Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf altijd Android telefoons gehad en mijn vrouw ook. Zij heeft nu echter besloten dat ze een iPhone wil. Ik heb er totaal geen ervaring mee en eerlijk gezegd ook niet met de moderne Android telefoons, omdat ik helemaal tevreden ben met mijn S7 met Lineage OS :)

Nu zeggen haar vriendinnen dat ze voor de iPhone 11 Pro zou moeten gaan. Ik zie dat die t.o.v. de iPhone 11 genoeg plus punten heeft (beter scherm, snel laden, betere camera (?)) en hij is iets minder groot wat ook prettig is. Alleen als ik de iPhone 12 (niet Pro) specs er naast leg dan lijkt dat meer aan elkaar gewaagd.

Dat is echter puur op specs. Ik hoorde in een video dat de ververs snelheid van het scherm minder zou zijn t.o.v. de 11 Pro, maar heb dat in specs niet terug kunnen vinden.

Ben even benieuwd wat het algemene sentiment is hier. Wat zouden iPhone liefhebbers nu zelf kopen als je budget had voor een 11 Pro of een 12? Kleine onderbouwing zou fijn zijn, maar hoeft geen heel epistel te worden. Alvast bedankt voor eventuele input!

Beste antwoord (via Verwijderd op 26-10-2020 17:31)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
De 12, simpel door de nieuwere generatie processor er in, waardoor je langer iOS updates kunt verwachten dan op de 11. Daarbij is de 12 lichter, groter scherm, en heeft 5G support en de nieuwe magnetische op klik module voor accessoires.
Technisch heb ik ze naast elkaar gezet:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1459050;1615076/
Verdiep je ook even vooraf in het data overzetten, ze zal haar Whatsapp geschiedenis niet kwijt willen raken.....

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
De 12, simpel door de nieuwere generatie processor er in, waardoor je langer iOS updates kunt verwachten dan op de 11. Daarbij is de 12 lichter, groter scherm, en heeft 5G support en de nieuwe magnetische op klik module voor accessoires.
Verdiep je ook even vooraf in het data overzetten, ze zal haar Whatsapp geschiedenis niet kwijt willen raken.....

Verwijderd

Topicstarter
swhnld schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:10:
Bedankt je voor je heldere reactie. Ik ben benieuwd of er ook nog argumenten zijn om eventueel wel voor de 11 Pro te gaan. Verwacht die niet per se van jou hoor, maar misschien dat anderen bijvoorbeeld nog voordelen zien van de 11 Pro t.o.v. de 12.

• swhnld
11 pro heeft de telelens camera er in zitten, dus als je iemand bent die dat gaat gebruiken.... verder is die een fractie korter dan de 12 maar dikker en zwaarder. Accu van de 11 is groter, maar de 12 is zuiniger (volgens Apple).

Verwijderd

Topicstarter
De kogel is door de kerk, het is de iPhone 12 geworden. Ze kon niet meer wachten haha :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

11 pro als je geen belang hebt bij 5G.
Beter scherm en camera dan de 12, en betere accuduur. Met 5G gaat je accuduur ook harder achteruit, en met accu met minder capaciteit, ben ik benieuwd hoe dat straks in de praktijk uitpakt. Ook krijg je geen lader bij de 12, en geen headset.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1