Vervanging huidige laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Mijn huidige laptop loopt pop haar einde. Dat is een Thinkpad E550 die ik in 2015 gekocht heb tijdens een aanbieding, Daarvoor altijd Dell's gehad (Inspirion 1100 en 1510) maar deze beviel me ook erg goed. Maar ondertussen is hij een paar keer gevallen en zijn er 2 USB poorten naar de haaien. Hierdoor schiet hij regelmatig naar 100% systeemresource en nu is er ook een knop afgebroken (krijg ik niet gefixed), dus tijd voor een nieuwe

Wat ga je met je laptop doen?
Primair wat ik nu ook doe. Dat is internet, office (word, excel, onenote), videobellen en heel soms een spelletje. Maar dat laatste is niet erg van belang. O'ja en garmin basecamp.

Wat is je budget?
Zeg max 750. Maar minder mag ook. (en iets meer ook, met goede reden...)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, net zoals mijn Thinkpad gaat deze regelmatig mee naar mijn vriendin (ik lat). Dus elke week gaat hij wel maar naar de andere locatie. Verder werk ik niet veel onderweg, daar heb ik mijn werklaptop voor (HP proboek, maar volledig dichtgespijkerd) en mijn lenovo x220 voor op reis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben van van een stevige laptop die wel een stootje kan hebben. Een goed toetsenbord vind ik belangrijk,. Mijn voorkeur is 15" (en een nummerblok toetsenbord).
Bij voorkeur ook weer eentje die 5 jaar meekan. Dus niet de onderkant van de markt.
Maar aan de andere kant, deze E550 was toen ook niet duur en zelf met die i3 kom ik nu nog uit de voeten. Maar ik stoor me nu wel heel erg aan de freezes die ik nu heb en dat ik nu nog maar 1 usb poort hebt (en die is voor mijn draadloze muis, dus eigenlijk geen...).

Wat heb je zelf gevonden
Ik hoorde goede dingen over Ryzen 4000, dus die kan een beetje op gekeken. En dan kwam ik uit op:

pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ005PMH)
Weer een lenovo en lijkt ruim krachtig genoeg. Maar wat is de bouwkwaliteit

pricewatch: Lenovo ThinkPad E15 (2e gen.) (20T8000YMH)
Zelfs weer een thinkpad. We ietsjes zwaarder

Of een HP, maar dan wel een touchscreen. Is leuk, niet noodzakelijk
pricewatch: HP Envy x360 15-ee0100nd

Waarom is deze trouwens 100 euro duurder?? HP Envy x360 15-ee0957nd

Al het advies is welkom. Hoop rondom blackf riday een nieuwe te scoren, voor een goed prijsje.
Als het even kan bij Bol.com, heb daar nog 200 euro aan bonnen staan.
Maar deze zijn allemaal 700 - 800 euro. Goedkoper mag ook. Deze E550 was toen 550 inclusief 3 jaar garantie (maar dat was een foutje van Lenovo :9 )

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Beste antwoord (via Cyberpope op 21-12-2020 17:01)

• jwvb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 11:01
Ik heb midden juli de Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ002BMH) aangeschaft en hecht net zoals jij waarde aan bouwkwaliteit en een fijn toetsenbord met numeriek.

Kan niet anders zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn aankoop, het werkt snel, beschikt over 16GB intern geheugen en ben zeer onder de indruk van de Ryzen 4500U en de accuduur! Uiteraard zou je geen games kunnen spellen op high/ultra setting maar kan over het algemeen aardig een spelletje draaien. Bijv. de COD Black Ops: Cold War beta was prima speelbaar op LOW om maar een indicatie te geven.

Ik heb de laptop gekocht voor een bedrag van €699 maar zie dat ie nu bij de MM ligt voor €677. Heb overigens de Grijze versie. Als je vragen hebt over het gebruik let me know..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

@Cyberpope Je geeft aan een goed toetsenbord belangrijk te vinden.
Ik dan toch eens naar de Dell Latitude serie. De 3000 lijn moet nog net in je budget passen.

Ook qua build-quality vind ik de Latitudes érg fijn.

Zelf heb ik een 5000 serie (heb en heb gehad), dát toetsenbord kan ik hele dagen en avonden op typen. Het HP Probook toetsenbord dat ik nu van mijn werk heb niet.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Dank, zal daar eens gaan kijken.
Is de beprijzing van die dingen nog steeds z'n oerwoud waar je op diverse manier bij dezelfde configuratie kunt uitkomen met veel prijsverschil (was per 2015 wel zo).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jwvb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 11:01
Ik heb midden juli de Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ002BMH) aangeschaft en hecht net zoals jij waarde aan bouwkwaliteit en een fijn toetsenbord met numeriek.

Kan niet anders zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn aankoop, het werkt snel, beschikt over 16GB intern geheugen en ben zeer onder de indruk van de Ryzen 4500U en de accuduur! Uiteraard zou je geen games kunnen spellen op high/ultra setting maar kan over het algemeen aardig een spelletje draaien. Bijv. de COD Black Ops: Cold War beta was prima speelbaar op LOW om maar een indicatie te geven.

Ik heb de laptop gekocht voor een bedrag van €699 maar zie dat ie nu bij de MM ligt voor €677. Heb overigens de Grijze versie. Als je vragen hebt over het gebruik let me know..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-10 12:08
Cyberpope schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:28:
...
Of een HP, maar dan wel een touchscreen. Is leuk, niet noodzakelijk
pricewatch: HP Envy x360 15-ee0100nd

Waarom is deze trouwens 100 euro duurder?? HP Envy x360 15-ee0957nd

...
Numpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
jwvb schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:18:

Dank zal er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Ter volledigheid het is de Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ002BMH) geworden.
Tijdens black friday voor 559, dus kon daar mee leven.

Fijne laptop, alleen werkt bij mij helaas de fan niet.
Maar omruilen is niet mogelijk, gezien nu weer out of stock.

Dus dan maar gebruik van mijn 3 jaar onsite garantie...

Pagina: 1