deze in beweging is. En de drone is leuk voor shots van bovenaf maar dan moet je wel zorgen dat je niet in een 'no fly zone' zit.

Ik hoop je dat ik je hier al verder mee hebt geholpen! Heb je meer vragen? Laat maar weten!

edit: typo

[ Voor 0% gewijzigd door ShadowBenji op 31-10-2020 03:34 . Reden: edit ]