Molex naar 8-pins verloop kabel past niet op videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_A_B
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-02-2023
Geachte alle,

Omdat er een 8-pins stekker voor aan te sluiten op de videokaart ontbrak heb ik een verloop kabel gekocht.

- 2x molex naar 8-pins.

Echter past deze 8-pins connector niet op de videokaart. De lay-out van vierkantjes en half rondjes is anders.

Welk type 8-pins connector is nodig? Want weet niet eens dat er verschillende type zijn.

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Begin eens met te noemen welke voeding je hebt en om welke videokaart het gaat. Dit kunnen wij immers ook niet ruiken.

Verder is het over het algemeen een slecht idee tenzij je van de geur van verbrand plastic houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Welke voeding heb je? Als die al geen 6+2 pins heeft zou ik 'm meteen wegdoen en gewoon een goede voeding kopen.

Iets als:
pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2
pricewatch: Corsair TX550M V2
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

Ik gok dat je nu een Molex naar 8 pins CPU hebt oid?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O_A_B
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-02-2023
Heb het onverwachts gevonden. Blijk een verloop kabel naar 8-pins EPS 12v (moederbord) te hebben ipv naar 8-pins PCI-E ( videokaart).

Blijkt dus andere stekker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-07 18:12

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Dat was mij inderdaad ook al een keer opgevallen ( aawe mwan in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34" ).

Als je hem er verkeerdom in steekt, dan zou het kunnen passen, maar dan gaat er iets kapot want de spanning is dan ook verkeerdom.

[ Voor 3% gewijzigd door aawe mwan op 25-10-2020 18:11 ]

β€žIk kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

O_A_B schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:41:
Geachte alle,

Omdat er een 8-pins stekker voor aan te sluiten op de videokaart ontbrak heb ik een verloop kabel gekocht.

- 2x molex naar 8-pins.

Echter past deze 8-pins connector niet op de videokaart. De lay-out van vierkantjes en half rondjes is anders.

Welk type 8-pins connector is nodig? Want weet niet eens dat er verschillende type zijn.

Bij voorbaat dank
Maar goed ook, want je moet niet lopen klooien met adapters hoe jij het wil.
Kabel kwijt, koop een nieuwe bij het type voeding.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:43

nelizmastr

Goed wies kapot

O_A_B schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:03:
Heb het onverwachts gevonden. Blijk een verloop kabel naar 8-pins EPS 12v (moederbord) te hebben ipv naar 8-pins PCI-E ( videokaart).

Blijkt dus andere stekker te zijn.
Blijkt ook verkeerde voeding te zijn. Een voeding heeft een kabel niet als de fabrikant al vooraf weet dat de belasting van de 12v rail door een 8-pin PCIe de boel laat doorfikken.

Dus even een nieuwe voeding halen die wel netjes 6+2 aansluitingen heeft.
Door een 8-pin kan 300W, dat wil je niet over een oud molex snoertje hebben.
In het ergste geval fikt niet alleen het kabeltje door maar ook je voeding en videokaart, misschien nog meer.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1