Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackpants10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-01 09:50
Hoi allemaal! Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben op zoek naar een windows laptop om mijn 4 jaar oude macbook pro te vervangen. Ik wil weer terug naar het oude vertrouwde windows gaan. Nu ben ik niet op zoek naar zo'n dikke unit, maar een strak vormgegeven windowslaptop die kwa design kan matchen met mijn apple. Nu zag ik een mooie Lenovo Yoga Slim 7 staan voor 810 euro (10% kortingscode). Dit is type: 82A2009LMH. deze staat niet op deze website.

Nu las ik op tweakers dat ze onlangs de Lenovo Yoga Slim 7 Pro hebben aankondigd. Is het slim om te wachten of is deze Lenovo Slim 7 ook een prima toestel waar ik de komende 4 jaar nog veel plezier aan kan beleven. Of kan ik beter een andere kopen?

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk browsen, emailen en af en toe photoshoppen.

Wat is je budget?
800 euro ongeveer.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja meenemen naar klanten, daarom wil ik dat hij er ook wel mooi uitziet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, als er een beter alternatief is, kom gerust met voorstellen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik kan het artikel niet meer vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flubberkoekje
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-09 00:55
Hoi!

Ik heb afgelopen week de Slim 7 waar je het over had aangeschaft voor mijn studie en ik zit er nu dan ook lekker op te typen :)
Ik heb 'm sinds vandaag maar ik kan nu al wel zeggen dat het een topding is!
Of het nou hoogwaardig plastic of aluminium is, het apparaat voelt goed stevig aan en ziet er strak uit; Geen onnodige lichtjes of logos. Dus naar klanten meenemen zou zeker moeten kunnen!

Als je na het installeren de bloatware (Mcafee) eraf haalt is ie nog supersnel ook, Binnen 3 seconden is ie opgestart (wat gewoon 3x sneller is dan mijn game PC van 1500 piek!)
En met de gezichtsherkenning ben je ook supersnel ingelogd.

Nu ben ik geen intensieve Word of Excel gebruiker maar wat mij betreft lopen deze applicaties als een trein.
Hetzelfde geld voor browsers, de 16 gigabyte werkgeheugen geeft je de ruimte om meerdere dingen open te hebben en je nergens zorgen over hoeven te maken en de processor loopt ook gewoon lekker mee.

Ik heb er ook even kort Lightroom Classic op geprobeert, niet iets waarvoor ik de laptop heb gekocht dus zal ik dat ook niet heel intensief gebruiken maar ook dat liep soepel. Ik kan me wel voorstellen dat als je hele grote projecten aan het bewerken bent in Photoshop dat het misschien wat minder soepel gaat maar dat is ook wel te verwachten denk ik...

Het toetsenbord is niet het beste ooit, maar voor in een laptop van deze dikte kan je er zeker niet over klagen, de toetsen zijn stabiel en als je eenmaal lekker aan t typen bent denk ik niet dat je heel veel zult vinden om over te klagen, tenzij je misschien een hele andere layout gewent bent. Oh ja, de toetsen zijn ook nog verlicht, echt super als je in je bed ligt en je je netflix gegevens moet invullen maar je toetsen anders niet had kunnen zien.

De touchpad is een touchpad. Doet wat ie moet doen, valt niet over te klagen eigenlijk.

Scherm is echt top trouwens, helaas niet heel fel, dus met veel zonlicht wordt t wat lastig, maar de kijkhoeken zijn goed en naar mijn mening de kleuren en het contrast enzo ook. Als je voor Photoshop hele accuraate kleuren nodig hebt zal het er waarschijnlijk niet aan voldoen, maar ook dat is een beetje te verwachten. Naar mijn mening ook niet erg want 99% van de kopers hebben t ook niet nodig.

Mocht je nog veel aan videobellen of netflix doen zijn de microfoon en speakers echt top! Stukken beter dan de voorgaande laptops die ik in bezit heb. De camera kwaliteit is zoals we gewend zijn van laptops bagger, maar opzich is het prima te doen, aangezien alle laptops slechte cameras hebben.

Voor mij persoonlijk zal deze laptop meer dan genoeg zijn om mij de komende 4 jaar met mijn studie mij te ondersteuen, en voor browsen, emailen en licht gebruik van photoshop zal die ook zeker voldoen denk ik.

Verder heb ik niet heel te zeggen, mocht je nog een vraag hebben hoor ik t graag!