Nieuw scherm PS5/Gamelaptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:28
Hoi! Heb al behoorlijk wat onderzoek gedaan maar op sommige punten heb ik gewoon te weinig kennis om een goede keuze te maken, dus ik probeer het hier even. 19 november krijg ik de PS5 binnen en deze sluit ik aan op een nieuwe monitor die ik ook gebruik voor mijn game laptop. Waarom niet op een tv? Ik game op een aparte kamer en vind het zonde om een 4k tv te kopen voor alleen de PS5. En de nieuwe monitor kan ik dus ook aansluiten op mn laptop. De vraag: Een nieuwe 4k@60hz monitor of een 1440p @ 120/144hz monitor voor de PS5/laptop combi?

Mijn laptop is een HP Omen 15 (i7, 16gb RAM, 2060RTX) dus die gaat geen 4k draaien, is ook niet perse nodig voor mij. Maar ik lees overal dat de stap van 60hz naar 120/144 gigantisch is, zelf nog geen ervaring mee. Maar het is ook nog niet definitief bevestigd dat de PS5 1440p ondersteund, en vind het dan wel zonde als die op 1080p gaat renderen. Is de gok het waard om toch die 1440p te nemen want ben wel benieuwd naar die 120/144hz?

Qua monitoren is er in principe genoeg keuze, wil er zo'n €500 - 600 voor uittrekken en wil niet groter dan 27 of 28 inch want zit er vrij dicht op. Maar mocht iemand ook een beeldscherm echt kunnen aanraden hoor ik dat ook graag. Alvast bedankt!