Toon posts:

3 vraagjes van een newbie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet echt waar ik deze topic moest plaatsen, dus ik d8, doe het hier maar.
Ik heb een paar vraagjes over de nieuwe pc die ik binnenkort krijg.

1: Mobo:De Asus A7V133 met een VIA KT133A chipset.
Een Leadtek GeForce 2 GTS pro met 64 MB RAM.
Welke drivers kan ik hier het beste voor instaleren?
ik heb gehoord dat ik de 4in1 drivers moet hebben ofzo, maar waar kan ik dat allemaal downen?
en voor het moederbord?

2: Ik heb ook gehoord dat je je bios moet updaten of iets dergelijks, maar ik zou echt niet weten hoe dat moet.
Enig id waar ik zoiets kan downen voor mijn bios?

3: Ik weet dat er al vele topics zijn geweest over 3dMark2001 scores, maar ik zou toch willen weten wat een redelijke score voor een niet getweakde computer met de volgende specificaties zou zijn:
AMD TB 1200 Mhz
Leadtek GeForce 2 GTS Pro 64 MB
768 MB RAM

ik weet dat jullie zulke vragen al 100x hebben moeten beantwoorden, maar als jullie mij uit de brand zouden willen helpen, GRAAG!
Alvast iedereen bedankt die replyed :D

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Alvast een tip : Druk eens op de Search knop bovenin het scherm, en zoek eens op wat trefwoorden die je in je topic noemt. Bijvoorbeeld over de drivers voor de videokaart die je noemt, en over het flashen van het moederbord dat je noemt (de BIOS dus). Werkt heeeel erg goed :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op vrijdag 10 augustus 2001 23:59 schreef Piet het volgende:
Ik wist niet echt waar ik deze topic moest plaatsen, dus ik d8, doe het hier maar.
Ik heb een paar vraagjes over de nieuwe pc die ik binnenkort krijg.

1: Mobo:De Asus A7V133 met een VIA KT133A chipset.
ik heb gehoord dat ik de 4in1 drivers moet hebben ofzo, maar waar kan ik dat allemaal downen?
en voor het moederbord?
Voor je Geforce kan ik zo 1-2-3 niet zeggen, voor je moederbord pak je inderdaad 4in1 drivers ( www.viatech.com ) het beste is versie 4.32(A)

2: Ik heb ook gehoord dat je je bios moet updaten of iets dergelijks, maar ik zou echt niet weten hoe dat moet.
Enig id waar ik zoiets kan downen voor mijn bios?
Aan je vraagstelling te zien, kan je dat het beste de eerste keer door iemand voor laten doen voordat er iets fout gaat.

3: Ik weet dat er al vele topics zijn geweest over 3dMark2001 scores, maar ik zou toch willen weten wat een redelijke score voor een niet getweakde computer met de volgende specificaties zou zijn:
AMD TB 1200 Mhz
768 MB RAM
Sorry 3dmark is niet mijn afdeling :)

ik weet dat jullie zulke vragen al 100x hebben moeten beantwoorden, maar als jullie mij uit de brand zouden willen helpen, GRAAG!
Alvast iedereen bedankt die replyed :D
Omdat je zelf al aangeeft dat je newbie ben, ben ik aardig geweest, antwoorden staan achter je vragen :)

Voortaan ook effe de search gebruiken als je die nog niet kende :)

Edit: Exirion was me voor :(

20*350ZO45°

Verwijderd

- 1: Mobo:De Asus A7V133 met een VIA KT133A chipset.
en voor het moederbord? -

De beste drivers zijn de Detonator drivers van Nvidia, www.nvidia.com

dan heb je als je een AMD hebt de via drivers nodig, te vinden op www.via.com.tw

- 2: Ik heb ook gehoord dat je je bios moet updaten of iets dergelijks, maar ik zou echt niet weten hoe dat moet.
Enig id waar ik zoiets kan downen voor mijn bios?-

Bios hoef je alleen te updaten als de computer niet goed dan wel niet stabiel werkt, anders niet aan beginnen!

- 3: Ik weet dat er al vele topics zijn geweest over 3dMark2001 scores, maar ik zou toch willen weten wat een redelijke score voor een niet getweakde computer met de volgende specificaties zou zijn:
AMD TB 1200 Mhz
768 MB RAM -

Redelijke score is volgens mij 3500 ofzo, in ieder geval tussen de 3000 en 3500 (afhankelijk van hoever je videokaart is overgeklokt!)

- ik weet dat jullie zulke vragen al 100x hebben moeten beantwoorden, maar als jullie mij uit de brand zouden willen helpen, GRAAG!
Alvast iedereen bedankt die replyed -

Ja je had kunnen searchen maar dan vind je vaak niet wat je zoekt.

Alsjeblieft dit waren de antwoorden

Laterz

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

3dmark2k1score:rondde4000-5000meergeheugenheeftgeenzin

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 00:43

Orac

Ik mis je papa.

1 Begin gewoon met de drivers die meegeleverd worden met je MOBO en videokaart. Lees de manuals door. Daar staat genoeg in (ook het flashen van het BIOS).
2 Je BIOS "moet" je niet flashen. Het genoemde MOBO is al redelijk uitontwikkeld. Alleen bij specifieke problemen is het soms gewenst voor een update. Ben je een tweaker dan is het ook noodzakelijk natuurlijk >:).
3 Weet ik niet.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
mag ik vragen wat voor OS je gaat draaien, bij winme/98 KAN het een problem vormen als je meer dan 512 an geheugen heb.

hier is een Mogelijke oplossing voor de probleempjes die kunnen ontstaan. (maw soms heb je ze niet, ik had ze wel een kennis niet, dus ik kon geheugen eruit halen en bij kennis proberen die heeft trucje uitgehaald en weg waren de probs)

Sinlath | Opinions may contain latency

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 11 augustus 2001 00:07 schreef silentsnow het volgende:
3dmark2k1score:rondde4000-5000meergeheugenheeftgeenzin
Ehm... je zou een spatie kunnen gebruiken in je zin :)
Maar scores tussen de 4000 en 5000 haal je echt niet met een gewone GTS hoor. Dat zijn scores voor overgeklokte PRO's, Ultra's en GF3 kaarten.
Ik zelf haal met niet overgeklokte PRO 3800.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai btw win2k.

En met een 3dmark2001 score van 3000+ zou ik wel tevreden zijn volgens mij. ;)

En nogmaals, er is/wordt nix getweaked, of iemand moet met een simpel id komen om mijn geforce over te klokken/te tweaken ofzo.

PS: Iedereen bedankt die al gereplyed heeft, laten er meer volgen. :9

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op zaterdag 11 augustus 2001 00:35 schreef Piet het volgende:
Ik draai btw win2k.

En met een 3dmark2001 score van 3000+ zou ik wel tevreden zijn volgens mij. ;)

En nogmaals, er is/wordt nix getweaked, of iemand moet met een simpel id komen om mijn geforce over te klokken/te tweaken ofzo.

PS: Iedereen bedankt die al gereplyed heeft, laten er meer volgen. :9
powerstrip is heeeeeel makkelijk in gebruik, evenals nvmax

voor powerstrip:
http://www.entechtaiwan.com/cgi-bin/cc.exe?url=168.144.101.149/ftp/pstrip.exe

voor nvmax

http://www.charnleys.co.uk/nvmax/NVmax.zip

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
en welke is dan beter/makkelijker?
of maakt het geen drol uit :?

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 00:22 schreef Sinlath het volgende:
mag ik vragen wat voor OS je gaat draaien, bij winme/98 KAN het een problem vormen als je meer dan 512 an geheugen heb.

hier is een Mogelijke oplossing voor de probleempjes die kunnen ontstaan. (maw soms heb je ze niet, ik had ze wel een kennis niet, dus ik kon geheugen eruit halen en bij kennis proberen die heeft trucje uitgehaald en weg waren de probs)
UR: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q181/8/62.ASP
en
http://search.support.microsoft.com/kb/psssearch.asp?FR=0&DU=C&SPR=&LPR=&D=win98x+or+winmil&LQ=hwmem+and+%28win98+or+kbwin98%29&VA=&T=B&KT=BOOLEAN&T1=&S=F&A=T&sh=0&SG=&PSL=&LNG=ENG&VR=http%3A%2F%2Fsupport%2Emicrosoft%2Ecom%2Fsupport&CAT=Support&VRL=ENG&CND=1&SA=GN&H=Windows+98+Memory+Articles
Pagina: 1