Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidvsgideon
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-08 10:21
Beste Tweakers,

Over een maand ben ik jarig. Nu ik geen vrienden kan uitnodigen, speel ik met het idee om een online lanparty te organiseren en zo toch iedereen bij elkaar te krijgen.
Ik zal de games zelf hosten.
Mijn vrienden zijn over het algemeen geen gamers, dus het zullen simpele games zijn die ik ze vooraf zal toesturen. Denk ook aan lage systeemeisen, ik ga er van uit dat de meeste op een laptop spelen.

Weten jullie games die we online kunnen spelen en die gratis/goedkoop zijn? Als ik er 2 of 3 heb is het al genoeg. Het gaat er mij om dat het niet alleen dom zuipen op Skype wordt.

Zijn er technische uitdagingen als ik de games zelf host? Ik heb weinig ervaring met port forwarding en op adressen etc.

Alle input is welkom.

Alvast bedankt,

David

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-06 23:33
Among Us lijkt me erg geschikt hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Natuurlijk zijn er diverse gratis games te spelen, zoals fortnite of warzone, maar Steam heeft in zijn online shop ook een afdeling 'gratis te spelen'. Daarvoor hoeven ze dan alleen een Steam-account voor aan te maken. De game kunnen ze dan downloaden via Steam.

Wellicht dat je daartussen een leuke game tegenkomt?

[ Voor 7% gewijzigd door DeArmeStudent op 25-10-2020 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:43

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Among Us, Jackbox games (Drawful), Overcooked.

[ Voor 12% gewijzigd door Dynazap op 25-10-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Jackbox games kan ik idd ook beamen. Dan koop je het spel en maak je een lobby. De rest kan naar een website van Jackbox gaan en de code van je lobby invoeren. Via een chat programma een groepsgesprek starten en jullie zullen samen een leuke tijd hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidvsgideon
Jackbox ga ik zeker naar kijken! Dank jullie wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
davidvsgideon schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:02:
Jackbox ga ik zeker naar kijken! Dank jullie wel.
Sommige games kan je ook los kopen van de Jackbox serie.

Zelf heb ik 5 Jackbox delen, maar speel ik eigenlijk alleen maar Drawful en Fibbage XL, en die twee zijn ook los te koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidvsgideon
Duidelijk. Niet al mijn vrienden zijn heel erg bekwaam in het Engels, dus de meeste games van jackbox zouden al afvallen.

Ik neig tot nu toe naar Among Us en CSGO en misschien een Mario Kart kloon of andere arcade racegame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Secret Hitler! Ontzettend leuke social game. Is nu ook in de browser beschikbaar: https://secrethitler.io. Lekker makkelijk te leren en je hoeft niks te installeren. Zeker een tip om een paar rondjes te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhip
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-08 09:25
Met hoeveel man verwacht je te zijn? Sommige spellen hebben een max. aantal spelers, dus dat kan de keuze ook flink beinvloeden.

Wat ik zelf altijd leuk vind is een Kahoot quiz. Natuurlijk geen spel, maar wel goed vermaak. Vooral het toevoegen van persoonlijke vragen geeft een leuke twist en maakt mensen altijd wel aan het lachen. Ben je zelf niet creatief genoeg om vragen te bedenken, dan zijn er online genoeg kahoot quizen te vinden waar je vragen van kan pakken.

Zoals hierboven ook al een aantal keren is gezegd, Jackbox. Zitten ontzetten leuke spellen tussen, maar is lastig om in het Nederlands te doen. Sommige spellen zijn beperkt met het aantal spelers.

Skribble.io -> Leuk spel om te doen en je hebt er in principe niks voor nodig, een muis is wel fijn. Dit spel kan in het Nederlands gespeeld worden. Maximaal 12 spelers

Cards Against Humanity -> Nadeel van dit spel is dat het in het engels is, plus dat er nog redelijk wat bugs in zitten. In te grote groepen is dit spel ook lastig te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
Wavelenght is trouwens ook erg leuk.
Die kan je als pdf hier vinden, of als website hier

Uitleg en review van Shut Up & Sit Down:

Het is eigenlijk een bordspel, maar online ook wel prima te spelen. De Engelse taal hoef je nauwelijks te kennen. Als een woord te lastig is klik op je "New clue" en kan je meteen verder
Online spelen is wel even ontdekken wat het handigst werkt, aangezien één iemand de "bediening" op zich moet nemen.

Zeker geschikt om met een drankje erbij te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidvsgideon
Ik denk dat er uiteindelijk 8-10 mensen mee spelen, met meer mensen die mee kijken. Een quiz hebben we al eerder gedaan en dat was erg leuk. Juist omdat de meeste geen gamers zijn, lijkt het me leuk om ze zo er bij te betrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:57

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Misschien is de iScout Mini iets voor je?
https://iscoutgame.com/nl/mini/

Het principe is dat je reisvragen gaat beantwoorden (bijvoorbeeld via Google) en je in het spel de locatie op Google Maps opgeeft die je gevonden hebt. Indien de locatie juist is, ga je door naar de volgende vraag.

Voorbeeldvraag:
Presidentieel Park
In Virginia was een park met standbeelden van Amerikaanse oud-presidenten. Inmiddels is het park gesloten en de standbeelden daar verdwenen. Ga naar de plek waar de standbeelden nu staan.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Pagina: 1