All right, op mijn simrig had ik onze oude TV (51 inch plasma TV van 10j oud) maar deze is helaas kaduuk. Vorige keer kon ik er nog een tweede leven in blazen met een freeze spray en een software update (zat in continuous reboot loop)... maar nu na enkele weken nu weer het zelfde probleem... dus op naar iets anders.
Maar de hamvraag is, beter een monitor of een TV-scherm?
Ik zoek een?
een scherm welke ik zowel voor mijn PS4 als m'n Alienware laptop kan gebruiken. Beide gebruik ik voor diverse race games om met verschillende mensen te kunnen racen.
Gezien de PS4 geen 21:9 ondersteund wordt het dus old-fashion sowieso een 16:9 verhouding.
Wat is je budget?
zou mooi zijn om onder de 500 EUR uit te komen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merk geen voorkeur. Denk dat een curved scherm wel toegevoegde waarde heeft gezien het op een simrig zit. De twijfel in mijn hoofd zit tussen een TV-scherm of een echt monitor...
zou de latency merkbaar zijn met een TV-scherm versus een monitor?>
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
In combinatie dus met een PS4 en een Alienware laptop welke met gemak bijvoorbeeld F1 2020 of Assetto Corsa.
Waar ik tot nu toe op uitgekomen ben:
- als TV-scherm: Samsung 49RU7300 Zwart
- als monitor: Dell S3220DGF Zwart
Wat doet me dus twijfelen?
- TV is groter, meer immersion, maar is deze qua latency zoveel minder?
- Monitor heeft snellere response, wellicht (nog veel) later nog opportunity voor triple setup...
Kan iemand mij iets meer context geven? Wellicht met dezelfde keuzes gezeten?
Na zoveel topics en googles, hoop ik hier een goed geluid te vinden, alvast dank!
Ter illustratie hoe het was:
Maar de hamvraag is, beter een monitor of een TV-scherm?
Ik zoek een?
een scherm welke ik zowel voor mijn PS4 als m'n Alienware laptop kan gebruiken. Beide gebruik ik voor diverse race games om met verschillende mensen te kunnen racen.
Gezien de PS4 geen 21:9 ondersteund wordt het dus old-fashion sowieso een 16:9 verhouding.
Wat is je budget?
zou mooi zijn om onder de 500 EUR uit te komen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merk geen voorkeur. Denk dat een curved scherm wel toegevoegde waarde heeft gezien het op een simrig zit. De twijfel in mijn hoofd zit tussen een TV-scherm of een echt monitor...
zou de latency merkbaar zijn met een TV-scherm versus een monitor?>
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
In combinatie dus met een PS4 en een Alienware laptop welke met gemak bijvoorbeeld F1 2020 of Assetto Corsa.
Waar ik tot nu toe op uitgekomen ben:
- als TV-scherm: Samsung 49RU7300 Zwart
- als monitor: Dell S3220DGF Zwart
Wat doet me dus twijfelen?
- TV is groter, meer immersion, maar is deze qua latency zoveel minder?
- Monitor heeft snellere response, wellicht (nog veel) later nog opportunity voor triple setup...
Kan iemand mij iets meer context geven? Wellicht met dezelfde keuzes gezeten?
Na zoveel topics en googles, hoop ik hier een goed geluid te vinden, alvast dank!
Ter illustratie hoe het was: