Philips 65OLED854 | software terug zetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-05 18:21
Ik heb een 65oled854 en wat radaparatuur. Gezien ik alles met een ab wil bedienen en de philips ab dit niet aankan.... heb ik een logitech ab gekocht. Die werkte perfect totdat ik de software van de tv deed updaten naar de nieuwste versie. De tv wordt nu niet meer geschakeld naar hdmi1. Dus ik dacht gewoon ff de software terug plaatsen. Dus de oudere gedownload, op usb fat32 gezet en in de tv .... en dan niks. Als ik updaten via de usb selecteer ziet hij geen firmware. Iemand een workaroud hoe ik dit kan doen?

Gr. Roy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hoe heet het bestand op de USB-stick dan?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watchtv
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-10-2020
Attn Roy/royckev
Heb vergelijkbaar probleem met een tv854 serie.
Twee laatste update zijn september nummer 05 en oktober 08. In menu software update overzicht.
Na 05 geen geluid meer via extern soundsysteem en HDMI arc, alleen via digital optisch maar dat is niet ideaal en beperkte geluidsformaten. Schakelt ook niet automatisch aan/uit enz...Een hoop gedoe in menu-kabels enz...maar het lag niet aan mij of het extern soundsysteem. Melding bij philips en na de okt nummer 08 update was het extern systeem er weer, alleen nu wordt de melding van HDR10+/Dolby Vision niet meer gegeven. Bij HDR, HDR10+ en Dolby Vison signaal altijd de melding rechtsonder 'HDR-Signaal'. Wederom melding bij Philips maar het antwoord dat dit waarschijnlijk dan wel bij de volgende firmware update wordt opgelost en dat het toch fijn was dat nu het ext soundsysteem weer werkt. Mijn b....valt open bij zoiets. Hopelijk komt er nog een update.
Vanaf het begin problemen met de usb 3.0 aansluiting. Usb 3.0 HDs en andere 3.0 apparatuur werd heel moeilijk herkent via de 3.0of niet. Dus alles via de usb2.0 aansluiting, maar dit is niet de bedoeling, veel te traag bij 4k. Plotseling in Juli of zoiets na een update werkte alles via usb3.0.
Krijg het gevoel als proefkonijn te fungeren. Firmware updtes zijn niet altijd verbeteringen, mijn ervaring en vooral met android systemen. 15 jaren Panasonic tv/apparatuur gebruikt en nooit problemen maar dacht die Philips heeft een zeer goed beeld en is €500 goedkoper dan een vergelijkbare Panasonic 1004/2004 met websysteem. Niet meer doen.
Succes!
Gr John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

De laatste firmware update (101.1.123.8) van een paar dagen geleden werkt bij mijn 854 perfect.
Ik krijg nu zowel een dolby vision als dolby atmos melding als ik een specifieke film/serie in de netflix app afspeel.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watchtv
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-10-2020
Attn Steelo
Neem aan dat de versie 008 wordt bedoeld. Er zijn ook geen actuele 008(oktober) release gegevens beschikbaar op de Philips website bij de betreffende tv.
Vreemd bij mij nog steeds alleen de melding HDR-signaal, zowel met HDR,HDR10 plus, Dolby Vision en Dolby Atmos(geluid) videos.
Mijn Panasonic player geprobeerd bij een kennis met LG en daar geven mijn beide Bluray videos wel een melding maar dan cf LG. De BR videos via mijn player geven ook geen melding meer terwijl dit in het begin met oudere firmware wel gebeurde. Kon dan kiezen of ik de HDR10 plus versie of de Dolby Vision wilde afspelen, moet dit nu doen via mijn BR player. Ook youtube momenteel geen melding meer bij 4k Dolby of 10 plus, alleen nog de algemene melding HDR-signaal rechtsonder, diverse demo of clips geprobeerd. Uiteraard Dolby Vision en Atmos aan in het tv menu. Was anders.
Mvg,
..........................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06 16:16
royckev schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:19:
Ik heb een 65oled854 en wat radaparatuur. Gezien ik alles met een ab wil bedienen en de philips ab dit niet aankan.... heb ik een logitech ab gekocht. Die werkte perfect totdat ik de software van de tv deed updaten naar de nieuwste versie. De tv wordt nu niet meer geschakeld naar hdmi1. Dus ik dacht gewoon ff de software terug plaatsen. Dus de oudere gedownload, op usb fat32 gezet en in de tv .... en dan niks. Als ik updaten via de usb selecteer ziet hij geen firmware. Iemand een workaroud hoe ik dit kan doen?

Gr. Roy
Idem hier, ook na laatste update geen hdmi1/2/3/4 meer via harmony, ik heb alleen een ander type Philips TV (the one model heb ik).
Heb al contact opgenomen met harmony en Philips hierover, helaas geen oplossing.

link harmony forum: https://support.logi.com/...-to-change-inputs-?page=1

Philips heb ik gebeld en ze hebben het genoteerd en ze zouden het aan development doorgeven in de hoop dat ze zei er iets aan konden doen zodat dit werkt

Is het jou wel gelukt om het werkend te krijgen met terug plaatsen van oude firmware bv?
Volgens Philips ging dit namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
mij heeft philips een link gestuurd met de oude software. deze heb ik terug gezet en alles werkte weer.
Ze hebben me software tpm191e_r.001.004.100.000 gestuurd.

Nu geeft de tv weer aan dat er een update is. deze ga ik testen ben benieuwd welke versie dit wordt.

op een duitse site vond ik ook nieuwe software. TPM191E_R.101.001.123.008
deze ga ik erna inzetten en testen op de hdmi schakeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
deze heb ik er in zitten: TPM191E_R.101.001.123.008
Met deze versie komt juist de hdmi input bug, dus niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodoboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05-2022
Van Philips dit bestand gehad: tpm191e_r.001.004.100.000 om te downgraden. Maar wacht liever op de nieuwe firmwware. Philips gaf mij aan dat de HDMI bug dan gefixt zou zijn. Kan wel downgraden maar dan krijg ik elke dag 0een melding dat er een nieuwe versie is (die met bug).. Dus wacht liever op de nieuwste. ALs het goed is zou deze in December nog vrij komen. Ik kijk er naar uit.... :(

rodoboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
rodoboy schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:55:
Van Philips dit bestand gehad: tpm191e_r.001.004.100.000 om te downgraden. Maar wacht liever op de nieuwe firmwware. Philips gaf mij aan dat de HDMI bug dan gefixt zou zijn. Kan wel downgraden maar dan krijg ik elke dag 0een melding dat er een nieuwe versie is (die met bug).. Dus wacht liever op de nieuwste. ALs het goed is zou deze in December nog vrij komen. Ik kijk er naar uit.... :(
Ik hoop het, heb diverse malen contact gehad met philips maar zij melden aan mij dat ze er niets aan gaan doen omdat ze 3th party devices (zoals de logitech) niet ondersteunen en dat er voor hun verders geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordak
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-03 09:25
Er is nieuwe firmware TPM191E_R.101.001.123.009.
Met deze firmware is mijn HDMI probleem niet verholpen

Nog steeds geen bediening via mijn harmony mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
ik denk niet dat er een oplossing komt hoor.

Zoals ik al aangaf, Philips ziet dit zelf niet als bug en ze hadden ook geen intenties om hier verder iets aan te doen, hieronder hun reactie/antwoord op mijn melding:
Enkele dagen geleden deed u bij ons de melding dat uw Logitech Harmony niet langer kan switchen tussen bronnen op uw Philips-televisie. Dit was sinds de meest recente update.

Ik heb onze tech-mensen gevraagd of we hiermee kunnen helpen.
Het antwoord is helaas nee. Er is gekozen voor deze update om redenen die mij helaas niet duidelijk zijn, maar deze zorgt dat de TV optimaal draait met de daarbij geleverde ondersteunde producten, zoals de Philips-afstandsbediening. Met de eisen van een extern product zoals een universele afstandsbediening, kunnen wij helaas geen rekening houden.

Ik hoop dat dit u voldoende informeert.

Met vriendelijke groeten,
Eline
Philips TV Klantenservice

Telefoon NL: 0900 202 08 71 (*)
Telefoon BE: (+32) 2 7007 262 (*)
Maandag tot en met vrijdag: 08:00 – 20:00 uur
Zaterdag: 09:00 – 18:00 uur
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met onze klantenservice.
Uw case is gesloten:
Casenummer: 01808530
Onderwerp: direct naar HDMI source gaan werkt niet meer
Model Nummer: 65PUS7304/12
Met vriendeijke groeten,
Eline
Philips TV Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:16
Ik had een case aangemaakt bij TP Vision (https://tpvcrmplus.force....try=NL&family=tv&reason=2) over de niet meer werkende HDMI direct inputs en kreeg als antwoord een download link naar de nieuwe .9 software versie.

Op toengel.net is al gemeld dat deze versie het probleem niet oplost, maar voor degenen die de firmware willen hebben, hij staat hier:

https://app.box.com/s/4tc053quiyj64kir9kk1e9xxjc1k6sz8

Volledige antwoord:
Wat vervelend, excuses voor het ongemak. Dit is inmiddels een bekend probleem. Kunt u de onderstaande stappen uitvoeren?

Hoe een PKG-update te forceren? [TPM20.7] 48OLED935/12

Het onderstaande artikel is van toepassing op:

805, 865, 855, 935, 85x5, 9xx5

Video
Om een ​​YouTube-video te zien over het uitvoeren van de PKG-software-update (in het Engels + ondertitels), klikt u op de volgende link: YouTube: How to force a PKG software update on your Philips TV?

Antwoord
De functionaliteit van de tv kan worden hersteld via een software update. Ga als volgt te werk:

1. Download de software

Plaats een lege USB2.0-flashdrive (4 GB - 32 GB) in een computer. Formatteer de USB-stick naar FAT of FAT32 (rechter muisklik> "Formatteren").
NTSF en exFAT zullen niet werken.
Gebruik een USB2.0-flashstation. USB3.0-drives werken niet.
Ga naar de volgende link: https://app.box.com/s/4tc053quiyj64kir9kk1e9xxjc1k6sz8
Druk op de blauwe knop "Downloaden" om de software naar de pc te downloaden
Pak het gedownloade ZIP-bestand uit en kopieer alle bestanden naar de hoofdmap (hoofd) map van de USB-stick.

2. Koppel de voedingskabel van de tv los en koppel externe apparaten los

Koppel de hoofdvoedingskabel van de tv los terwijl de tv is ingeschakeld
Koppel alle accessoires en apparaten los van de tv. Dit omvat een CAM-module, indien van toepassing

Het loskoppelen van externe apparaten voorkomt mogelijke storingen.

3. Start de geforceerde update

Terwijl de tv is uitgeschakeld, sluit de USB-stick aan op de tv. Gebruik een USB 2.0-poort (zwart aan de binnenkant). Gebruik geen van de USB 3.0-poorten
Sluit de stroomkabel opnieuw aan. Hierdoor wordt de update gestart
Een OSD-bericht "Software-upgrade wordt uitgevoerd ..." wordt enkele seconden weergegeven.
Opmerking: als de update niet automatisch start, kan het zijn dat de USB-stick verkeerd is geformatteerd of dat het ongebruikelijk lang duurt voordat de USB-stick door de tv wordt herkend. Probeer in dat geval een andere USB-stick.
Wacht ongeveer. 20 minuten voor de software om te uploaden naar de tv

Onderbreek het proces niet door op de knoppen op de tv of de afstandsbediening te drukken. De tv wordt automatisch opnieuw gestart nadat de installatie is voltooid.

4. Koppel de USB-stick los van de tv

Wanneer de tv opnieuw is opgestart, ontkoppel de USB-stick

5. Installeer de tv opnieuw

Druk op de knop "Instellingen/Menu" op de afstandsbediening, blader omlaag en selecteer:

[Veelgebruikte instellingen]* > [Alle instellingen] > [Algemene instellingen] > [TV opnieuw installeren] en druk op "OK" op de afstandsbediening
* Alleen voor sommige modellen

Opmerking: Als u de tv opnieuw installeert, worden alle instellingen/opnamen verwijderd en wordt het eerste installatieproces gestart

6. Klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodoboy
Knap balen, Hier het probleem ook niet opgelost met mijn Harmony en versie 009. Weet iemand of het mogelijk is nog re downgraden van 009 naar tpm191e_r.001.004.100.000?

rodoboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordak
Ik heb het op een andere manier opgelost.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLdu-2nc_Om2guqtaMULZq5G7WI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4P952GUADxZkVVICdJnPD5eG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
ik heb gisteren trouwens een firmware update ontvangen van android maar helaas werkt het nog steeds niet.

Op dit moment los ik het via hdmi CEC op, het externe apparaat geeft een signaal waardoor de TV omspringt naar de juiste hdmi ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordak
HDMI CEC werkt bij mij niet correct met mijn Arcam. Bij het radio luisteren gaat mijn tv dan ook aan.

Zet ik dan de tv uit via de afstandbediening van de tv gaat mijn receiver ook weer uit.

Beperking van de CEC instellingen van De Arcam en de Phillips tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:24
rodoboy schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:41:
Knap balen, Hier het probleem ook niet opgelost met mijn Harmony en versie 009. Weet iemand of het mogelijk is nog re downgraden van 009 naar tpm191e_r.001.004.100.000?
Ja, dat kan. Afgelopen weekend gedaan met mijn 55OLED934.

Ben wel klaar met die slechte updates van Philips die bestaande functionaliteit kapot maken. Eerder al eens een update gehad waardoor Android TV regelmatig vastliep/crashte en de stekker er uit moest, teruggegaan naar originele firmware en automatische updates uitgezet. Maar wegens die irritante meldingen over update (ondanks automatische updates uit) elke keer als de tv wordt ingeschakeld en een tijdje erna, toch de firmware maar bijgewerkt. Inderdaad werken de directe inputs naar HDMI1 etc. dan niet meer met Logitech Harmony en soms helemaal geen geluid via Xbox One naar receiver, enige oplossing tv van de stroom halen.

Nu dus terug naar tpm191e_r.001.004.100.000 en in de router de adressen authorize.nettvservices.com en firmware.nettvservices.com geblokkeerd, zodat de tv ook helemaal geen updates meer kan zoeken. Hopelijk blijft dan die melding over nieuwe updates ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:40
rob3rt schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:01:
ik heb gisteren trouwens een firmware update ontvangen van android maar helaas werkt het nog steeds niet.

Op dit moment los ik het via hdmi CEC op, het externe apparaat geeft een signaal waardoor de TV omspringt naar de juiste hdmi ingang.
welke firmware draai je nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:40
zordak schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:40:
Er is nieuwe firmware TPM191E_R.101.001.123.009.
Met deze firmware is mijn HDMI probleem niet verholpen

Nog steeds geen bediening via mijn harmony mogelijk.
dit zijn de fixes voor deze firmware

TPM191E _ 101.001.123.009 – Date: 2020/10/21
- Fix for PVR in /62 models (2k19 range)
- Fix for EPG in some IPTV services
- Fix for Ambisleep (2k19 range

Dus geen fixes related to HDMI

Ik ben ook in het bezit van deze tv maar herken je probleem niet
weet je wel zeker dat het firmware related is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordak
Ik ben er zeker van dat het een firmware probleem is.

Logitech geeft het ook aan dat dit een probleem is van de firmware van phillips.

Maar goed ik heb het nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
Het is zeer zeker een firmware kwestie..

Als je bv de API class bekijkt op github om de TV via een API uit te lezen dan wordt dit probleem daar ook vermeld, zelfs uit de API zelf is deze functie dus verdwenen!

Ik heb het nu ook opgelost en moet zeggen dit werkt perfect.

Heb de phyton API class gedownload en geinstalleerd op mijn NAS (kan ook op bv een PI), vervolgens heb ik een php scripje geschreven die deze phyton api aanspreekt.

Gezien ik naast logitech harmony ook een home automation systeem hem (Homey) die de harmony hun uitleest heb ik hier het volgende toegevoegd.
Indien de hun meld dat de activiteit is veranderd aan Homey triggert Homey een url op mijn NAS die dan de pyhon API op de juiste input poort zet.
De python api heeft namelijk dit probleem opgelost door de google assistent te gebruiken om van bron te switchen.

Dus ik druk: TV kijken (= sat ontvanger), de TV springt aan zou naar hdmi 1 gaan (maar doet ie niet), homey detecteert dat de activiteit is veranderd naar TV kijken, triggert de python API op de NAS en die doet een API call naar de TV met commando hdmi1 en voila de TV springt netjes op hdmi1

Natuurlijk een 'nood' oplossing maar wel 1 die feilloos werkt en kan zelfs zo meer dingen doen met die API (via Homey)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodoboy
Makster schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:04:
[...]

Ja, dat kan. Afgelopen weekend gedaan met mijn 55OLED934.

Ben wel klaar met die slechte updates van Philips die bestaande functionaliteit kapot maken. Eerder al eens een update gehad waardoor Android TV regelmatig vastliep/crashte en de stekker er uit moest, teruggegaan naar originele firmware en automatische updates uitgezet. Maar wegens die irritante meldingen over update (ondanks automatische updates uit) elke keer als de tv wordt ingeschakeld en een tijdje erna, toch de firmware maar bijgewerkt. Inderdaad werken de directe inputs naar HDMI1 etc. dan niet meer met Logitech Harmony en soms helemaal geen geluid via Xbox One naar receiver, enige oplossing tv van de stroom halen.

Nu dus terug naar tpm191e_r.001.004.100.000 en in de router de adressen authorize.nettvservices.com en firmware.nettvservices.com geblokkeerd, zodat de tv ook helemaal geen updates meer kan zoeken. Hopelijk blijft dan die melding over nieuwe updates ook weg.
Ik was benieuwd of de melding nog is weg gebleven na het toevoegen van de adressen in je router?

rodoboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:24
rodoboy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:56:
[...]

Ik was benieuwd of de melding nog is weg gebleven na het toevoegen van de adressen in je router?
Jazeker, geen enkele melding over een update meer gehad. En wanneer ik handmatig de tv naar updates op internet laat zoeken, dan krijg ik na ca. 2 minuten zoeken de melding dat er geen updates zijn en dat mijn tv up to date is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodoboy
Makster schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:12:
[...]

Jazeker, geen enkele melding over een update meer gehad. En wanneer ik handmatig de tv naar updates op internet laat zoeken, dan krijg ik na ca. 2 minuten zoeken de melding dat er geen updates zijn en dat mijn tv up to date is :)
Makster schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:12:
[...]

Top, net ook even de downgrade gedaan, en de router aangepast! (alles weer zoals het was) :)

rodoboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NienOnline
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-06 13:01
Ik heb geen issues met hdmi (niets aangesloten), maar wel met bluetooth. Koptelefoons zijn niet meer aan te sluiten na de laatste paar updates. Ook de nieuwste update kon het niet oplossen. Alleen de tv via usb terugzetten naar tpm191e_r.001.004.100.000 het geholpen.

Helaas zit ik nu met de meldingen en ik krijg ze niet geblockt in mijn ziggo router :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
er is een nieuwe update uit en daarin wordt specifiek vermeld dat er en een fix is voor de harmony remote.
Heb hem geinstalleerd en inderdaad je kan weer rechtstreeks een hdmi input kiezen via de harmony afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
ik heb de update ook gedaan. maar mijn TV schakeld niet naar HDMI1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
royckev schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:59:
ik heb de update ook gedaan. maar mijn TV schakeld niet naar HDMI1 :(
Bij mij eerst ook niet totdat android home scherm werd gestart, daarna deed die het ineens wel.
Wellicht wordt de update pas geladen na het starten van settings etc... is maar een tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
Heb android in safe modus opgestart en toen weer normaal.
Als ok “apparaten” kies in de app springt de tv wel naar hdmi 1. Echter wanneer ik heb programmeer onder activiteit tv kijken niet. Dit wanneer ik in het smartmenu/app scherm zit. Wanneer ik de tv in het smartscherm uitzet en dan via de activiteit “tv kijken” de boel opstart doet hij het wel. Nou schiet mij maar lek.

• royckev
Er is weer een nieuwe software update uitgebracht.
iemand een idee wat de wijzigingen zijn?
kan het nergens terug vinden.
Pagina: 1