Hallo Tweakers,
De volgende onderdelen heb ik.
AMD Threadripper 1900x
Asus x399 Zenith Extreme
2x 16 GB Kingston KHX3200C164/16GX
Samsung 970 Elvo Plus
Asus GTX 1070 Turbo
750W gold voeding (coolmaster)
het gaat mij niet zozeer om het overclocken maar dit systeem draait niet optimaal.
Voorbeeld als ik op op de desktop ben en de cpu is rond de 2% en ik click op de taakbalk om chrome te openen duurt het 5 tot 7 seconde voordat de Window er is. Als deze er is merk ik geen vertraging en draait het lekker.
Het is echter het opstarten van iets waar een vertraging in zit.
Ik vermoed het geheugen.
De 2 banken heb ik in slot 4 en 8 gedaan omdat deze RBG hebben en hierdoor zichtbaar zijn. Is volgens de specs dual channel.
in de Bios heb ik het geheugen al op DDR4-2666 Mhz gezet maar ook hiermee lijkt het niet te verbeteren.
Als ik het geheuegen op 3200 zet start de pc niet meer op.
Iemand met dit system ervaring en kan wat tips geven wat ik kan proberen om het systeem goed te laten lopen.
De volgende onderdelen heb ik.
AMD Threadripper 1900x
Asus x399 Zenith Extreme
2x 16 GB Kingston KHX3200C164/16GX
Samsung 970 Elvo Plus
Asus GTX 1070 Turbo
750W gold voeding (coolmaster)
het gaat mij niet zozeer om het overclocken maar dit systeem draait niet optimaal.
Voorbeeld als ik op op de desktop ben en de cpu is rond de 2% en ik click op de taakbalk om chrome te openen duurt het 5 tot 7 seconde voordat de Window er is. Als deze er is merk ik geen vertraging en draait het lekker.
Het is echter het opstarten van iets waar een vertraging in zit.
Ik vermoed het geheugen.
De 2 banken heb ik in slot 4 en 8 gedaan omdat deze RBG hebben en hierdoor zichtbaar zijn. Is volgens de specs dual channel.
in de Bios heb ik het geheugen al op DDR4-2666 Mhz gezet maar ook hiermee lijkt het niet te verbeteren.
Als ik het geheuegen op 3200 zet start de pc niet meer op.
Iemand met dit system ervaring en kan wat tips geven wat ik kan proberen om het systeem goed te laten lopen.